Najnowsze wpisy, strona 80


cze 22 2015 Centra obsługi biznesu dynamizują rynek...
Komentarze: 0

 Sektor usług dla biznesu, w którym w najbliższych latach prognozowany jest 60 proc. wzrost zatrudnienia, w znacznym stopniu przyczyni się także do rozwoju regionalnych rynków biurowych   

Liczba osób pracujących w centrach usług dla biznesu z kapitałem zagranicznym w Polsce, z 150 000 do 2020 roku ma wzrosnąć do 250 000 zatrudnionych, wynika z prognoz zaprezentowanych podczas 6. Konferencji ABSL, która odbyła się w dniach 16-17. czerwca br. w Krakowie. ABSL szacuje ponadto, że w ciągu ostatnich 2 lat zatrudnienie w tym segmencie polskiego rynku wzrosło o 36 proc.

W ostatnim czasie największa liczba inwestycji zagranicznych w Polsce lokowana jest właśnie w segmencie nowoczesnych usług dla biznesu. Według najnowszych obliczeń ABSL, w Polsce działa 532 centra usług z kapitałem zagranicznym, z tego 70 firm notowanych jest na Fortune Global 500 List.

Najwięcej osób zatrudniają krakowskie centra usług dla biznesu

Jak wynika z analiz ABSL, najwięcej osób zatrudniają centra obsługi biznesu w Krakowie (35, 7 tys.), Warszawie (27 tys.) i Wrocławiu (23,7 tys.), Trójmieście (13,7 tys.), Łodzi (13,1 tys.), aglomeracji katowickiej (11,2 tys.) i Poznaniu (9 tys.).  

Sektor usług dla biznesu to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki. Aż 82 proc. firm z tej branży planuje rozwój i poszerzenie wachlarza swoich usług.  

Kluczowa dla rozwoju outsourcingu w naszym kraju jest wysoka ocena Polski w globalnych klasyfikacjach. W raporcie Tholons Top 100 Outsourcing Destinations 2014, oceniającym atrakcyjność lokalizacji dla lokowania centrów obsługi biznesu, Kraków zajął 9 miejsce. Na mapie światowego outsourcingu zdobył najwyższą pozycję spośród miast europejskich. Na 32 miejscu w zestawieniu znalazła się Warszawa, a na 65 pozycji Wrocław, który poprawił wynik o 10 oczek.

Wzrasta stopień zaawansowania świadczonych usług outsourcingowych

Firmy obsługujące procesy biznesowe świadczą coraz bardziej zaawansowane usługi, także dla przedsiębiorstw o międzynarodowym zasięgu. Jak podaje ABSL, na przestrzeni ostatnich 3 lat aż 89 proc. obecnych w naszym kraju firm sektorowych zwiększyło poziom zaawansowania oferowanych  usług. Centra usług w Polsce pracują najczęściej dla firm prowadzących działalność w zakresie bankowości, usług finansowych i ubezpieczeń, przedsiębiorstw handlowych, oraz firm z branży nowoczesnej technologii i telekomunikacji.  

Wyrastający na gwiazdę polskiej gospodarki - sektor usług dla biznesu - wpływa także na rozwój innych segmentów rynku. Wraz z nim rośnie również rynek biurowy. Centra BPO, ITO, SSC, R&D generują w  wielu ośrodkach regionalnych w całym kraju znaczący popyt na powierzchnię biurową. Poza głównymi aglomeracjami, jak Warszawa, Kraków, Wrocław, czy Poznań, także w mniejszych miastach, jak Szczecin, Bydgoszcz, Toruń, Lublin, Rzeszów, Bielsko-Biała, Opole czy  Radom, Olsztyn i Białystok rozwijają się centra świadczące usługi dla biznesu.  

Centra generują połowę popytu na biura na krajowych rynkach regionalnych  

W 2013 roku międzynarodowe firmy outsourcingowe wynajęły w Polsce ponad 220 000 m kw. powierzchni biurowej, z czego prawie 200 000 m kw. przypadło na lokalizacje poza Warszawą. Analitycy firmy doradczej Walter Herz zauważają, że to centra obsługi procesów biznesowych są przede wszystkim siłą napędową rozwoju rynków regionalnych w naszym kraju. To na nich w 2013 roku wygenerowały łącznie ok. 50 proc. popytu na powierzchnię biurową.  

