Najnowsze wpisy, strona 74


gru 07 2016 Co oferują biurowce nowej generacji
Komentarze: 0

 

Jakie nowoczesne rozwiązania wprowadzają deweloperzy w inwestycjach biurowych? Które z udogodnień są najbardziej atrakcyjne dla najemców? Wyniki sondy prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl.  

Ewelina Kałużna, dyrektor ds. wynajmu i zarządzania portfolio budynków Skanska Property Poland

Na polskim rynku jesteśmy prekursorem, jeśli chodzi o tak zwane zielone innowacje. W Atrium 2 do dyspozycji wszystkich pracowników w ramach usługi car sharingu oddaliśmy właśnie samochody elektryczne uruchamiane z poziomu aplikacji. Dbamy też o komfort pracowników przy pomocy rozwiązań, które na pierwszy rzut oka są niewidoczne. Na przykład standardem naszych budynków jest dostarczanie 30 proc. czystego powietrza więcej do pomieszczeń biurowych niż wskazują normy. Stawiamy na tworzenie doskonałej jakości środowiska wewnętrznego biur i to jest bardzo ważne dla naszych najemców.

Z użytecznych drobiazgów, standardem w naszych inwestycjach stały się ekrany dotykowe, dzięki którym można uzyskać informacje o najemcach budynku, funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, planach miasta, a także wydarzeniach kulturalnych, z czego pracownicy bardzo chętnie korzystają.

Jesteśmy również prekursorem na rynku pod względem budowania nie tylko budynków, ale całego otoczenia inwestycji. Korzystamy z pomocy lokalnych fundacji, które pozwalają nam dobrze zaprojektować przestrzeń wokół budynku, by była użyteczna zarówno dla pracowników, jak i mieszkańców, a także dobrze uzupełniała lokalną ofertę usługową. Takie inicjatywy są szczególnie dobrze przyjmowane przez najemców, którzy dla swoich pracowników szukają miejsc dobrze wpisanych w kontekst miasta i użytecznych również po godzinach pracy.

Jesteśmy też silnym propagatorem i prekursorem nowoczesnej aranżacji wnętrza biura zgodnie z ideą tak zwanego Activity Based Workplace. Stawiamy na rozwiązania, które podążają za wymogami i upodobaniami pracowników, wyzwalając ich kreatywność i produktywność. Rekomendujemy je naszym najemcom i służymy odpowiednim doradztwem.

Małgorzata Danek, członek zarządu LC Corp

Na bieżąco wprowadzamy  nowoczesne rozwiązania technologiczne poprawiające, zarówno efektywność technologiczną, jak i przede  wszystkim wpływające dodatnio na samopoczucie naszych najemców jak np. oświetlenie ledowe , czy wysokie parametry dostarczanego powietrza. Analizujemy wszelkie badania na temat czynników wpływających na satysfakcję z najmu i w każdym nowym projekcie dostosowujemy je do aktualnych potrzeb. Wszystkie nasze budynki charakteryzują się najwyższymi wskaźnikami wydajności powierzchni i  niskimi kosztami eksploatacji. Dbamy też o prozaiczne, a ważne dla najemców aspekty, jak na przykład otwierane okna.

Marcin Juszczyk, członek zarządu Grupy Capital Park, dyrektor ds. Inwestycji

Wdrażane przez Grupę Capital Park rozwiązania scala autorski program Biuro Plus. Koncepcja ta polega na tworzeniu przestrzeni przyjaznej dla pracowników. Projektujemy obiekty tak, aby najemcy mieli możliwość załatwienia codziennych spraw na miejscu. Mogą skorzystać z pralni, myjni, zrobić zakupy spożywcze, umówić się na spotkanie biznesowe w jednej z naszych restauracji lub kawiarni, ale również zadbać o zdrowie i urodę, wybierając się do klubu fitness, gabinetu fizjoterapii lub salonu kosmetycznego. W zorganizowaniu spotkania w centrum konferencyjnym albo załatwieniu innych spraw pomoże zaś concierge. Z przeprowadzonych przez nas badań i osobistych rozmów wynika, że takie podejście jest bardzo doceniane.

Tworzymy nie tylko sam projekt ale i przestrzeń publiczną wokół niego. Nie dostarczamy na rynek kolejnych, wymarłych po 18.00 dystryktów biurowych, ale miejsca, które po godzinach pracy żyją spotkaniami towarzyskimi w kawiarniach i restauracjach, animacjami, takimi jak koncerty, przedstawienia teatralne, czy kino letnie. Umożliwiają też spędzanie wolnego czasu w zaprojektowanym przez nas otoczeniu budynku, czego znakomitym przykładem są miejskie place wokół Royal Wilanów.

