Najnowsze wpisy, strona 78


gru 01 2015 Walter Herz agentem warszawskiego kompleksu...
Komentarze: 0

Firma doradcza Walter Herz została wiodącym agentem, odpowiedzialnym za proces wynajmu powierzchni w kompleksie VIPOL Plaza

 

Obiekty VIPOL Plaza, zlokalizowane przy ulicy Młynarskiej na warszawskiej, bliskiej Woli, oferują łącznie ponad 20 000 m kw. powierzchni. Kompleks usytuowany jest w spokojnym, zielonym otoczeniu, a jego położenie zapewnia jednocześnie bezpośredni dostęp do rozbudowanej infrastruktury miejskiej i daje możliwość szybkiego dojazdu do centrum miasta różnymi środkami komunikacji. Niedaleko, przy ulicy Okopowej znajduje się Dom Mody Klif.

 

Biurowce VIPOL Plaza oferują powierzchnię biurową klasy B+ oraz zaplecze konferencyjne, wyposażone w wysokiej klasy systemy audio-wizualne i prezentacyjne. Najnowszy, flagowy budynek - VIPOL Plaza II - o modernistycznej konstrukcji kolumnowej, usytuowany jest przy Młynarskiej 42, niedaleko skrzyżowania z ulicą Żytnią. Do wykończenia obiektu, w tym eleganckiego holu głównego z recepcją wykorzystany został kamień naturalny. Najemcy budynku mają na miejscu restaurację z ogródkiem letnim, salonik prasowy, a poza salami konferencyjnymi, także lożę VIP. Mogą korzystać z 60 miejsc parkingowych w garażu podziemnym oraz myjni samochodowej.   

 

W przyszłym roku biurowiec zyska jeszcze jedną funkcjonalność. Na terenie budynku zacznie działać profesjonalne centrum treningowe - Gaca Centrum, które zostanie otwarte w styczniu przyszłego roku. Będzie to druga taka placówka w Warszawie, a czwarta w Polsce. Walter Herz, jako wyłącznyagent ds. wynajmu powierzchni, wspierała firmę Gaca System w procesie negocjacji warunków umowy. Klub usytuowany będzie na 5 i 6 piętrze w budynku, gdzie zajmie powierzchnię ponad 1700 m kw. Centrum treningowe będzie niewątpliwie dużym atutem obiektu. Już teraz przyciąga kolejnych najemców. Wyróżnia kompleks na rynku biurowym i daje mu przewagę konkurencyjną - mówi Mateusz Strzelecki, Senior Associatew Walter Herz.

 

Jak informuje, w budynkach VIPOL Plaza I i VIPOL Plaza II są jeszcze wolne powierzchnie biurowe.  - Do wynajęcia pozostało powierzchnie o metrażu od 130 do 3000 m kw., w tym zarówno moduły typu open-space, przeznaczone do dowolnej aranżacji, jak i gotowe pomieszczenia biurowe - podaje Mateusz Strzelecki. Doradca Walter Herz zwraca jednocześnie uwagę, że wielofunkcyjność obiektu sprawia, że jest to idealne miejsce spotkań biznesowych. - Bogato wyposażone centra konferencyjne, rozwinięte zaplecze gastronomiczne oraz praktycznie nieograniczona liczba miejsc parkingowych wraz dodatkowymi usługami czynią VIPOL Plaza doskonałą lokalizacją do organizowania różnego rodzaju meetingów, czy szkoleń nie tylko przez firmy będące najemcami obiektu - podkreśla Mateusz Strzelecki.           

 

Kompleks zapewnia duży komfort użytkowania. Budynki wyposażone są w BMS, wysokiej klasy klimatyzację, nowoczesne windy, a także system kontroli dostępu, umożliwiający weryfikację personalną poprzez dane biometryczne wraz z całodobowym system monitoringu i ochrony osobistej. Firma VIPOL, która jest właścicielem kompleksu ma w planach jego dalszą rozbudowę.