- Ekspansja sektora nowoczesnych usług dla biznesu ma korzystny wpływ na polski rynek biurowy. Świadczy o tym choćby najniższy w kraju wskaźnik niewynajętej powierzchni biurowej, notowany na poziomie 5,8 proc. w Krakowie, który jest głównym ośrodkiem outsourcingu w Polsce - wskazuje Bartłomiej Zagrodnik, partner zarządzający w Walter Herz.

Bartłomiej Zagrodnik zwraca uwagę, że firmy z sektora usług dla biznesu zajmują w Krakowie ponad połowę całkowitej powierzchni biurowej. W Łodzi i we Wrocławiu są najemcami ponad 40 proc. biur, a w Trójmieście i Katowicach niespełna jednej trzeciej powierzchni, jaką dysponują aglomeracje.  

Mniejsze rynki biurowe z dużym potencjałem wzrostu

Rozwój sektora outsourcingu w naszym kraju dobrze wróży szczególnie tym rynkom, gdzie planowana jest nowa podaż powierzchni biurowej. - Niewątpliwie, największy wybór najemcy mają w Warszawie, gdzie obecnie w budowie jest ok. 700 000 m kw. biur, z tego połowa oddana zostanie do użytku jeszcze w tym roku - szacuje Bartłomiej Zagrodnik.

Według obliczeń Walter Herz, we Wrocławiu powstaje obecnie 180 m kw. biur, w Trójmieście blisko 140 tys. m kw., a w Krakowie w realizacji jest ok. 140 tys. m kw. powierzchni biurowej.

Zdaniem Bartłomieja Zagrodnika, największy potencjał rozwoju spośród mniejszych miast mają rynki biurowe w Bydgoszczy, Rzeszowie, Szczecinie i Lublinie, które cieszą się zainteresowaniem firm z branży BPO i SSC. - Spośród niedużych ośrodków regionalnych najbardziej rozbudowuje się rynek biurowy właśnie w Bydgoszczy, Rzeszowie, Szczecinie i Lublinie, gdzie firmy outsourcingowe są już obecne, tworząc tym samym dobry klimat dla rozwoju oraz pozyskania kolejnych inwestorów - informuje.  

Analizy Walter Herz wskazują, że rozwój sektora nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce to także szansa na wzrost rynku biurowego w takich miastach jak Olsztyn, Białystok, Toruń, Bydgoszcz, Kielce, czy Opole, w których centra usług dla biznesu zaznaczyły już swoją obecność.

 

Autor: Walter Herz 

dompress : :
maj 25 2015 Komercjalizacja części biurowej Stadionu...
Komentarze: 0

Firma Walter Herz, wyłączny agent odpowiedzialny za wynajem powierzchni biurowej przy Stadionie Narodowym w Warszawie, poinformowała że biura na terenie obiektu znalazły już najemców

 

Stadion Narodowy oferuje ponad 15 000 m kw. powierzchni biurowej klasy A, która ulokowana jest na dwóch kondygnacjach. Biura wyposażone są w najnowsze rozwiązania techniczne, charakteryzuje je ponadprzeciętna wysokość 3,4 m, industrialne sufity i obszerne przeszklenia. Ich niewątpliwym walorem jest wyjątkowy widok na panoramę Warszawy, w tym Most Poniatowskiego i Wisłę, Most Świętokrzyski, Saską Kępę, jak również na płytę stadionu.

Korzyści, jakie przynosi ten rozpoznawalny, warszawski adres doceniły firmy, które wybrały Narodowy na swoją siedzibę. Obecnie proces komercjalizacji części biurowej stadionu jest już na finiszu.

Do części biurowej Stadionu Narodowego wprowadziły się firmy z różnych sektorów rynku. Jak informuje Bartłomiej Zagrodnik, prezes zarządu firmy Walter Herz, która jest wyłącznym agentem wynajmu biur przy Stadionie Narodowym, umowy które zostały zawarte dotyczą modułów o metrażu od 100 do 6 000 m kw. - Na wynajem powierzchni biurowej przy Alei Księcia Józefa Poniatowskiego 1 zdecydowały się m.in. firmy z sektora IT, agencje marketingowe, firmy doradcze i szkoleniowe, pracownie architektoniczne, wydawnictwa, firmy medyczne i edukacyjne, związki sportowe, operatorzy turystyczni, firmy dystrybucyjne, handlowe, a nawet produkcyjne - wymienia Bartłomiej Zagrodnik.  