W Eurocentrum Office Complex wdrożyliśmy szereg rozwiązań ekologicznych, które przyczyniają się, zarówno do oszczędności, jak i do poprawy warunków pracy, w tym m.in.: zewnętrzne żaluzje na elewacji ograniczające nadmierny dostęp słońca do wewnątrz budynku latem, a dogrzewające powierzchnię biurową zimą, systemy wentylacji i klimatyzacji z maksymalnym odzyskiem ciepła, energooszczędne oświetlenie, czy system odzysku wody deszczowej. Wyjątkowy mikroklimat tworzą atria z naturalną roślinnością, zieloną przez cały rok. Zachęcamy najemców do korzystania z możliwości dotarcia do pracy alternatywnymi środkami komunikacji, dlatego w obiekcie znajdują się liczne udogodnienia dla cyklistów (miejsca postojowe, szatnie i prysznice), a także stacje ładowania samochodów elektrycznych. Eurocentrum może pochwalić się również jedną z nielicznych w Warszawie prywatnych stacji wypożyczalni rowerów miejskich Veturilo. Dbamy także o rozrywkę i integrację w miejscu pracy, organizując m.in. urodziny Eurocentrum, na które zapraszamy wszystkich najemców.

Royal Wilanów to również miejsce przyjazne rowerzystom i wspierające alternatywną komunikację m.in.: poprzez shuttle bus, platformę carpoolingu, miejsca parkingowe dla rowerzystów i samoobsługową stacja naprawczą. Zostały tam także zastosowane rozwiązania oszczędzające wodę jak np. wykorzystywanie wody deszczowej do podlewania terenów zielonych, instalację wodooszczędnej armatury łazienkowej i szczegółowe opomiarowanie zużywanej wody. Wśród rozwiązań energooszczędnych można wymienić oświetlenie oparte na technologii LED, windy o minimalnym zużyciu energii elektrycznej i czujniki ruchu. Oszczędność wynikają także z instrumentarium Building Management System.

Alexander Jurkowitsch, członek zarządu Warimpex

Przy bardzo dużej ofercie powierzchni biurowych, najemcy dużą uwagę zwracają na przestrzenie zapewniające wyjątkowo komfortowe warunki pracy swoim pracownikom oraz możliwość szybkiego i łatwego dostępu do transportu publicznego. Bardzo ważna zatem pozostaje lokalizacja obiektu w centrum miasta, pobliska infrastruktura oraz wysokie standardy ekologiczne budynku, ponieważ prowadzą do oszczędności i komfortu w użytkowaniu.

Podczas rozmów z potencjalnymi najemcami naszego biurowca Ogrodowa Office w Łodzi położonego w centralnym punkcie miasta, najemcy zwracają uwagę na przestronne i dobrze doświetlone powierzchnie z dostępem do wewnętrznych atriów, zielonych tarasów i balkonów. Istotnym atutem jest także duża powierzchnia użytkowa poszczególnych pięter, osiągająca nawet 4700 mkw. Pracownicy coraz częściej wybierają alternatywne sposoby podróżowania do pracy, dlatego jednym z udogodnień jest też wyposażenie budynku w szatnie i prysznice dla rowerzystów. Firmy z sektora BPO i SSC cenią bezpieczeństwo energetyczne i rozwiązania dla infrastruktury informatycznej, takie jak data center i łącza światłowodowe oraz możliwość dowolnej aranżacji przestrzeni biurowej i dostęp do części handlowo-usługowej w pasażu na parterze biurowca.

Mikołaj Konopka, wiceprezes zarządu Euro Styl

W realizowanych przez Euro Styl budynkach biurowych zapewniamy wszystkie nowoczesne rozwiązania charakterystyczne dla budynków klasy A, takie jak indywidualnie sterowane systemy klimatyzacji, wydajna wentylacja, systemy BMS, UPS, różne „zielone” rozwiązania, w tym udogodnienia dla rowerzystów, ale największe znaczenie dla najemców ma efektywność wynajmowanej powierzchni.

Mirosław Łoziński, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Obecnie, aby sprostać wymaganiom rynku, budynek biurowy musi łączyć nowoczesne rozwiązania technologiczne i ekologiczne, oferując jednocześnie maksymalną funkcjonalność i elastyczność w planowaniu przestrzeni. Tego rodzaju obiektem jest realizowany przez nas biurowiec EQlibrium, który będzie posiadał certyfikat BREEAM na poziomie very good. Wśród licznych atutów budynku znajdują się m.in. rzadko spotykane w biurowcach uchylne okna, bardzo dobre doświetlenie powierzchni najmu oraz bliskość różnorodnych punktów handlowo-usługowych. Nie zapomnieliśmy również o osobach dojeżdżających do pracy na rowerach. Z myślą o nich przygotowaliśmy zadaszony parking i szatnie, wyposażone w prysznice. W ramach komercjalizacji powierzchni usługowej, zaplanowaliśmy w budynku także szereg funkcji dodatkowych, m.in. fitness club.

