Najnowsze wpisy, strona 77


gru 16 2015 Luksusowa nisza warszawskiego rynku biurowego...
Komentarze: 0

 Luksusowa nisza warszawskiego rynku biurowego

 

Biura w butikowych budynkach to oferta dla określonej grupy firm       

Doskonale zlokalizowane, kameralne biurowce i odrestaurowane kamienice, pełniące funkcję biurową nie rywalizują o najemców z dużymi, nowoczesnymi, warszawskimi obiektami typu Warsaw Spire, czy Q22. To alternatywny segment rynku biurowego, który kieruje swoją ofertę do pewnego rodzaju najemców.

W niedużych, zazwyczaj wybijających się formą architektoniczną i często wyróżniających bogatą historyczną przeszłością budynkach z dobrym serwisem, lokują się firmy, które zainteresowane są mniejszą, ale wysokiej klasy powierzchnią w bezkonkurencyjnej lokalizacji. Firmy, które mają świadomość, że wyjątkowy charakter miejsca i dobry, biznesowy adres pozytywnie wpłyną na budowany przez nie wizerunek i rozpoznawalność na rynku.     

Butikowa jakość

Butikowych biurowców nie ma w Warszawie wiele. Analizy wskazują, że tego typu budynków zlokalizowanych w centrum miasta jest ponad 70. Z uwagi na kameralny charakter, dostarczają niewielki odsetek powierzchni biurowej w skali warszawskiego rynku. Obowiązują w nich jednak często wyższe stawki czynszu niż w wysokościowcach, dostarczających powierzchnię biurową na kilkudziesięciu piętrach . Składa się na to prestiżowa lokalizacja budynków i ich ekskluzywny charakter, a nierzadko także znaczenie związane z położeniem i historią obiektów. Do tej grupy biurowców należą zarówno zrewitalizowane kamienice i pałace oraz inne odrestaurowane obiekty, które powstały na wzór nieistniejących budynków, jak również kameralne, nowoczesne biurowce, wyróżniające się stylem, nad których przebudową czuwa zwykle miejski konserwator zabytków.  

Sztandarowymi przykładami odnowionych, warszawskich kamienic, w których oferowana jest powierzchnia biurowa jest Dom pod Gryfami i Dom Dochodowy o Trzech Frontach przy placu Trzech Krzyży. O udanej rekonstrukcji historycznej zabudowy możemy mówić też w przypadku np. budynku Le Palais Offices przy ulicy Próżnej, Pałacu Młodziejowskich przy Miodowej, czy budynku przy Placu Bankowym 1. W te samą biurową niszę wpisują się również obiekty o bardziej modernistycznych bryłach, jak choćby oddany niedawno Foksal City, Plac Zamkowy - Business with Heritage, czy budynek Chmielna 25.       

Atrakcyjny produkt inwestycyjny

Właściciele butikowych biurowców należących do warszawskiej czołówki nie mogą skarżyć się na brak zainteresowania tak ze strony najemców, jak i inwestorów, którzy na ogół nie zwlekają z decyzją o zakupie, kiedy tylko najlepiej zlokalizowane obiekty pojawiają się na rynku. Tego rodzaju budynki to pewny produkt inwestycyjny, bezpieczna lokata kapitału i pewność stabilnego dochodu.

Gwarantują dobrą rentowność, dzięki małej rotacji najemców i obowiązującym w nich stawkom czynszowym, które plasują się w najwyższym przedziale cenowym w Warszawie. Duża lojalność firm, które zwykle mocno identyfikują się z miejscem, nie tylko wpływa na niski poziom pustostanów w budynkach, ale także podnosi atrakcyjność obiektów w oczach potencjalnych najemców.

Walor prourbanistyczny  

Ze względu na duże zainteresowanie takimi projektami, specjaliści Walter Herz przewidują, że rynek inwestycji butikowych będzie się rozwijał. Ograniczenie jego wzrostu upatrują w słabej dostępności terenów inwestycyjnych w najlepszych rejonach Warszawy. Podkreślają jednocześnie, że rozwój tego segmentu jest istotny w kontekście tworzenia się nowej i odbudowy istniejącej tkanki miejskiej, co w konsekwencji wpływa na ewolucję urbanistyczną miasta.  

Inwestorzy, którzy podejmują się realizacji projektów biurowych w nielicznych, niezagospodarowanych dotąd, centralnych lokalizacjach w Warszawie, starają się zwykle zabudować przestrzeń w sposób odwzorowujący dawny porządek urbanistyczny.