Prezes Walter Herz przyznaje, że współpraca przy komercjalizacji tak niepowtarzalnego obiektu, jakim jest Stadion Narodowy, należała do jednych z najbardziej wymagających projektów. - Zachętą dla najemców okazały się m.in. pakiety rabatowe na usługi Centrum Konferencyjnego i Biznes Klubu, udział w wydarzeniach całostadionowych oraz wynajem powierzchni do organizacji eventów i lóż na stadionie - wyjaśnia Bartłomiej Zagrodnik.  

Mateusz Strzelecki, manager projektu w Walter Herz, odpowiedzialny za udział w procesie komercjalizacji Stadionu Narodowego, zwraca też uwagę, że najemcy mają do dyspozycji nieograniczoną liczbę naziemnych miejsc parkingowych, z których mogą korzystać bezpłatnie. Mogą uczestniczyć w wydarzeniach stadionowych, odwiedzać organizowane imprezy i wystawy oraz korzystać z restauracji i punktów gastronomicznych, sklepu, czy kina 5 D, znajdujących się na terenie obiektu.

Stadion Narodowy to świetnie rozpoznawalna, innowacyjna marka, która jest również dobrym miejscem do prowadzenia biznesu. Dzięki swojemu położeniu przy Rondzie Waszyngtona obiekt zapewnia bezpośredni dostęp do wszystkich środków komunikacji miejskiej, w tym stacji drugiej linii metra, a od lotniska im. F. Chopina dzieli go odległość 12 km.

Jednocześnie znajduje się w otoczeniu zieleni Parku Skaryszewskiego i nabrzeży Wisły oraz sąsiaduje z lubianą przez mieszkańców miasta Saską Kępą.

Od stycznia 2013 roku, kiedy operatorem obiektu została spółka PL.2012+, SN wyraźnie rozwinął swoją działalność. Dziś Narodowy to nie tylko obiekt piłkarski. To arena multifunkcjonalna. Miejsce, które ma znaczenie dla sportu, rozrywki, biznesu, kultury i edukacji. W nadchodzących miesiącach arena będzie miejscem organizacji wielu atrakcyjnych i prestiżowych wydarzeń.

Tomasz Półgrabski, szef spółki zarządzającej obiektem poinformował, że 2014 rok był najlepszym w historii Stadionu Narodowego. W ciągu 12 miesięcy zorganizowano ponad 500 wydarzeń, w których wzięło udział blisko 2 mln gości. A dzięki konsekwentnie realizowanej strategii i wizji marki arena stała się samofinansującym się przedsiębiorstwem. Po raz pierwszy w historii stadion nie pobrał dotacji z budżetu państwa.

Obecnie Narodowy wynajęła UEFA, by zorganizować finał Ligi Europy. Jedno z dwóch najważniejszych spotkań piłkarskich organizowanych w tym roku na świecie odbędzie już 27 maja.  

 

o WALTER HERZ

Firma Walter Herz świadczy kompleksowe usługi na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce. Zapewnia szeroko pojęte doradztwo inwestycje, oferuje wsparcie w zakresie zarządzania projektami w segmencie komercyjnym i opracowuje analizy rynku.  

Wieloletnia praktyka zespołu Walter Herz obejmuje współpracę z klientami działającymi m.in. w obszarze BPO/ SSC, ITO, funduszami inwestycyjnymi, doradcami finansowymi, kancelariami prawnymi i call center.

Firma jest zrzeszona w klubie Fundacji ProProgressio i należy do organizacji ASPIRE. 

dompress : :
gru 16 2014 Polska zieloną wyspą światowego outsourcingu...
Komentarze: 0

Polska plasuje się w czołówkach światowych rankingów, jako najlepsza lokalizacja dla sektora nowoczesnych usług dla biznesu. Branża wzrasta o jedną piątą rocznie   

 

Outsourcing to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów polskiego rynku. W ciągu ostatnich pięciu lat liczba centrów usług dla biznesu wzrosła w Polsce niemal dwukrotnie. Jak szacuje TMF Group, sektor może rosnąć nawet o 20 proc. rocznie.  