 

 

Opracowanie: Kamil Niedźwiedzki, analityk serwisu Dompress.pl

 

Więcej informacji: info@dompress.nieruchomosci.pl

dompress : :
lis 24 2016 Ze Służewca do wolskich i śródmiejskich...
Komentarze: 0

Pozycję Służewca, dotąd najlepszej warszawskiej lokalizacji biurowej, przejmuje Wola. Do nowego centrum biznesowego, które tworzy się na jej terenie, firmy przyciągają m.in. atrakcyjne projekty placemakingowe

Wokół ronda Daszyńskiego i na osi prowadzącej do ronda ONZ jest już niemal pół miliona metrów kwadratowych nowoczesnej powierzchni biurowej. Sprawnie postępuje tam proces powstawania nowego, warszawskiego city. Zasób wolskich biur sięga już połowy oferty, jaką dysponuje największe w kraju zagłębie biurowe zlokalizowane na Służewcu. Pnące się do góry kolejne wieże i duże projekty, które przygotowywane są do budowy, pozwolą bliskiej Woli w perspektywie kilku lat zdetonować mokotowskie centrum, prognozują specjaliści Walter Herz.

Deweloperzy operujący na Woli nie narzekają na brak zainteresowania powierzchnią biurową. Kompleks Warsaw Spire z ponad 100 tys. mkw. powierzchni biurowej, który został ukończony przed wakacjami ma komplet najemców i listę oczekujących chętnych. Komercjalizacja niedawno oddanej wieży Q22 przy alei Jana Pawła II dobiega końca. Firmy chętnie wybierają na siedziby najnowsze, centralnie położone obiekty, często przenosząc się do nich ze służewieckich biurowców. Głównym powodem decyzji o przeprowadzce są niebotyczne korki i problemy z parkowaniem, z jakimi codziennie musi borykać się ok. 90 tys. osób pracujących w konglomeracie biurowym w rejonie ulic Domaniewskiej i Postępu.      

Mankamenty Służewca

Firmy odwracają się od największego w Polsce skupiska biurowców na Służewcu, które od niespełna 20 lat powstaje bez spójnej koncepcji urbanistycznej i wybierają najnowsze budynki oferujące bezpośredni dostęp do metra na Woli, Muranowie, czy w Śródmieściu. Kłopoty z wjazdem i wyjazdem ze służewieckiego centrum to jednak nie jedyny powód relokacji firm.  

Specjaliści Walter Herz zwracają uwagę, że wolskie obiekty są nie tylko nowocześniejsze, ale oferują coś więcej niż tylko dobrej klasy biura. W odróżnieniu od tradycyjnych parków biurowych, w których brakuje zieleni, przestrzeni publicznej i miejsc spotkań, biurowce na Woli otacza żywa tkanka miejska, którą inwestorzy umiejętnie wzbogacają, by zapewnić najemcom ciekawsze warunki pracy. Wolskie kompleksy biurowe tętnią życiem także poza godzinami pracy biur, dzięki pasażom handlowo-usługowym, skwerom wypełnionym licznymi restauracjami i kawiarniami oraz ogródkami letnimi, a także zielonym placom rekreacyjnym. Ich mocną kartą przetargową jest zarówno placemakingowa aranżacja terenu wokół budynków, jak i znajdujące się wewnątrz nich, zielone dziedzińce i tarasy, loggie oraz placówki świadczące różnego rodzaju usługi, fitness kluby, stacje dla rowerzystów, czy nawet widokowe rooftop cluby.       

Mocne strony Woli

Tak przyjazne środowisko pracy przyciąga najemców, którym służy także jako narzędzie rekrutacyjne, pozwalające zatrudnić najlepszą kadrę. Stąd najwyższe piętra, na których usytuowane są najlepsze biura zajmują przeważnie firmy, które odławiają największe talenty. - Atutem wolskich biur jest też sprawna komunikacja. Dojazd do biura nie może zabierać zbyt dużo czasu. To właśnie powód dla, którego tak wiele firm w ostatnim czasie wychodzi z biur na Służewcu, czasem ostentacyjnie akcentując to informacyjną kampanią reklamową na billboardach – zauważają eksperci Walter Herz.   

Takie całościowe myślenie o projekcie, jako koncepcji biznesowej, które zapoczątkowała firma Ghelamco, inspiruje kolejnych inwestorów, którzy w podobny sposób przygotowują swoje inwestycje. Deweloperzy budujący na Woli mają świadomość, że łatwiej skomercjalizują budynki, jeśli będą oferować wartość dodaną w postaci licznych usług towarzyszących i łączyć różne funkcje w obrębie obiektu.

Wielofunkcyjność obiektów

Firma Echo również zapowiada aktywizację tkanki miejskiej na terenie mającego powstać w sąsiedztwie Warsaw Spire, wielofunkcyjnego kompleksu z ponad 100 tys. mkw. powierzchni. Obiekt ma stanąć w miejscu przeznaczonego do wyburzenia centrum handlowego Jupiter.