 

 

Autor: Walter Herz 

dompress : :
paź 19 2015 Outsourcing. Kraje regionu CEE wyznaczają...
Komentarze: 0

 Trendy światowego outsourcingu były tematem konferencji - Eastern Europe Shared Services - zorganizowanej przez Shared Services & Outsourcing Network (SSON) w Warszawie  

 

Wydarzenie było okazją do omówienia pięciu kluczowych trendów globalnego outsourcingu, które w istotny sposób wpływają na jakość dostarczanych usług dla biznesu w poszczególnych rejonach świata. Optymalizacja procesu obsługi, digitalizacja i mobilność, analiza danych, automatyzacja oraz rozwijanie nowych umiejętności i zasobów wiedzy to strategiczne kwestie analizowane na forum. Podczas spotkania można było dowiedzieć się, jak centra SSC/BPO zlokalizowane w Europie Środkowej i Wschodniej radzą sobie z tymi wyzwaniami.

Podczas, gdy cięcie kosztów pozostaje podstawowym priorytetem dla całego sektora, w krajach regionu CEE outsourcing postrzegany jest także w innym aspekcie. W kontekście możliwości, jakie stwarza dla rozwoju standaryzacji i transformacji na poziomie procesu. Europa Centralna wyznacza kierunek innym regionom, jeśli idzie o standaryzację procesów obsługi, która jest przecież jednocześnie miarą wydajności pracy. Należy zauważyć, że takie podejście pozwala zaoferować wyższej jakości usługi z wartością dodaną.

Zaprezentowane na konferencji analizy potwierdzają, że w ostatnich latach znacząco wzrosła świadomość i zaufanie biznesu do sektora BPO/SSC jako partnera zdolnego do dostarczenia zaawansowanych usług. Ewolucja dokonująca się na przestrzeni ostatnich lat wpłynęła również na zmianę charakteru relacji z klientami, które w znacznie większym stopniu opierają się teraz na współpracy, a nie jak wcześniej wyłącznie na obsłudze.   

Raport SSON mówi, że Europa Zachodnia i Środkowo-Wschodnia wiodą prym we wdrażaniu rozwiązań pomocnych w zarządzaniu dostawcami. Centra europejskie wyprzedzają także inne w implementacji rozwiązań służących fakturowaniu. W tej dziedzinie Europie dotrzymuje kroku jeszcze tylko rejon Azji i Pacyfiku. Centra zlokalizowane w rejonie CEE zdecydowanie wybijają się natomiast, jeśli chodzi o wykorzystanie narzędzi Business Intelligence.

Na światowej mapie outsourcingu Polska zajmuje szczególną pozycję. Potwierdzają to rankingi, według których nasz kraj jest obecnie najbardziej atrakcyjną lokalizacją w Europie do lokowania centrów usług biznesowych. Raport 2015 Tholons TOP 100 Outsoricng Destinations po raz kolejny plasuje Kraków na pozycji europejskiego lidera spośród najlepszych na świecie lokalizacji dla sektora. Należy podkreślić, że w porównaniu z najwyżej ocenianymi miastami, zlokalizowanymi w Indiach, na Filipinach, czy Malezji, Polska oferuje nie tylko wysoki poziom świadczonych usług, ale także stabilne i bezpieczne środowisko pracy.

Rozwój nowoczesnych usług dla biznesu w naszym kraju pociąga za sobą widoczny wzrost popytu na powierzchnię biurową. Sektor jest największym najemcą biur w miastach regionalnych, w których jak wynika z danych firmy doradczej Walter Herz, w pierwszej połowie bieżącego roku odnotowany został rekordowy popyt na powierzchnię biurową. - W Krakowie, głównym ośrodku outsourcingu w Polsce, do połowy roku wynajęta została powierzchnia stanowiąca większość wolumenu najmu odnotowanego w całym 2014 roku. Należy przy tym zaznaczyć, że stolica Małopolski może się pochwalić najniższym odsetkiem wolnej powierzchni biurowej spośród dużych miast. Z kolei w Poznaniu w pierwszym półroczu br. wynajęte zostało więcej biur niż w całym roku ubiegłym - zwraca uwagę Bartłomiej Zagrodnik, prezes zarządu Walter Herz. 