 

W Polsce działa już 470 centrów outsourcingowych z kapitałem zagranicznym. Usługi dla biznesu to segment, który charakteryzuje się bardzo szybkim przyrostem zatrudnienia. Od początku 2012 roku, liczba zatrudnionych w branży podwoiła się. Obecnie w centrach usług pracuje już 128 tys. osób, a prognozy mówią o zatrudnieniu 150-170 tys. osób do końca 2015 roku.  

 

- Kluczowa dla rozwoju polskiego rynku outsourcingu jest wysoka ocena kraju w globalnych klasyfikacjach. Polska zajmuje obecnie czołowe pozycje w światowych rankingach, które wskazują najatrakcyjniejsze miejsca do lokowania nowoczesnych usług dla biznesu. Najwyżej notowany jest Kraków, a za nim Warszawa i Wrocław - zauważa Mikołaj Pluciński, prezes zarządu TMF Poland.

 

W raporcie - Tholons Top 100 Outsourcing Destinations 2014 - Kraków sklasyfikowany został na 9 miejscu na mapie światowego outsourcingu. Wyżej na liście uplasowało się tylko sześć miast w Indiach, które są globalnym liderem w branży i dwie lokalizacje na Filipinach. W wyścigu o palmę pierwszeństwa Polska pokonała drugą światową potęgę - Chiny z topowym w tym kraju Szanghajem. W zestawieniu Warszawa znalazła się na 32 miejscu (awansując o 4 pozycje), a Wrocław, który poprawił wynik aż o 10 oczek, na 65 pozycji.  

 

Tak wysoka ocena naszego kraju przekłada się na wymierne korzyści. Największa liczba inwestycji zagranicznych w Polsce lokowana jest obecnie właśnie w segmencie nowoczesnych usług dla biznesu. Mamy spory potencjał. W ciągu ostatnich lat w polskich firmach wykształciło się wielu specjalistów, którzy nie zajmują się już podstawowymi zadaniami, ale obsługują zaawansowane procesy biznesowe i operacje strategiczne dla największych światowych firm.

 

Przykładem ewolucji, jaką przeszedł w ostatnich latach polski sektor nowoczesnych usług dla biznesu jest proces rozwoju firmy TMF Poland, wchodzącej w skład TMF Group, która jest globalnym dostawcą usług biznesowych i prowadzi działalność w 80 krajach na świecie. – Jakość ofe­rowanych obecnie usług w Polsce nie odbiega od światowych standardów. Globalne marki doceniając wysokie kwalifikacje i wiedzę polskich specjalistów i powierzają nam obsługę międzynarodowych projektów - przyznaje Mikołaj Pluciński.

 

- Niedawno w TMF Poland powstał dział, którego zadaniem jest kontrola usług biznesowych, świadczonych w różnych krajach na rzecz globalnych klientów TMF Group. Dzięki temu nasze biuro w Warszawie zapewnia firmom działającym na różnych rynkach scentralizowaną kontrolę procesów biznesowych z jednym punktem kontaktu - informuje z satysfakcją prezes zarządu TMF Poland.   

 

Polską specjalnością stała się obsługa firm w zakresie usług finanso­wych i księgowych oraz outsourcing IT. Jeśli segment będzie rozwijał się w dotychczasowym tempie, Polska stanie się globalnym dostawcą outsourcingu, szczególnie w dziedzinie księgowości i controllingu finansowego.  

 

 

 

Informacje o TMF

TMF Poland, obecna w Polsce od 1995 roku, w swoich biurach w Warszawie i Katowicach zatrudnia ponad 150 wysokiej klasy specjalistów, którzy pomagają firmom sprawnie funkcjonować w wielu krajach, jak również koordynują obsługę firm prowadzących działalność w środowisku międzynarodowym (Globalizing Business). Profesjonalny zespół ekspertów świadczy usługi administracyjne w zakresie: księgowości, usług kadrowo-płacowych, usług bankowych, usług sekretarsko-korporacyjnych, sprzedaży gotowych spółek typy shelf-companies oraz wynajmu powierzchni biurowej. TMF Poland  jest przygotowana do obsługi firm zatrudniających nawet 10 tysięcy pracowników.