Przy ulicy Żelaznej, także przygotowywana jest do budowy inwestycja oferująca różnorodne funkcje. Projekt ArtN firmy Capital Park dostarczyć ma wolskiemu city ponad 64 tys. mkw. powierzchni biurowo-usługowo-handlowo-kulturalnej.

W okolicy ronda Daszyńskiego wieżę biurową zamierza postawić również firma Karimpol.  Skyliner ma mieć 195 metrów wysokości, jednak termin realizacji drapacza nie jest jeszcze znany.

Wieże w budowie

W kwadracie ulic Prosta/Wronia/Łucka/Towarowa trwa natomiast budowa inwestycji Generation Park, która jest największym projektem Skanska Property Poland w Europie Środkowo-Wschodniej. Kompleks składał się będzie z trzech budynków, w których znajdzie się łącznie 84 tys. mkw. certyfikowanej powierzchni biurowej. Inwestor zakłada, że będzie to nowe miejsce spotkań, dostosowane do potrzeb różnych pokoleń, które zostanie zaaranżowane w zielonym pasażu między biurowcami i wokół inwestycji. Pierwszy budynek Generation Park ma być gotowy w ostatnim kwartale 2017 roku.

Kolejnym, dużym projektem, który już powstaje przy rondzie Daszyńskiego jest Sienna Towers. Nowa inwestycja firmy Ghelamco zaoferuje 75 tys. mkw. powierzchni biurowej i 25 tys. mkw. powierzchni handlowej oraz konferencyjnej i będzie miała bezpośrednie, podziemne połączenie ze stacją metra. Projekt obejmuje budowę trzech budynków, z których jeden wysokościowiec sięgać ma 130 metrów. W dalszych planach inwestor ma jeszcze 55 metrową wieżę Spinaker.

Pod koniec października br. przy skrzyżowaniu ulic Prostej i Żelaznej ruszyła także budowa kompleksu Mennica Legancy Tower. W skład wspólnej inwestycji firm Golub GetHouse i Mennicy Polska wejdzie 130 metrowa wieża i sąsiadujący z nią budynek o wysokości 36 metrów. Za trzy lata do dyspozycji najemców w tym projekcie oddane zostanie 65 mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej, a obok stał będzie apartamentowiec Mennica Residence.

W połowie bieżącego roku Skanska zaczęła również realizację pierwszego etapu projektu biurowego Spark, który powstanie u zbiegu ulic Okopowej i Towarowej, na Serku Wolskim. Obiekt zapewni łącznie ponad 70 tys. mkw. powierzchni biurowej GLA i wysokiej klasy przestrzeń publiczną z otwartą strefą pracy na świeżym powietrzu oraz amfiteatrem.  Pierwszy budynek z ponad 12 tys. mkw. biur zostanie oddany w pierwszym kwartale 2018 roku.

Wolskie city z wartością dodaną

Deweloperzy budujący na Woli mają świadomość, że łatwiej skomercjalizują biurowce, jeśli zaoferują liczne usługi towarzyszące i połączą różne funkcje w obrębie obiektu. Rozwój wolskiego centrum biznesowego następuje w harmonijny sposób. Inwestorzy prowadzą projekty mając na względzie zasady zrównoważonego rozwoju. Przed wprowadzeniem inwestycji na rynek robią nawet konsultacje społeczne. Równolegle z inwestycjami komercyjnymi powstają także nowe osiedla. Wola jest dzielnicą, w której budowanych jest najwięcej mieszkań w Warszawie.

Doradcy Walter Herz zaznaczają, że na tak widowiskową przemianę tej części miasta zasadniczy wpływ miała budowa drugiej linii metra. Dodatkowo, centralna lokalizacja bliskiej Woli, która w zasadzie zlewa się ze Śródmieściem, zapewnia jej świetne połączenie z wszystkimi częściami Warszawy różnymi środkami transportu miejskiego, szczególnie po rozbudowie głównych szlaków komunikacyjnych w dzielnicy.

Jak zaznaczają przedstawiciele firmy doradczej Walter Herz, Wola notuje dziś największy przyrost nowej podaży powierzchni biurowej w aglomeracji warszawskiej. Tymczasem z planów inwestorów, którzy mają grunty na Służewcu wynika, że w planowanych projektach może powstać w najbliższych latach kolejne 300 tys. mkw. powierzchni biurowej. Część firm myśli jednak o przekwalifikowaniu inwestycji na inne cele.  

 

 

Autor: Walter Herz

dompress : :
lis 22 2016 Co oferują biurowce nowej generacji
Komentarze: 0

Jakie nowoczesne rozwiązania wprowadzają deweloperzy w inwestycjach biurowych? Które z udogodnień są najbardziej atrakcyjne dla najemców? Wyniki sondy prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl.  