Doradcy z firmy Walter Herz, których zadaniem jest komercjalizacja obiektu przyznają, że najemcy, którzy poszukują powierzchni biurowej w tego typu, kameralnych budynkach w najlepszych lokalizacjach liczą się z adekwatnymi do ich jakości i położenia stawkami czynszowymi. Jeśli jednak miejsce ma wyjątkowy klimat, wybierają je na swoją siedzibę.  

Oddziaływanie wizerunkowe

-Kiedy przeanalizujemy grupę najemców tego rodzaju budynków nie trudno będzie zrozumieć, dlaczego ważna jest dla nich atmosfera pracy. Są to najczęściej spółki z sektora usług biznesowych, firmy finansowe, ubezpieczeniowe, kancelarie prawne, firmy doradcze i marketingowe. Ich klienci oceniają biura w kontekście wizerunkowym. To powód, dla którego poszukują oryginalnych budynków, oferujących plastyczną przestrzeń do indywidualnej aranżacji, która zapewni odpowiednie warunki do prowadzenia rozmów - konkluduje Bartłomiej Zagrodnik z firmy doradczej Walter Herz.

Bartłomiej Zagrodnik podkreśla jednocześnie, że poza estetyką i aurą miejsca, kluczowym czynnikiem przy wyborze jest również lokalizacja, umożliwiająca sprawny dojazd do budynku różnymi środkami lokomocji.   

Luksus kosztuje 

Analitycy szacują, że zlokalizowane na terenie warszawskiego Śródmieścia butikowe budynki biurowe oferują ponad 250 tys. m kw. biur. Powierzchnia, jaką dysponują poszczególne obiekty jest różna, waha się od 500 m kw. do 15 tys. m kw.   

Koszt wynajmu metra kwadratowego w topowych, kameralnych obiektach jest o ok. 10 proc. wyższy niż w najlepszych, nowoczesnych obiektach biurowych. W centralnie usytuowanych kompleksach stawki wywoławcze kształtują się w przedziale od 22 do 24 euro/mkw./m-c, w najciekawszych butikowych budynkach wahają się od 23 do 28 euro/mkw./m-c.

 

Autor: Walter Herz

dompress : :
gru 08 2015 Biurowce z fitness klubem w tle
Komentarze: 0

 Usługi związane ze sportem w budynku to dobry sposób na promocję obiektu 

 

Rosnące zainteresowanie różnymi formami aktywności fizycznej, związane ze świadomością znaczenia zdrowego stylu życia, powoduje, że zwiększa się liczba różnego rodzaju placówek treningowych. Operatorzy sportowi lokują fitness kluby także w budynkach biurowych, na co chętnie przystają ich właściciele. Siłownia w budynku to atut dla najemców, którzy mogą zagwarantować swoim pracownikom bezpośredni dostęp do profesjonalnego miejsca ćwiczeń. Dzięki temu mają szansę na przyciągnięcie do firmy najlepszej kadry.   

 

W Warszawie współczynnik pustostanów biurowych sięga niemal 13 proc. Oznacza to, że ok. 600 tys. m kw. biur czeka na najemców. Z miesiąca na miesiąc przybywa nowych powierzchni do wynajęcia. Stołeczny rynek biurowy rozwija się jak nigdy dotąd, ale dla właścicieli budynków oznacza to konieczność działania strategicznego, by wyróżnić swój obiekt. Dodatkowa funkcjonalność biurowca, jak bezpośredni dostęp do usług związanych ze sportem, wpływa na podniesienie konkurencyjności rynkowej oferty.    

    

W jakim biurowcu może powstać klub sportowy

Hubert Biarda z firmy doradczej Walter Herz przyznaje, że fitness kluby w warszawskich biurowcach nie należą już do wyjątków. Inwestorzy chętnie się na nie decydują, bo tego typu usługi w budynku stanowią wartość dodaną i pozytywnie wpływają na pozycjonowanie obiektu na rynku. Zwraca jednak uwagę, że nie w każdym miejscu możliwe jest ulokowanie profesjonalnego centrum treningowego.  