Portfolio klientów TMF obejmuje wiodące firmy m.in. z branży energetyczej, farmaceutycznej, handlowej, IT, lotniczej, motoryzacyjnej, nieruchomości, produkcyjnej, telekomunikacyjnej, technologicznej, ubezpieczeń i wielu innych. TMF współpracuje z ponad 40% firm z listy S&P oraz Fortune 500.

TMF Group założona została w Holandii w 1988 roku. W październiku 2008 roku TMF Group została zakupiona przez brytyjską firmę private equity Doughty Hanson & Co, co otworzyło drogę do fuzji z Equity Trust, która została sfinalizowana w czerwcu 2011 roku . Dzięki temu TMF Group zwiększyła swoją globalną obecność. Zatrudnia dziś ponad 5.000 pracowników w biurach na całym świecie. 

 

Więcej na http://www.tmf-group.com/ i http://www.tmf-poland.pl/pl/

dompress : :
gru 02 2014 Outsourcing to nie tylko oszczędności
Komentarze: 0

Outsourcing procesów biznesowych to już nie tylko sposób na redukcję kosztów operacyjnych firmy. To dziś w wielu przypadkach konieczność. Firmy nie mogą pozwolić sobie na zwolnienie tempa i niższą wydajność. Dlatego przedsiębiorcy sięgają po obsługę zewnętrzną. W ten sposób mogą uzyskać dostęp do specjalistycznej wiedzy i najnowszych rozwiązań, jakie oferują dostawcy usług dla biznesu. Dzięki firmom oferującym usługi, przedsiębiorcy mogą skoncentrować się na swoich zasadniczych celach, co prowadzi do uzyskania przewagi rynkowej.      

Według analiz przeprowadzonych przez TMF Group, w outsourcingu nastąpił zwrot. Jedynie dla trzech z dziesięciu badanych firm czynnikiem decydującym o podjęciu decyzji o obsłudze zewnętrznej jest cięcie kosztów. Jedna trzecia analizowanych przedsiębiorstw chce w ten sposób poprawić swoją efektywność, a dla co czwartej firmy ważna jest fachowa wiedza i narzędzia, jakie oferują usługodawcy.   

Przedstawiciele TMF Poland, wchodzącej w skład TMF Group, która jest globalnym dostawcą usług dla biznesu, działającym w 80 krajach obserwują zmiany w nastawieniu firm do zewnętrznej obsługi procesów biznesowych. - Aspekt ekonomiczny wciąż odgrywa istotną rolę przy podejmowaniu przez naszych klientów decyzji o zleceniu zewnętrznej obsługi administracyjnej firmy. Od kilku lat widać jednak coraz wyraźniej, że firmy poza ceną, zwracają także szczególną uwagę na jakość usług. Poszukują specjalistów w danej dziedzinie. I to poziom obsługi staje się powoli czynnikiem, który ma decydujący wpływ przy wyborze firmy do obsługi - zauważa Mikołaj Pluciński, prezes zarządu TMF Poland.   

Analizy rynkowe mówią, że już połowa spośród firm działających na polskim rynku regularnie korzysta z usług outsourcingowych. Paradoksalnie, duży wzrost sektora nowoczesnych usług dla biznesu w naszym kraju przypada na okres ostatniego spowolnienia gospodarczego. Wielu przedsiębiorców zmuszonych było wtedy poszukiwać efektywnych rozwiązań biznesowych w celu zmniejszenia wydatków firmy. A ile można zaoszczędzić dzięki outsourcingowi?      

- Firmy zaczynają rozważać obsługę zewnętrzną, jeśli pojawia się możliwość redukcji kosztów. Korzyści mogą być znaczne. Pokazuje to przykład firmy z branży detalicznej, działającej w 22 krajach na różnych kontynentach i zatrudniającej pracowników administracyjnych w każdej lokalizacji, która zleciła prowadzenie rachunkowości TMF Group. Przejęcie przez TMF obowiązków księgowych w tych krajach pozwoliło firmie zmniejszyć koszty związane z utrzymaniem działu księgowości o jedną czwartą oraz zwiększyć efektywność pracy poprzez skupienie się na kluczowych czynnościach firmy. Później klient zdecydował się również na outsourcing usług płacowych i HR od Grupy TMF - informuje prezes zarządu TMF Poland. 