 

Ewelina Kałużna, dyrektor ds. wynajmu i zarządzania portfolio budynków Skanska Property Poland

Na polskim rynku jesteśmy prekursorem, jeśli chodzi o tak zwane zielone innowacje. W Atrium 2 do dyspozycji wszystkich pracowników w ramach usługi car sharingu oddaliśmy właśnie samochody elektryczne uruchamiane z poziomu aplikacji. Dbamy też o komfort pracowników przy pomocy rozwiązań, które na pierwszy rzut oka są niewidoczne. Na przykład standardem naszych budynków jest dostarczanie 30 proc. czystego powietrza więcej do pomieszczeń biurowych niż wskazują normy. Stawiamy na tworzenie doskonałej jakości środowiska wewnętrznego biur i to jest bardzo ważne dla naszych najemców.

Z użytecznych drobiazgów, standardem w naszych inwestycjach stały się ekrany dotykowe, dzięki którym można uzyskać informacje o najemcach budynku, funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, planach miasta, a także wydarzeniach kulturalnych, z czego pracownicy bardzo chętnie korzystają.

Jesteśmy również prekursorem na rynku pod względem budowania nie tylko budynków, ale całego otoczenia inwestycji. Korzystamy z pomocy lokalnych fundacji, które pozwalają nam dobrze zaprojektować przestrzeń wokół budynku, by była użyteczna zarówno dla pracowników, jak i mieszkańców, a także dobrze uzupełniała lokalną ofertę usługową. Takie inicjatywy są szczególnie dobrze przyjmowane przez najemców, którzy dla swoich pracowników szukają miejsc dobrze wpisanych w kontekst miasta i użytecznych również po godzinach pracy.

Jesteśmy też silnym propagatorem i prekursorem nowoczesnej aranżacji wnętrza biura zgodnie z ideą tak zwanego Activity Based Workplace. Stawiamy na rozwiązania, które podążają za wymogami i upodobaniami pracowników, wyzwalając ich kreatywność i produktywność. Rekomendujemy je naszym najemcom i służymy odpowiednim doradztwem.

Małgorzata Danek, członek zarządu LC Corp

Na bieżąco wprowadzamy  nowoczesne rozwiązania technologiczne poprawiające, zarówno efektywność technologiczną, jak i przede  wszystkim wpływające dodatnio na samopoczucie naszych najemców jak np. oświetlenie ledowe , czy wysokie parametry dostarczanego powietrza. Analizujemy wszelkie badania na temat czynników wpływających na satysfakcję z najmu i w każdym nowym projekcie dostosowujemy je do aktualnych potrzeb. Wszystkie nasze budynki charakteryzują się najwyższymi wskaźnikami wydajności powierzchni i  niskimi kosztami eksploatacji. Dbamy też o prozaiczne, a ważne dla najemców aspekty, jak na przykład otwierane okna.

Marcin Juszczyk, członek zarządu Grupy Capital Park, dyrektor ds. Inwestycji

Wdrażane przez Grupę Capital Park rozwiązania scala autorski program Biuro Plus. Koncepcja ta polega na tworzeniu przestrzeni przyjaznej dla pracowników. Projektujemy obiekty tak, aby najemcy mieli możliwość załatwienia codziennych spraw na miejscu. Mogą skorzystać z pralni, myjni, zrobić zakupy spożywcze, umówić się na spotkanie biznesowe w jednej z naszych restauracji lub kawiarni, ale również zadbać o zdrowie i urodę, wybierając się do klubu fitness, gabinetu fizjoterapii lub salonu kosmetycznego. W zorganizowaniu spotkania w centrum konferencyjnym albo załatwieniu innych spraw pomoże zaś concierge. Z przeprowadzonych przez nas badań i osobistych rozmów wynika, że takie podejście jest bardzo doceniane.

Tworzymy nie tylko sam projekt ale i przestrzeń publiczną wokół niego. Nie dostarczamy na rynek kolejnych, wymarłych po 18.00 dystryktów biurowych, ale miejsca, które po godzinach pracy żyją spotkaniami towarzyskimi w kawiarniach i restauracjach, animacjami, takimi jak koncerty, przedstawienia teatralne, czy kino letnie. Umożliwiają też spędzanie wolnego czasu w zaprojektowanym przez nas otoczeniu budynku, czego znakomitym przykładem są miejskie place wokół Royal Wilanów.