–Uruchomienie klubu fitness w budynku biurowym wiąże się z dość rygorystycznymi wymaganiami ze strony najemców, co do usytuowania obiektu, jak i samej powierzchni. Najemcy, których reprezentujemy stawiają na budynki z dobrym dostępem do środków transportu publicznego. Powinny być też dogodnie zlokalizowane, jeśli chodzi o komunikację samochodową i oferować wygodny parking. Ich usytuowanie musi zapewniać również optymalny przepływ ruchu pieszego, bo oferta kierowana jest także do klientów zewnętrznych –wyjaśnia Hubert Biarda.  

Doradca Walter Herz tłumaczy, że klub fitness musi mieć zapewnione osobne wejście, żeby jego klienci nie musieli korzystać z bramek wejściowych dla pracowników biurowca, znajdujących się w holu głównym. Wymienia również wymagania techniczne, jakie musi spełniać projekt biurowy. –Pomieszczenia pod siłownię w większości przypadków muszą mieć minimalną nośność stropów - 5kN, a lokal powinien mieć wysokość co najmniej 3,5 metra w prześwicie ze względu na wykorzystywany w nim specjalistyczny sprzęt do ćwiczeń. Z uwagi na charakter działalności wymiana powietrza w pomieszczeniach musi wynosić minimum 50 m3/h/osobę. Przepisy mówią także o odpowiednio wykonanej izolacji ścian. Specjalne wymogi przeciwpożarowe i BHP muszą spełniać te kluby, w których operatorzy planują uruchomić saunę, jacuzzi, albo usługi SPA –wyjaśnia specjalista z firmy Walter Herz.

 

Ekspansja klubów treningowych

 

Hubert Biarda podkreśla, że dla najemców ważna jest ekspozycja lokalu. –Pod klub fitness preferowany jest parter lub pierwsze piętro z wejściem z parteru, choć zdarza się, że najemcy wybierają także ostatnie piętra w budynku. Ważna jest także możliwość dobrego oznakowania klubu na budynku –podkreśla. Doradca przyznaje, że klienci chętnie podpisują umowy typu pre-lease, ponieważ mają wówczas większą możliwość wprowadzania zmian w pomieszczeniach według własnych potrzeb.

 

W ostatnim czasie Walter Herz często pośredniczy w wynajmie powierzchni w warszawskich biurowcach pod usługi związane z aktywnością fizyczną. –Jesteśmy wyłącznym agentem odpowiedzialnym za wynajem powierzchni dla firmy Gaca System, która w swoich placówkach posiada m.in. profesjonalny sprzęt treningowy dla osób z nadwagą i otyłością. Wspieraliśmy firmę w wynajmie lokalu (1.700 m kw.) w biurowcu VIPOL Plaza II zlokalizowanym przy ulicy Młynarskiej, w którym w styczniu 2016 roku otwarty zostanie ich drugi warszawski ośrodek. Reprezentowaliśmy Gaca System również podczas wynajmu powierzchni (ponad 1.900 m kw.) w poznańskim Centrum Biurowym Podwale. Obecnie poszukujemy lokali pod kolejne centra Gaca System –informuje Mateusz Strzelecki, Senior Associate w Walter Herz, odpowiedzialny za współpracę z klientem.      

 

Moda na fit

 

Planowany rozwój placówek Gaca System w największych miastach kraju to efekt rosnącej potrzeby Polaków radzenia sobie z problemem otyłości w sposób świadomy i mądry oraz związanego z tym zainteresowania byciem fit. Konrad Gaca, twórca metody i platformy Gaca System podkreśla, że dbałość o jakość odżywiania i kondycję fizyczną to nie tylko obowiązująca moda, ale dla wielu osób po prostu konieczność. Według badań przeprowadzonych przez SW Research na zlecenie Gaca System, w Polsce problem dodatkowych kilogramów dotyczy aż 61 proc. mężczyzn i 42 proc. kobiet, co stanowi 51 proc. populacji. – Obecnie ludzie mniej się ruszają niż dawniej, żyją w większym stresie, gorzej śpią i jedzą nieregularnie. Czynników sprzyjających tyciu jest sporo, a dotyczą niemal każdego. Szczęśliwie stale zwiększa się liczba osób, które chcą funkcjonować w sposób bardziej świadomy, poprawić jakość swojego życia i zdrowia poprzez aktywność fizyczną oraz odpowiednio zbilansowaną dietę. Gaca System pomaga w tym w sposób kompletny i systemowy. Zainteresowanie ofertą naszej firmy jest bardzo duże, dlatego zamierzamy rozszerzać sieć ośrodków –mówi Konrad Gaca.  