 

Jedną z najbardziej popularnych dziedzin outsourcingowych w Polsce jest księgowość. Na kompleksową obsługę procesów biznesowych decydują się najczęściej firmy z branży ubezpieczeń, bankowości i finansów oraz telekomunikacji. Do listy odbiorców usług outsourcingowych w naszym kraju dołączają również ostatnio coraz częściej firmy z branży handlowej i dystrybucyjnej.   

 

Outsourcing daje możliwość wykorzystania najmocniejszej strony firmy i skupienia się tylko na podstawowym obszarze jej działalności. Co więcej, przekazanie pewnych czynności firmy pozwala zminimalizować ryzyko popełnienia błędów związanych ze znajomością zagadnień administracyjno-prawnych, czy z terminowością podczas zarządzania procesem biznesowym.

 

- Stałe śledzenie zmieniających się przepisów i ich interpretacja jest kłopotliwa dla większości przedsiębiorców, szczególnie małych i średnich firm. To właśnie zadanie TMF Poland. Ciągłe poszerzanie wiedzy na temat nowych przepisów i regulacji wpisane jest w działanie firm outsourcingowych. Doradcy TMF Poland dysponują wiedzą na temat wprowadzanych nowelizacji, a dzięki temu nasi klienci mają również automatycznie dostęp do najnowszych informacji - zauważa Mikołaj Pluciński, prezes TMF Poland.

 

- Ponadto w TMF Poland regularnie wprowadzamy i stale udoskonalamy procedury dla poszczególnych zakresów usług, co pozwala nam utrzymać wysoki poziom obsługi klientów. Bazujemy na specjalnie opracowanych rejestrach oraz harmonogramach. Chcemy, żeby obsługa była dla naszych klientów możliwie najbardziej czytelna. Dlatego firmy w każdym momencie mają możliwość wglądu w prowadzoną dokumentację - podkreśla Mikołaj Pluciński.   

 

TMF Poland zajmuje się również scentralizowaną obsługą firm międzynarodowych w zakresie usług księgowych i płacowych. - Dział Service Delivery Coordination, który uruchomiliśmy w Warszawie zapewnia koordynację usług biznesowych świadczonych na lokalnych rynkach na rzecz globalnych klientów. Zapewniamy przy tym jednolite normy jakości usług, przyjęte na całym świecie oraz jeden punkt kontaktu - wyjaśnia Mikołaj Pluciński.

 

 

Informacje o TMF

TMF Group jest globalnym dostawcą usług biznesowych, poprzez sieć 120 biur prowadzi działalność w 80 krajach na świecie. Firma założona została w Holandii w 1988 roku. W październiku 2008 roku TMF Group została zakupiona przez brytyjską firmę private equity Doughty Hanson & Co, co otworzyło drogę do fuzji z Equity Trust, która została sfinalizowana w czerwcu 2011 roku. Dzięki temu TMF Group zwiększyła swoją globalną obecność. Zatrudnia dziś ponad 5.000 pracowników w biurach na całym świecie. 

TMF Poland, obecna w Polsce od 1995 roku, w swoich biurach w Warszawie i Katowicach zatrudnia ponad 150 wysokiej klasy specjalistów, którzy pomagają firmom sprawnie funkcjonować w wielu krajach, jak również koordynują obsługę firm prowadzących działalność w środowisku międzynarodowym (Globalizing Business). Profesjonalny zespół ekspertów świadczy usługi administracyjne w zakresie: księgowości, usług kadrowo-płacowych, usług bankowych, usług sekretarsko-korporacyjnych, sprzedaży gotowych spółek typy shelf-companies oraz wynajmu powierzchni biurowej. TMF Poland jest przygotowana do obsługi firm zatrudniających nawet 10 tysięcy pracowników.