Z raportu Walter Herz wynika, że centra BPO/SSC największe zapotrzebowanie na powierzchnię biurową zgłaszają w Krakowie, Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście i aglomeracji katowickiej. Analizy Walter Herz wskazują także, że sektor jest coraz bardziej aktywnym najemcą biur w mniejszych ośrodkach miejskich. - Firmy świadczące usługi dla biznesu rozwijają swoją działalność i poszukują powierzchni biurowej również w takich miastach jak Łódź, Lublin, Szczecin, Toruń, Olsztyn, Bydgoszcz, czy Rzeszów. Sektor wchodzi również do miast satelitarnych dużych aglomeracji. Przykładem może być tu położony 100 km od Warszawy - Radom, który oferuje komunikację lotniczą - informuje Bartłomiej Zagrodnik.  

Outsourcing to najdynamiczniej rozwijający się segment polskiej gospodarki. W najbliższym czasie przewiduje się jego wzrost na poziomie 15-20 proc. W branży zatrudnionych jest już ponad 150 tys. osób w największych miastach w kraju.

 

o WALTER HERZ

dompress : :
paź 13 2015 Recesja czy boom? Co czeka rynek biurowy...
Komentarze: 0

 O przyszłości rynku biurowego w Polsce eksperci dyskutować będą na konferencji Eurobuild Conferences - Rynek powierzchni biurowych  i zielone rozwiązania - która odbędzie się 14. października br. w Warszawie

Panel poświęcony warszawskiemu rynkowi biurowemu po 2016 roku poprowadzi Mateusz Strzelecki z firmy doradczej Walter Herz. Specjaliści z branży, którzy wezmą udział w spotkaniu wyrażą swoje opinie na temat kierunku rozwoju największego w kraju rynku powierzchni biurowych. Komentatorzy wymienią poglądy, poszukując m.in. odpowiedzi na pytania: czy w 2017 roku jedna piąta warszawskich biur będzie oczekiwała na najemców, a firmy deweloperskie zaczną się konsolidować lub ogłaszać upadłość? Czy może wręcz przeciwnie, lawinowy napływ nowych firm spowoduje dynamiczny rozkwit rynku biurowego w stolicy? A notowany obecnie szybki wzrost podaży powierzchni biurowej zrównoważy wysoki popyt? Starcie przeciwstawnych wizji pozwoli uzyskać odpowiedź na te pytania.

W czasie konferencji poruszonych zostanie wiele istotnych zagadnień dotyczących segmentu biurowego w Polsce. Obserwatorzy rynku, reprezentujący wiodące firmy z branży, dyskutować będą o sposobach przyciągnięcia do naszego kraju firm z sektora BPO/SSC, które stały się już dominującym najemcą na rynkach regionalnych. Eksperci przedstawią ofertę miast regionalnych skierowaną do deweloperów i inwestorów, wskazując nowe lokalizacje biurowe na mapie Polski.

Spotkanie stanie się okazją do poruszenia tematu relokacji biura oraz oferowanych przez nowoczesne obiekty usług i udogodnień. Prezentacje dotyczyć będą także kwestii związanych z wymaganiami najemców z poszczególnych branż oraz aranżacją przestrzeni biurowej.

Podczas meetingu omówiona zostanie kwestia zainteresowania polskim rynkiem biurowym zgłaszanym ze strony inwestorów zagranicznych. Jednym z tematów będzie również eko-rewitalizacja. Uczestnicy konferencji dowiedzą się, jakie korzyści przynosi wdrożenie zielonych rozwiązań w istniejących budynkach i jak wiele można dzięki niemu zaoszczędzić.   