 

Wśród innych sfinalizowanych ostatnio przez Walter Herz transakcji, w których najemcę reprezentował Hubert Biarda, jest też umowa podpisana przez Zdrofit na powierzchnię (1.800 m kw.) w budynku Robyg Business Center w warszawskim Wilanowie. Firma Walter Herz reprezentowała również szwedzką sieć całodobowych klubów fitness - Fitness24Seven, która wynajęła powierzchnię w budynku Eqlibrium, rozpoczynając od Polski swoją ekspansję poza kraje półwyspu Skandynawskiego. 

 

 

Autor: Walter Herz

gru 02 2015 Warszawski biurowiec - KOPERNIKA 21 - odsłonił...
Komentarze: 0

W kameralnym budynku biurowym o butikowym charakterze, który stanął u zbiegu ulic Kopernika i Odynackiej trwają już prace wykończeniowe. Oddanie obiektu planowane jest na 30. stycznia 2016 roku

Firma doradcza Walter Herz, która jest wyłącznym agentem, odpowiedzialnym za komercjalizację budynku, poinformowała że prace budowlane nad elewacją biurowca zostały zakończone. Obecnie trwają roboty wykończeniowe wewnątrz obiektu, które potrwają do stycznia przyszłego roku. Pierwsi najemcy będą mogli wprowadzić się do budynku w pierwszym kwartale 2016 roku.   

KOPERNIKA 21 oferuje powierzchnię biurową i lokale handlowo-usługowe firmom poszukującym prestiżowej lokalizacji. Doradcy Walter Herz potwierdzili, że prowadzone są rozmowy i zaawansowane negocjacje ze spółkami zainteresowanymi wynajmem biur i podmiotami planującymi wejść do budynku z działalnością gastronomiczną, salonem z ekskluzywną marką kosmetyków i perfum oraz operatorem, chcącym otworzyć atelier jednej z najbardziej znanych marek fryzjerskich.   

Ze względu na ekskluzywny charakter obiektu, umożliwiający wysoką identyfikację najemców, wynajmem powierzchni biurowej przy Kopernika 21 szczególnie zainteresowana jest grupa firm reprezentujących sektor usług biznesowych i doradczych. Dzięki swojej lokalizacji, tuż obok warszawskiego Nowego Światu biurowiec zapewnia wyjątkowo atrakcyjne otoczenie, sprzyjające działalności związanej ze spotkaniami z klientami. Usytuowanie budynku daje bezpośredni dostęp do szybkich środków komunikacji miejskiej, w tym stacji metra, do której można dojść w ciągu 4 minut.     

Przestrzeń biurowa w budynku zaprojektowana została w systemie open space, jednak jak zapewniają przedstawiciele Walter Herz, istnieje możliwość podziału na mniejsze jednostki i zmianę formy powierzchni na gabinetową.   

Projekt architektoniczny przyciągającego wzrok biurowca powstał w pracowni Grupa 5 Architekci. Bryła budynku ukształtowana została w podziale na dwie części: dwukondygnacyjny, kamienny cokół, nawiązujący formą do sąsiednich budynków oraz ustawioną na nim czterokondygnacyjną część w formie wieży.  Jej ostatnia kondygnacja jest przeszklona i lekko cofnięta  stosunku do głównego frontu.

Do wykończenia półokrągłej elewacji, na której widoczne są wyraźne podziały pionowe oraz wycofane w stosunku do nich podziały poziome, wykorzystane zostało szkło, jasny piaskowiec oraz ciemno-szary granit. W celu spotęgowania efektu wprowadzony został kamień o zróżnicowanej fakturze i zestawione płyty gładkie z ryflowanymi. Budynek ma jednokondygnacyjny podcień wzdłuż południowej elewacji, od ulicy Ordynackiej, który akcentuje wejście do części przeznaczonej pod usługi na parterze.

Budynek wpisuje się w pierzeję ulic Kopernika i Ordynackiej, nawiązując do przedwojennej zabudowy tego miejsca, w którym stała podobna kamienica. Inwestorem obiektu jest spółka celowa Kopernika 21 Sp. z o.o.