Portfolio klientów TMF obejmuje wiodące firmy m.in. z branży energetyczej, farmaceutycznej, handlowej, IT, lotniczej, motoryzacyjnej, nieruchomości, produkcyjnej, telekomunikacyjnej, technologicznej, ubezpieczeń i wielu innych. TMF współpracuje z ponad 40% firm z listy S&P oraz Fortune 500.

Więcej na http://www.tmf-group.com/ i http://www.tmf-poland.pl/pl/

dompress : :
lis 27 2014 Oddaj w outsourcing budowę struktur firmowych...
Komentarze: 0

Start firmy na rynku poza granicami kraju, to sporo pracy i wysiłku dla wielu przedsiębiorców, dlatego od lat działają firmy outsourcingowe, które proponują kompleksowe usługi, oraz ułatwiają firmom wejście na rynek. Trzeba jednak dobrze wybrać partnerów do współpracy. TMF Poland to firma, która zapewnia pomoc w rozpoczęciu działalności w dowolnym kraju na świecie.

W ostatnich latach mogliśmy śledzić decydujące zmiany jakościowe zachodzące w sektorze usług dla biznesu. Przedsiębiorcy szukają firm, takich jak TMF Group, które kompleksowo zajmą sie szeroko pojętą obsługą procesów biznesowych. Po pomoc specjalistów sięgają obecnie międzynarodowe korporacje, coraz częściej powierzając zadania związane z kwestiami kluczowymi dla swojej działalności. Dzięki TMF Poland, firmy mogą skoncentrować siłę, środki i procesy zarządcze na zasadniczych celach firmy. Usługi TMF-u pozwalają przedsiębiorcom osiągnąć lepsze wyniki i zwiększyć elastyczność swoich działań, a poprzez oszczędność czasu i zasobów ludzkich, również wydajność.

 

Usługi outsourcingowe dają dostęp do wiedzy i doświadczenia liderów rynkowych. Firma TMF Poland może pochwalić się profesjonalną kadrą, która posiada odpowiednią wiedzę i umiejętności, by dla globalnych zleceniodawców prowadzić projekty m.in. z zakresu transformacji biznesowej, opracowywać analizy finansowe, czy zarządzać ryzykiem. Podstawową działalnością sektorową w Polsce są obecnie usługi księgowe, kadrowo-płacowe i finansowe, obsługa szeroko rozumianych procesów IT oraz sprzedaży. Należy jednak zwrócić uwagę, że stopień zaawansowania usług świadczonych przez polskie firmy outsourcingowe jest z roku na rok coraz wyższy. Dlatego TMF stara się odpowiedzieć na oczekiwania klienta, tworząc dla niego nowoczesne rozwiązania.

Nie bez powodu Polska znajduje się w elitarnej grupie krajów, wskazywanych jako najlepsze do lokowania nowoczesnych usług dla biznesu. - TMF Poland zatrudnia tylko najlepszych. Dysponujemy dobrze wykształconymi i doświadczonymi fachowcami - informuje Mikołaj Pluciński, prezes zarządu TMF Poland. - Dlatego firmy rozpoczynające działalność na polskim rynku zwracają się do naszych specjalistów o pomoc i doradztwo - dodaje.     

Firmy, które decydują się wejść do Polski od początku swojej aktywności na naszym rynku poszukują wsparcia polskich doradców. Chcą, aby to firmy lokalne zapewniły im obsługę w procesie rejestracji, ponieważ najlepiej znają rynek. - Dla naszych Klientów duże znaczenie ma kompleksowość obsługi, jaką oferujemy. Przejmujemy pełną odpowiedzialność za działania rejestracyjne, reprezentujemy firmę w urzędach, a następnie zapewniamy jej całościową obsługę biznesową - tłumaczy Mikołaj Pluciński.

- Klientom, którzy zgłaszają potrzebę szybkiego uruchomienia działalności na naszym rynku oferujemy spółki typu Shelf Companies. Transfer gotowej spółki po jej sprzedaży zajmuje nie więcej niż jeden dzień, jeśli firma przedstawi wymagane dokumenty. Klient może zacząć prowadzić działalność i zawierać umowy już w dniu zakupu udziałów spółki - wyjaśnia prezes zarządu TMF Poland.