W Eurocentrum Office Complex wdrożyliśmy szereg rozwiązań ekologicznych, które przyczyniają się, zarówno do oszczędności, jak i do poprawy warunków pracy, w tym m.in.: zewnętrzne żaluzje na elewacji ograniczające nadmierny dostęp słońca do wewnątrz budynku latem, a dogrzewające powierzchnię biurową zimą, systemy wentylacji i klimatyzacji z maksymalnym odzyskiem ciepła, energooszczędne oświetlenie, czy system odzysku wody deszczowej. Wyjątkowy mikroklimat tworzą atria z naturalną roślinnością, zieloną przez cały rok. Zachęcamy najemców do korzystania z możliwości dotarcia do pracy alternatywnymi środkami komunikacji, dlatego w obiekcie znajdują się liczne udogodnienia dla cyklistów (miejsca postojowe, szatnie i prysznice), a także stacje ładowania samochodów elektrycznych. Eurocentrum może pochwalić się również jedną z nielicznych w Warszawie prywatnych stacji wypożyczalni rowerów miejskich Veturilo. Dbamy także o rozrywkę i integrację w miejscu pracy, organizując m.in. urodziny Eurocentrum, na które zapraszamy wszystkich najemców.

Royal Wilanów to również miejsce przyjazne rowerzystom i wspierające alternatywną komunikację m.in.: poprzez shuttle bus, platformę carpoolingu, miejsca parkingowe dla rowerzystów i samoobsługową stacja naprawczą. Zostały tam także zastosowane rozwiązania oszczędzające wodę jak np. wykorzystywanie wody deszczowej do podlewania terenów zielonych, instalację wodooszczędnej armatury łazienkowej i szczegółowe opomiarowanie zużywanej wody. Wśród rozwiązań energooszczędnych można wymienić oświetlenie oparte na technologii LED, windy o minimalnym zużyciu energii elektrycznej i czujniki ruchu. Oszczędność wynikają także z instrumentarium Building Management System.

Alexander Jurkowitsch, członek zarządu Warimpex

Przy bardzo dużej ofercie powierzchni biurowych, najemcy dużą uwagę zwracają na przestrzenie zapewniające wyjątkowo komfortowe warunki pracy swoim pracownikom oraz możliwość szybkiego i łatwego dostępu do transportu publicznego. Bardzo ważna zatem pozostaje lokalizacja obiektu w centrum miasta, pobliska infrastruktura oraz wysokie standardy ekologiczne budynku, ponieważ prowadzą do oszczędności i komfortu w użytkowaniu.

Podczas rozmów z potencjalnymi najemcami naszego biurowca Ogrodowa Office w Łodzi położonego w centralnym punkcie miasta, najemcy zwracają uwagę na przestronne i dobrze doświetlone powierzchnie z dostępem do wewnętrznych atriów, zielonych tarasów i balkonów. Istotnym atutem jest także duża powierzchnia użytkowa poszczególnych pięter, osiągająca nawet 4700 mkw. Pracownicy coraz częściej wybierają alternatywne sposoby podróżowania do pracy, dlatego jednym z udogodnień jest też wyposażenie budynku w szatnie i prysznice dla rowerzystów. Firmy z sektora BPO i SSC cenią bezpieczeństwo energetyczne i rozwiązania dla infrastruktury informatycznej, takie jak data center i łącza światłowodowe oraz możliwość dowolnej aranżacji przestrzeni biurowej i dostęp do części handlowo-usługowej w pasażu na parterze biurowca.

Mikołaj Konopka, wiceprezes zarządu Euro Styl

W realizowanych przez Euro Styl budynkach biurowych zapewniamy wszystkie nowoczesne rozwiązania charakterystyczne dla budynków klasy A, takie jak indywidualnie sterowane systemy klimatyzacji, wydajna wentylacja, systemy BMS, UPS, różne „zielone” rozwiązania, w tym udogodnienia dla rowerzystów, ale największe znaczenie dla najemców ma efektywność wynajmowanej powierzchni.

Mirosław Łoziński, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Obecnie, aby sprostać wymaganiom rynku, budynek biurowy musi łączyć nowoczesne rozwiązania technologiczne i ekologiczne, oferując jednocześnie maksymalną funkcjonalność i elastyczność w planowaniu przestrzeni. Tego rodzaju obiektem jest realizowany przez nas biurowiec EQlibrium, który będzie posiadał certyfikat BREEAM na poziomie very good. Wśród licznych atutów budynku znajdują się m.in. rzadko spotykane w biurowcach uchylne okna, bardzo dobre doświetlenie powierzchni najmu oraz bliskość różnorodnych punktów handlowo-usługowych. Nie zapomnieliśmy również o osobach dojeżdżających do pracy na rowerach. Z myślą o nich przygotowaliśmy zadaszony parking i szatnie, wyposażone w prysznice. W ramach komercjalizacji powierzchni usługowej, zaplanowaliśmy w budynku także szereg funkcji dodatkowych, m.in. fitness club.