W spotkaniu polskiego sektora nieruchomości komercyjnych wezmą udział przedstawiciele wielu wiodących na rynku firm doradczych, deweloperskich oraz firm współpracujących z branżą. Wśród kilkudziesięciu prelegentów, moderatorów dyskusji i panelistów znajdą się uznani analitycy oraz przedstawiciele największych rynkowych graczy.

 

Autor: Walter Herz

dompress : :
wrz 30 2015 Warszawskie biura atrakcyjne nie tylko dla...
Komentarze: 0

 Dobrą pozycję negocjacyjną, jaką obecnie mają najemcy warszawskich biur, wykorzystują nie tylko globalne firmy i polskie przedsiębiorstwa, ale także coraz liczniej instytucje państwowe       

 

Na warszawskim rynku biurowym warunki dyktują dziś najemcy. Duży wybór wolnej powierzchni biurowej i wciąż rosnąca podaż stawia firmy poszukujące biur w dogodnej sytuacji, sprzyjającej negocjacjom. Walkę o najemców toczą właściciele budowanych, modernizowanych i istniejących obiektów biurowych.     

Małgorzata Brawura-Biskupska z firmy doradczej Walter Herz zauważa lekką tendencję zniżkową, jaka notują obecnie w Warszawie stawki czynszowe za wynajem powierzchni biurowej. - Właściciele biurowców, którzy oferują konkurencyjne ceny nie mogą jednak narzekać na brak chętnych, ponieważ popyt na stołeczne biura utrzymuje się wysokim poziomie. W ostatnich miesiącach wynajęta została w Warszawie rekordowo duża ilość powierzchni, co biorąc pod uwagę konkurencyjność rynku, najlepiej świadczy o tym, jak dużą skłonność do ustępstw mają obecnie właściciele budynków biurowych - mówi Małgorzata Brawura-Biskupska.

Rekordowe umowy najmu

Warszawa ze względu na swój potencjał ekonomiczny, kapitał ludzki, jakim dysponuje i coraz większą dostępność wysokiej klasy powierzchni biurowej to atrakcyjny rynek dla zachodnich firm i światowych korporacji. Zagraniczne firmy chętnie lokują w stolicy Polski swoje biura regionalne i centra usług dla biznesu. Stąd nienotowane dotychczas wyniki wynajmu powierzchni biurowej. Sytuację na rynku dobrze ilustruje umowa podpisana w pierwszej połowie bieżącego roku przez firmę Samsung na wynajem aż 21 tys. m kw. powierzchni w kompleksie Warsaw Spire.

Wpływ na popyt ma nie tylko zapotrzebowanie na powierzchnię zgłaszane przez wchodzące do naszego kraju zagraniczne firmy. Także rodzime przedsiębiorstwa lokują swoje siedziby w komfortowych biurach. Coraz aktywniejsze na warszawskim rynku biurowym są również instytucje administracji państwowej, które jak podaje firma Walter Herz, stają się silną grupą najemców.   

Największe rabaty w realizowanych obiektach

Małgorzata Brawura-Biskupska przyznaje, że na konkurencyjnym warszawskim rynku na największe rabaty mogą liczyć firmy, które decydują się na wynajęcie powierzchni biurowej w obiektach będących w trakcie budowy. - W takich przypadkach efektywne stawki najmu, po rozliczeniu wakacji czynszowych, mogą okazać się niezwykle korzystne. Najemcy, którzy są skłonni podpisać umowę w trakcie budowy obiektu mogą liczyć na stawki na poziomie tych, które obowiązują w niższej klasy budynkach, czy inwestycjach gorzej zlokalizowanych, przyznaje reprezentantka Walter Herz.

- Firmy które podpisują umowy przednajmu, poza atrakcyjnym czynszem, mogą liczyć także na takie bonusy, logotyp umieszczony na elewacji budynku, czy zyskać niestandardową aranżację biura. Wynajmujący oferują również dodatkowe pakiety zachęt na aranżacje, relokacje, czy umeblowanie i przystają na elastyczniejsze zapisy w umowach. Dotyczą one na przykład możliwości ekspansji powierzchni wraz z rozwojem firmy, czy wyłączności na prowadzenie określonej działalności w budynku. Najwięksi najemcy mogą mieć też wpływ na wybór dostawców usług w budynku, np. operatora kantyny, dodaje Małgorzata Brawura-Biskupska.