Mikołaj Pluciński tłumaczy, że TMF dokonuje wszystkich niezbędnych rejestracji urzędowych nowej spółki, przygotowuje wymagane dokumenty korporacyjne oraz zapewnia podnajem adresu w prestiżowej lokalizacji w Warszawie lub Katowicach, albo adres wirtualny. - Przez pierwsze 3 miesiące po rozpoczęciu działalności oferujemy firmie podstawowy pakiet obsługi księgowej i sekretarskiej. Później zapewniamy pełen zakres usług księgowych, kadrowo-płacowych, finansowych i korporacyjno-sekretarskich. Niektóre firmy potrzebują również prokurenta, czy pełnomocnika, który czasem wchodzi również w skład zarządu spółki - przyznaje Mikołaj Pluciński.

Isidre Peralta, członek zarządu TMF Poland zauważa, że w ostatnim czasie na polskim rynku inwestuje najwięcej firm z Niemiec i Luksemburga. Najczęściej są to firmy reprezentujące branżę nieruchomości oraz odnawialnych źródeł energii. - Jednym z najciekawszych projektów, jakie ostatnio realizowaliśmy należała obsługa funduszu inwestycyjnego private equity, który potrzebował obsługi księgowej spółek celowych założonych do zakupu akcji wiodących polskich przedsiębiorstw z branży spożywczej - informuje Isidre Peralta.  

TMF Poland pomaga firmom rozwijać się i inwestować płynnie nie tylko w Polsce, ale również na skalę międzynarodową. Biura TMF Group, w skład której wchodzi TMF Poland, znajdują się w 80 krajach na 5 kontynentach, dlatego TMF może zapewnić firmom budowę struktur korporacyjnych na całym świecie. - Działamy globalnie, ale bazujemy na gruntownej znajomości rynków lokalnych. Dzięki rozbudowanej sieci 120 biur, możemy zaoferować przedsiębiorcom pomoc w rozpoczęciu działalności w dowolnym kraju na świecie - podkreśla Isidre Peralta.   

W tym roku TMF uruchomiło dział Service Delivery Coordinationw polskim biurze, który jest pewnego rodzaju węzłem łaczącym wszystkie biura TMF na świecie. Dział SDC oferuje swoim klientom globalną pomoc. Dzięki temu, firmom działającym w wielu krajach TMF Poland zapewnia teraz scentralizowaną kontrolę procesów biznesowych.

 

Informacje o TMF

TMF Group jest globalnym dostawcą usług biznesowych i poprzez sieć 120 biur prowadzi działalność w 80 krajach na świecie. Firma założona została w Holandii w 1988 roku. W październiku 2008 roku TMF Group została zakupiona przez brytyjską firmę private equity Doughty Hanson & Co, co otworzyło drogę do fuzji z Equity Trust, która została sfinalizowana w czerwcu 2011 roku. Dzięki temu TMF Group zwiększyła swoją globalną obecność. Zatrudnia dziś ponad 5.000 pracowników w biurach na całym świecie. 

TMF Poland, obecna w Polsce od 1995 roku, w swoich biurach w Warszawie i Katowicach zatrudnia ponad 150 wysokiej klasy specjalistów, którzy pomagają firmom sprawnie funkcjonować w wielu krajach, jak również koordynują obsługę firm prowadzących działalność w środowisku międzynarodowym (Globalizing Business). Profesjonalny zespół ekspertów świadczy usługi administracyjne w zakresie: księgowości, usług kadrowo-płacowych, usług bankowych, usług sekretarsko-korporacyjnych, sprzedaży gotowych spółek typy shelf-companies oraz wynajmu powierzchni biurowej. TMF Poland jest przygotowana do obsługi firm zatrudniających nawet 10 tysięcy pracowników.

Portfolio klientów TMF obejmuje wiodące firmy m.in. z branży energetyczej, farmaceutycznej, handlowej, IT, lotniczej, motoryzacyjnej, nieruchomości, produkcyjnej, telekomunikacyjnej, technologicznej, ubezpieczeń i wielu innych. TMF współpracuje z ponad 40% firm z listy S&P oraz Fortune 500.

Więcej na http://www.tmf-group.com/ i http://www.tmf-poland.pl/pl/

dompress : :