 

 

Opracowanie: Kamil Niedźwiedzki, analityk serwisu Dompress.pl

Więcej informacji: info@dompress.nieruchomosci.pl

 

dompress : :
lis 15 2016 Walter Herz z tytułem Rising Star of the...
Komentarze: 0

 Firma doradcza Walter Herz, świadcząca specjalistyczne usługi w sektorze nieruchomości komercyjnych, zdobyła nagrodę Rising Star of the Year 2016 w konkursie CIJ Awards. Wydarzenie organizowane jest przez Construction & Investment Journal, jeden z najbardziej znanych magazynów poświęconych branży nieruchomości w Europie Środkowo-Wschodniej. Nagroda została wręczona podczas 15. uroczystej Gali, która odbyła się 9. listopada br. w Warszawie.

-  Miejsce w gronie zwycięzców konkursu CIJ Awards  to dla nas duże wyróżnienie. Jesteśmy dumni ze zdobycia tak prestiżowej nagrody w branży. Jury dostrzegło  tempo rozwoju naszej firmy oraz jakość i skalę świadczonych usług. Dążymy do zwiększenia zasięgu działań i zapewnienia doradztwa na najwyższym poziomie. W tym roku nasze wysiłki zostały docenione, za co chcemy podziękować przede wszystkim naszym klientom i partnerom w biznesie – powiedział Bartłomiej Zagrodnik, prezes zarządu Walter Herz.

Walter Herz wspiera firmy w procesie komercjalizacji i wynajmu oraz administrowania nieruchomościami. Eksperci WH doradzają w zakresie inwestowania i zarządzania projektami. Firma jest jedną z wiodących na polskim rynku agencji doradczych w dziedzinie nieruchomości komercyjnych. Współpracuje z inwestorami prywatnymi i instytucjonalnymi, firmami deweloperskimi oraz funduszami inwestycyjnymi, zapewniając klientom szeroki dostęp do informacji, kontaktów i analiz rynkowych.

Polska edycja konkursu CIJ Awards organizowana jest od 2002 roku. Nagrody przyznawane są w wielu kategoriach związanych z rynkiem nieruchomości. W konkursie nagradzane są nie tylko firmy i  inwestycje, ale także zespoły, projekty, nowatorskie koncepcje i rozwiązania w branży. Zwycięzców konkursu wybiera grono niezależnych ekspertów, działających w różnych obszarach sektora nieruchomości w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Na Gali CIJ Awards spotyka się duża grupa firm wiodących na rynku nieruchomości. W tym roku organizatorzy zaproponowali wiele nowych kategorii konkursowych. Podczas Gali uhonorowanych zostało ponad 30 laureatów. Konkurs CIJ Awards organizowany jest także w ośmiu innych krajach, m.in. w Czechach, Rumunii, Serbii, Grecji, na Węgrzech oraz w USA.

 

Autor: Walter Herz

dompress : :
lis 09 2016 Jakie inwestycje biurowe planują deweloperzy...
Komentarze: 0

Jakie plany inwestycyjne mają deweloperzy działający na rynku biurowym? Jakie projekty zamierzają wprowadzić na rynek? Wyniki sondy prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl.  

 

Ewelina Kałużna, dyrektor ds. wynajmu i zarządzania portfolio budynków Skanska Property Poland

Realizujemy aktualnie 10 projektów w Warszawie i miastach regionalnych. W Warszawie szczególnie aktywni jesteśmy na Woli, gdzie właśnie otworzyliśmy naszą ósmą inwestycję - budynek Atrium 2. Tu również realizujemy dwa kolejne parki biurowe – Generation Park, który będzie największym kompleksem biurowym w portfolio Skanska w regionie CEE oraz Spark, który będzie pierwszym obiektem biurowym w Polsce, który już w momencie oddania do użytku otrzyma certyfikat „Obiekt bez barier”. Łączna powierzchnia biurowa dostarczona przez Skanska i w trakcie budowy na Woli to ponad 300 tys. mkw. I to właśnie z tą dzielnicą wiążemy plany na najbliższe 3-4 lata.

Jeśli chodzi o miasta regionalne, w ścisłym centrum biznesowym Gdańska, naprzeciwko kampusu Uniwersytetu Gdańskiego zamierzamy wybudować nowoczesny budynek biurowy. Będzie to nasza premierowa inwestycja biurowa w Trójmieście, do której pierwsi najemcy wprowadzą się planowo w 2019 roku. W Krakowie właśnie wmurowaliśmy kamień węgielny pod największy projekt biurowy Skanska poza Warszawą – High5ive, do którego najemcy wprowadzą się już pod koniec przyszłego roku. Mamy również kolejne plany związane z Poznaniem, Wrocławiem, Łodzią i Katowicami, gdzie posiadamy portfel gruntów i planujemy nowe inwestycje.