 

Autor: Walter Herz 

dompress : :
gru 01 2015 Walter Herz agentem warszawskiego kompleksu...
Komentarze: 0

Firma doradcza Walter Herz została wiodącym agentem, odpowiedzialnym za proces wynajmu powierzchni w kompleksie VIPOL Plaza

 

Obiekty VIPOL Plaza, zlokalizowane przy ulicy Młynarskiej na warszawskiej, bliskiej Woli, oferują łącznie ponad 20 000 m kw. powierzchni. Kompleks usytuowany jest w spokojnym, zielonym otoczeniu, a jego położenie zapewnia jednocześnie bezpośredni dostęp do rozbudowanej infrastruktury miejskiej i daje możliwość szybkiego dojazdu do centrum miasta różnymi środkami komunikacji. Niedaleko, przy ulicy Okopowej znajduje się Dom Mody Klif.

 

Biurowce VIPOL Plaza oferują powierzchnię biurową klasy B+ oraz zaplecze konferencyjne, wyposażone w wysokiej klasy systemy audio-wizualne i prezentacyjne. Najnowszy, flagowy budynek - VIPOL Plaza II - o modernistycznej konstrukcji kolumnowej, usytuowany jest przy Młynarskiej 42, niedaleko skrzyżowania z ulicą Żytnią. Do wykończenia obiektu, w tym eleganckiego holu głównego z recepcją wykorzystany został kamień naturalny. Najemcy budynku mają na miejscu restaurację z ogródkiem letnim, salonik prasowy, a poza salami konferencyjnymi, także lożę VIP. Mogą korzystać z 60 miejsc parkingowych w garażu podziemnym oraz myjni samochodowej.   

 

W przyszłym roku biurowiec zyska jeszcze jedną funkcjonalność. Na terenie budynku zacznie działać profesjonalne centrum treningowe - Gaca Centrum, które zostanie otwarte w styczniu przyszłego roku. Będzie to druga taka placówka w Warszawie, a czwarta w Polsce. Walter Herz, jako wyłącznyagent ds. wynajmu powierzchni, wspierała firmę Gaca System w procesie negocjacji warunków umowy. Klub usytuowany będzie na 5 i 6 piętrze w budynku, gdzie zajmie powierzchnię ponad 1700 m kw. Centrum treningowe będzie niewątpliwie dużym atutem obiektu. Już teraz przyciąga kolejnych najemców. Wyróżnia kompleks na rynku biurowym i daje mu przewagę konkurencyjną - mówi Mateusz Strzelecki, Senior Associatew Walter Herz.

 

Jak informuje, w budynkach VIPOL Plaza I i VIPOL Plaza II są jeszcze wolne powierzchnie biurowe.  - Do wynajęcia pozostało powierzchnie o metrażu od 130 do 3000 m kw., w tym zarówno moduły typu open-space, przeznaczone do dowolnej aranżacji, jak i gotowe pomieszczenia biurowe - podaje Mateusz Strzelecki. Doradca Walter Herz zwraca jednocześnie uwagę, że wielofunkcyjność obiektu sprawia, że jest to idealne miejsce spotkań biznesowych. - Bogato wyposażone centra konferencyjne, rozwinięte zaplecze gastronomiczne oraz praktycznie nieograniczona liczba miejsc parkingowych wraz dodatkowymi usługami czynią VIPOL Plaza doskonałą lokalizacją do organizowania różnego rodzaju meetingów, czy szkoleń nie tylko przez firmy będące najemcami obiektu - podkreśla Mateusz Strzelecki.           

 

Kompleks zapewnia duży komfort użytkowania. Budynki wyposażone są w BMS, wysokiej klasy klimatyzację, nowoczesne windy, a także system kontroli dostępu, umożliwiający weryfikację personalną poprzez dane biometryczne wraz z całodobowym system monitoringu i ochrony osobistej. Firma VIPOL, która jest właścicielem kompleksu ma w planach jego dalszą rozbudowę.

 

 

Autor: Walter Herz 

dompress : :
paź 19 2015 Outsourcing. Kraje regionu CEE wyznaczają...
Komentarze: 0

 Trendy światowego outsourcingu były tematem konferencji - Eastern Europe Shared Services - zorganizowanej przez Shared Services & Outsourcing Network (SSON) w Warszawie  

 

Wydarzenie było okazją do omówienia pięciu kluczowych trendów globalnego outsourcingu, które w istotny sposób wpływają na jakość dostarczanych usług dla biznesu w poszczególnych rejonach świata. Optymalizacja procesu obsługi, digitalizacja i mobilność, analiza danych, automatyzacja oraz rozwijanie nowych umiejętności i zasobów wiedzy to strategiczne kwestie analizowane na forum. Podczas spotkania można było dowiedzieć się, jak centra SSC/BPO zlokalizowane w Europie Środkowej i Wschodniej radzą sobie z tymi wyzwaniami.