Zdaniem Małgorzaty Brawury-Biskupskiej rozkład budynku ma szczególnie duże znaczenie dla instytucji państwowych, od których firma Walter Herz dostaje w ostatnim czasie coraz więcej zapytań ofertowych. - Urzędy zwykle poszukują powierzchni biurowej w układzie gabinetowym. Szczególne wymagania co do lokalizacji i samych budynków zależą od poszczególnych instytucji państwowych. Biurowiec nie musi być usytuowany w centrum, ale jego położenie powinno zapewniać dobrą infrastrukturę i dostęp do środków transportu publicznego. Układ wewnętrzny budynku musi być też dostosowany do potrzeb danej instytucji. Warunkiem podpisania umowy przez najemców instytucjonalnych jest wyrażenie czynszu w złotych, a często także spełnienie różnego rodzaju wymagań indywidualnych związanych z procedurami obowiązującymi w danej instytucji - przyznaje.   

Budynki dla administracji państwowej

Ze względów proceduralnych niektóre jednostki administracji państwowej poszukują do wynajęcia całych budynków biurowych. Także inwestorzy starają się zainteresować swoimi projektami instytucje państwowe. Jednym z obiektów biurowych, jaki komercjalizuje firma Walter Harz jest inwestycja przy ul. Ciołka 12A na warszawskiej Woli. To kolejny projekt w tej lokalizacji inwestora, w którego ośmiu innych biurowcach ulokowało już swoje siedziby wiele instytucji publicznych. Przedstawicielka Walter Herz przyznaje, że plan budowy kolejnego biurowca powstał z myślą o najemcy instytucjonalnym. 

Małgorzata Brawura-Biskupska informuje, że jednostki administracyjne najczęściej przenoszą się ze starszych budynków do nowych chcąc zoptymalizować koszty związane z utrzymaniem biur. Jakość powierzchni biurowej i stan techniczny obiektów, jakie zajmują urzędy często odbiega od przyjętych obecnie standardów. Przy czym, instytucje państwowe rzadko podejmują się teraz samodzielnej budowy i zarządzania własnymi budynkami, chcąc skoncentrować się wyłącznie na realizacji zadań statutowych.

Aktywność podmiotów instytucjonalnych

W tym roku największą umową najmu, podpisaną przez publicznego najemcę był kontrakt zawarty przez Powszechny Zakład Ubezpieczeń na wynajem 17,5 tys. m kw. powierzchni w budynku Konstruktorska Business Center. Małgorzata Brawura-Biskupska przypomina również, że Centrum Unijnych Projektów Transportowych wynajęło 6 200 m kw. biur w powstającym przy rondzie Daszyńskiego kompleksie Warsaw Spire, a dodatkowe 5 000 m kw. zajęły spółki z grupy Poczty Polskiej w budynku Domaniewska Office HUB na Mokotowie. - Ponadto, Ministerstwo Spraw Zagranicznych wynajęło centralnie zlokalizowany budynek Foksal City, a Urząd Komunikacji Elektronicznej wszedł do biurowca przy ul. Kasprzaka. Niedawno także Polskie Sieci Elektroenergetyczne ulokowały się przy al. Jerozolimskich w inwestycji Delta Eurocentrum Office Complex na powierzchni 6 300 m kw., wylicza przedstawicielka Walter Herz.

Nowe warszawskie biurowce budują swoją przewagę konkurencyjną, oferując dodatkowe funkcjonalności na terenie kompleksów i w samych budynkach. Najemcy wysokiej klasy obiektów mają do dyspozycji na miejscu różnego rodzaju placówki usługowe, punkty handlowe, restauracje, kawiarnie, atrakcyjnie zaaranżowane miejsca do odpoczynku i rekreacji, a nawet fitness cluby i przedszkola. Tego typu udogodnieniami skutecznie przyciągają najemców. Chcąc dotrzymać kroku konkurencji, coraz więcej podobnych wygód oferują również budynki klasy B i modernizowane obiekty biurowe.   