Niezależnie od lokalizacji wszystkie nasze nowe projekty będą realizowane zgodnie z ideą futureproof offices. Nie tworzymy budynków, ale ponadczasowe miejsca do pracy, które oprócz infrastruktury biurowej są miejscami relaksu, rozrywki i spotkań. Stawiamy na innowacje. To bardzo ważny element strategii całej Grupy Skanska. Wprowadzamy nowoczesne rozwiązania zarówno na poziomie generalnego wykonawstwa, jak i oferowania pewnych rozwiązań dla najemców. Jako pierwsi w Polsce zastosowaliśmy system BIM 360 przy budowie budynku biurowego Green2Day we Wrocławiu. Z kolei w Atrium 2 do dyspozycji pracowników w ramach usługi car sharingu oddaliśmy samochody elektryczne uruchamiane z poziomu aplikacji. Rozwijamy także narzędzia z obszaru Virtual Reality i Augmented Reality między innymi dla lepszej prezentacji oferty naszym najemcom. Jesteśmy przekonani, że od smart real estate nie ma odwrotu.

Małgorzata Danek, członek zarządu LC Corp 

Bacznie analizujemy rynek i poszukujemy okazji gwarantujących nam sukces biznesowy i tak będziemy działać w kolejnych latach.

Marcin Juszczyk, członek zarządu Grupy Capital Park, dyrektor ds. Inwestycji

Aktualnie finalizujemy komercjalizację warszawskich projektów Royal Wilanów i Eurocentrum Office Complex. W przypadku tego ostatniego wychodzimy również naprzeciw potrzebom takich najemców jak firmy start-up’owe tworząc elastyczne powierzchnie biurowe i przestrzeń coworkingową w budynku Alfa.

Równocześnie pracujemy nad projektem biur w postindustrialnej przestrzeni dawnej fabryki Norblina, zlokalizowanej w przyszłym centrum biznesowym na warszawskiej Woli. Tam zaoferujemy 40 tys. mkw. powierzchni biurowej klasy A. Nieustająco śledzimy rynek szukając okazji do inwestycji, które przełożą się na stworzenie projektów z wartością dodaną.

Alexander Jurkowitsch, członek zarządu Warimpex

W zakresie inwestycji biurowych koncentrujemy się obecnie na projektach wysokiej jakości położonych w centrum miast regionalnych i w pobliżu kluczowych węzłów komunikacyjnych. Aktualnie realizujemy trzy biurowce, w tym dwa w Krakowie i jeden w Łodzi. Chcemy, żeby wszystkie nasze inwestycje biurowe były komfortowe dla najemców, wyróżniały się doskonałą lokalizacją i konkurencyjnymi opłatami eksploatacyjnymi oraz spełniały wysokie standardy ekologiczne, co potwierdzą certyfikaty BREEAM na poziomie bardzo dobrym. Jeszcze w tym roku rozpoczniemy budowę Ogrodowa Office w Łodzi o powierzchni 28,6 mkw.,w tym 3,9 tys. mkw. powierzchni w pasażu handlowo-usługowym.W Krakowie w bezpośredniej okolicy dużego punktu komunikacyjnego, jakim jest Rondo Mogilskie, planujemy budowę Mogilska Office oraz Chopin Office. Oba projekty zaoferują łącznie ponad 30 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej oraz podziemne miejsca parkingowe.

Mikołaj Konopka, wiceprezes zarządu Euro Styl

Dostrzegamy potencjał mniejszych rynków, dlatego w najbliższych miesiącach planujemy wejść na rynek olsztyński i rozpocząć realizację dużej, wielofunkcyjnej inwestycji, w której znajdzie się m.in. ponad 7 tys. mkw. powierzchni biurowej klasy A. Będzie to jedyna inwestycja w tym mieście, w której najemca będzie mógł ulokować biuro na kondygnacji liczącej nawet 1300 mkw. Będzie to powierzchnia najwyższej klasy, zaspokajająca oczekiwania najemców przywykłych do standardu oferowanego w dużych aglomeracjach. Także na naszym rodzimym, trójmiejskim rynku planujemy kolejne inwestycje biurowe.

Mirosław Łoziński, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Aktualnie koncentrujemy się na projekcie biurowym EQlibrium na warszawskiej Woli. Biurowiec znajduje się już w finalnej fazie realizacji i zostanie oddany do użytkowania w styczniu 2017 roku. Równie dynamicznie jak budowa, postępuje także komercjalizacja obiektu. Mamy już podpisane umowy najmu na ok. 40 proc. powierzchni i prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnym klientem, który jest zainteresowany zagospodarowaniem znacznej części biurowca. Analizujemy także dalsze możliwości rozwoju
na rynku biurowym. Jednak w tym segmencie  bardziej skłaniamy się w stronę budowania pod konkretnego klienta niż spekulacyjnie. Choć z wynajmem EQlibrium nie mamy problemu to obserwując sytuację na rynku biurowym i rosnącą lawinowo podaż, bardziej nastawiamy się na budowę obiektów dla konkretnych klientów.

 

Opracowanie: Kamil Niedźwiedzki, analityk serwisu Dompress.pl

 

Więcej informacji: info@dompress.nieruchomosci.pl

 

 

 

dompress : :