Podczas, gdy cięcie kosztów pozostaje podstawowym priorytetem dla całego sektora, w krajach regionu CEE outsourcing postrzegany jest także w innym aspekcie. W kontekście możliwości, jakie stwarza dla rozwoju standaryzacji i transformacji na poziomie procesu. Europa Centralna wyznacza kierunek innym regionom, jeśli idzie o standaryzację procesów obsługi, która jest przecież jednocześnie miarą wydajności pracy. Należy zauważyć, że takie podejście pozwala zaoferować wyższej jakości usługi z wartością dodaną.

Zaprezentowane na konferencji analizy potwierdzają, że w ostatnich latach znacząco wzrosła świadomość i zaufanie biznesu do sektora BPO/SSC jako partnera zdolnego do dostarczenia zaawansowanych usług. Ewolucja dokonująca się na przestrzeni ostatnich lat wpłynęła również na zmianę charakteru relacji z klientami, które w znacznie większym stopniu opierają się teraz na współpracy, a nie jak wcześniej wyłącznie na obsłudze.   

Raport SSON mówi, że Europa Zachodnia i Środkowo-Wschodnia wiodą prym we wdrażaniu rozwiązań pomocnych w zarządzaniu dostawcami. Centra europejskie wyprzedzają także inne w implementacji rozwiązań służących fakturowaniu. W tej dziedzinie Europie dotrzymuje kroku jeszcze tylko rejon Azji i Pacyfiku. Centra zlokalizowane w rejonie CEE zdecydowanie wybijają się natomiast, jeśli chodzi o wykorzystanie narzędzi Business Intelligence.

Na światowej mapie outsourcingu Polska zajmuje szczególną pozycję. Potwierdzają to rankingi, według których nasz kraj jest obecnie najbardziej atrakcyjną lokalizacją w Europie do lokowania centrów usług biznesowych. Raport 2015 Tholons TOP 100 Outsoricng Destinations po raz kolejny plasuje Kraków na pozycji europejskiego lidera spośród najlepszych na świecie lokalizacji dla sektora. Należy podkreślić, że w porównaniu z najwyżej ocenianymi miastami, zlokalizowanymi w Indiach, na Filipinach, czy Malezji, Polska oferuje nie tylko wysoki poziom świadczonych usług, ale także stabilne i bezpieczne środowisko pracy.

Rozwój nowoczesnych usług dla biznesu w naszym kraju pociąga za sobą widoczny wzrost popytu na powierzchnię biurową. Sektor jest największym najemcą biur w miastach regionalnych, w których jak wynika z danych firmy doradczej Walter Herz, w pierwszej połowie bieżącego roku odnotowany został rekordowy popyt na powierzchnię biurową. - W Krakowie, głównym ośrodku outsourcingu w Polsce, do połowy roku wynajęta została powierzchnia stanowiąca większość wolumenu najmu odnotowanego w całym 2014 roku. Należy przy tym zaznaczyć, że stolica Małopolski może się pochwalić najniższym odsetkiem wolnej powierzchni biurowej spośród dużych miast. Z kolei w Poznaniu w pierwszym półroczu br. wynajęte zostało więcej biur niż w całym roku ubiegłym - zwraca uwagę Bartłomiej Zagrodnik, prezes zarządu Walter Herz. 

Z raportu Walter Herz wynika, że centra BPO/SSC największe zapotrzebowanie na powierzchnię biurową zgłaszają w Krakowie, Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście i aglomeracji katowickiej. Analizy Walter Herz wskazują także, że sektor jest coraz bardziej aktywnym najemcą biur w mniejszych ośrodkach miejskich. - Firmy świadczące usługi dla biznesu rozwijają swoją działalność i poszukują powierzchni biurowej również w takich miastach jak Łódź, Lublin, Szczecin, Toruń, Olsztyn, Bydgoszcz, czy Rzeszów. Sektor wchodzi również do miast satelitarnych dużych aglomeracji. Przykładem może być tu położony 100 km od Warszawy - Radom, który oferuje komunikację lotniczą - informuje Bartłomiej Zagrodnik.  

Outsourcing to najdynamiczniej rozwijający się segment polskiej gospodarki. W najbliższym czasie przewiduje się jego wzrost na poziomie 15-20 proc. W branży zatrudnionych jest już ponad 150 tys. osób w największych miastach w kraju.

 

o WALTER HERZ

dompress : :