 

Autor: Walter Herz

dompress : :
wrz 21 2015 Walter Herz skomercjalizuje ekskluzywny budynek...
Komentarze: 0

Firma doradcza Walter Herz odpowiada za komercjalizację kameralnego budynku biurowego - KOPERNIKA 21 - który powstaje w sercu Warszawy u zbiegu ulic Ordynackiej i Kopernika  

 

Elegancki budynek KOPERNIKA 21 usytuowany jest w jednym z najbardziej prestiżowych obszarów miasta, w obrębie historycznego Traktu Królewskiego. Poza niezwykle atrakcyjną lokalizacją, wyjątkowego charakteru nadaje inwestycji koncepcja architektoniczna obiektu. Zamierzeniem inwestora było odtworzenie przedwojennego układu urbanistycznego tego miejsca, w którym w 1939 roku stał budynek narożny, uzupełniający pierzeję ulicy Ordynackiej i Kopernika.  

 

Projekt KOPERNIKA 21 powstał w pracowni Grupa 5 Architekci. Bryła obiektu ukształtowana została w podziale na szerszy dwukondygnacyjny cokół, na którym ustawiona została czterokondygnacyjna część w formie wieży z lekko wycofaną przeszkloną, ostatnią kondygnacją. Półokrągłą elewację ozdobią elementy wykonane z jasnego piaskowca i granitu w kolorze grafitowym o zróżnicowanej fakturze kamienia.

 

Od ulicy Ordynackiej, wzdłuż południowej ściany budynku znajduje się podcień, akcentujący wejście do części usługowej, która ulokowana została na parterze, pierwszym piętrze i w części kondygnacji podziemnej. Od strony zachodniej usytuowane zostało wejście do holu głównego części biurowej. Rozkład budynku zapewnia niezależne przejścia do poszczególnych powierzchni biurowych z holu windowego na każdej z kondygnacji.

 

Dominika Sudoł z firmy doradczej Walter Herz, która została wyłącznym agentem, odpowiedzialnym za komercjalizację inwestycji poinformowała, że przestrzeń biurowa w budynku zaprojektowana została w systemie open space, ale istnieje możliwość podziału na mniejsze jednostki i zmianę formy powierzchni na gabinetową w zależności od potrzeb najemców. - Powierzchnia może stanowić zarówno biuro jednoprzestrzenne, zajmujące na przykład całą kondygnację, jak również zostać dostosowana pod względem metrażu i podziału według wytycznych najemcy. KOPERNIKA 21 to świetna propozycja dla firm poszukujących w Warszawie niewielkich powierzchni w prestiżowym miejscu - komentuje Dominika Sudoł.

 

Jak przyznaje przedstawicielka Walter Herz, tego typu ekskluzywne budynki, oferujące prestiżowy adres i wysokiej klasy, funkcjonalną powierzchnię biurową oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne poszukiwane są szczególnie przez firmy świadczące usługi dla biznesu, działające m.in. w sferze private equity, private banking, a także przez butikowe kancelarie prawne, notariuszy, doradców finansowych, organizatorów IPO, czy firmy konsultingowe i deweloperskie. Powierzchnia handlowo-usługowa w tego typu budynkach zajmowana jest najczęściej przez ekskluzywne showroom`y i wyselekcjonowane marki.

 

Dominika Sudoł podkreśla, że położenie inwestycji KOPERNIKA 21 zapewnia dostęp do wszystkich środków komunikacji miejskiej, w tym stacji metra Nowy Świat oddalonej od budynku kilkaset metrów, do której można przejść spacerem.

 

Inwestorem projektu jest spółka celowa Kopernika 21 Sp. z o.o. Zakończenie prac budowlanych planowane jest na koniec 2015 roku.

 

 

Autor: Walter Herz

 

 

dompress : :