Kategoria

Biurowce, strona 44


kwi 14 2022

Walter Herz skomercjalizuje warszawski kompleks...


Komentarze: 0

Firma doradcza Walter Herz wybrana została do roli wyłącznego agenta, odpowiedzialnego za proces komercjalizacji powierzchni w kompleksie Blue Office, który stanowi komplementarną część biurową warszawskiego centrum Blue City   

Pięciokondygnacyjny budynek biurowy Blue Office usytuowany jest przy Alejach Jerozolimskich 179 w Warszawie, na terenie kompleksu popularnego Centrum Handlowego Blue City. Nowoczesny i zaawansowany technologicznie budynek biurowy oferuje 32 tys. mkw. powierzchni do wynajęcia w modułach od 500 mkw. do 4500 mkw. 

Dzięki usytuowaniu w biznesowym zagłębiu Ochoty, w bezpośrednim sąsiedztwie jednego z największych w Warszawie centrów zakupowych, Blue Office zapewnia bardzo przyjazne środowisko pracy. Na miejscu dostępne są wszystkie przydatne na co dzień usługi, w tym liczne restauracje i kawiarnie, fitness club, kino, centrum medyczne, liczne sklepy i supermarket, banki, poczta, czy atrakcje rozrywkowe. 

– Użytkownicy Blue Office mogą korzystać z wielu zniżek oferowanych w ramach programu lojalnościowego przez placówki gastronomiczne i usługowe, jak również sklepy mieszczące się w Blue City. Tego typu udogodnienia i bonusy oraz podstawowe, praktyczne funkcje skupione w tej lokalizacji czynią z kompleksu wygodne miejsce do rozwoju biznesu dla firm oczekujących komfortowych warunków pracy z możliwością korzystania z pełnego zaplecza usług  – mówi Tomasz Medygrał, Associate Director w Walter Herz. 

– Budynek Blue Office wynajęty jest aktualnie w ponad 70 procentach. Dostępne jest przeszło 9 tys. mkw. powierzchni, nad komercjalizacją których pracujemy. Prowadzimy negocjacje z potencjalnymi najemcami, które są  na różnym poziomie zaawansowania – informuje Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner/CEO w Walter Herz. - Standardowe moduły biurowe zaprojektowane w budynku mają powierzchnię od 500 mkw. Istnieje jednak możliwość wydzielenia i aranżacji mniejszych przestrzeni biurowych, jeśli firmy zgłaszają takie potrzeby. Inwestorzy zainteresowani wynajmem powierzchni w Blue Office mogą liczyć na elastyczne podejście dotyczące warunków kontraktacji. Indywidualne traktowanie odnosi się także do preferowanego przez klientów okresu najmu  – mówi Bartłomiej Zagrodnik.   

- Blue Office to biurowiec, który spełni oczekiwania zarówno dużych, jak i mniejszych firm, ceniących funkcjonalne i nowoczesne biura oraz zrównoważany rozwój w budownictwie. Jestem przekonany, że dobór odpowiedniej strategii, jak i profesjonalnie przeprowadzony przez Walter Herz proces komercjalizacji z umiejętnie skoordynowanymi działaniami  przyniesie w szybkim czasie zadawalający rezultat, przyczyniając się jednocześnie do wzrostu popularności Blue Office na warszawskim rynku – mówi Ron Melchet from Blue Office.   

W Blue Office zaaranżowana została również specjalna strefa wypoczynku z naturalnymi roślinami. Kolejnym atutem kompleksu jest chillout room z wieloma ciekawymi udogodnieniami dla użytkowników. Pracownicy i goście budynku mają dostęp do bezpłatnego parkingu. Mogą również korzystać z infrastruktury rowerowej oraz przestrzeni do organizacji imprez firmowych. 

Lokalizacja kompleksu zapewnia dogodny dojazd samochodowy, autobusowy, pociągiem i kolejką WKD/SKM do różnych części miasta. W ciągu 10 minut z biurowca można dojechać do lotniska im. Chopina na Okęciu. Blue Office certyfikowany jest BREEAM na poziomie Very Good.   

kwi 01 2022

Walter Herz wspiera firmy z Ukrainy


Komentarze: 0
Firma doradcza Walter Herz wspólnie z partnerami stworzyła inicjatywę bezpłatnej pomocy w zakresie doradztwa biznesowo-inwestycyjnego, prawnego oraz kadrowego firmom przenoszącym działalność z Ukrainy do Polski, dzięki specjalnie stworzonemu projektowi i platformie

Motywacją do podjęcia inicjatywy, jak tłumaczą autorzy projektu, była chęć niesienia pomocy ukraińskim firmom, które zmuszone zostały do ewakuacji z własnego kraju na skutek rosyjskiej inwazji i relokowania działalności. 

– Wciąż jest niewiele długoterminowych koncepcji związanych z merytorycznym wsparciem inwestorów z Ukrainy, dlatego opracowaliśmy projekt, dzięki któremu w dłużej perspektywie będziemy mogli nieść pomoc ukraińskim przedsiębiorcom z korzyścią dla naszej gospodarki. Poprzez platformę, którą właśnie uruchomiliśmy możemy zaoferować bezpłatne doradztwo firmom, które przenoszą się do Polski z zagrożonych terenów. Inwestorzy z Ukrainy nie wiedzą, jak poruszać się w realiach naszego środowiska biznesowego, dlatego nasz projekt obejmuje kompleksowe doradztwo. Udzielamy informacji dotyczących rejestracji spółek, prawa podatkowego, prawa pracy, kosztów rekrutacyjnych i czynszowych, a także pomagamy w znalezieniu przestrzeni biurowej i magazynowej – mówi Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner, CEO w Walter Herz. 

Partnerem projektu pomocowego stworzonego przez Walter Herz jest Page Group, firma rekrutacyjna o zasięgu globalnym oraz firma prawnicza LSW Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy. Taka współpraca otwiera więcej możliwości. Firmy z Ukrainy mogą liczyć na kompleksowe informacje i obsługę. – Do uczestnictwa w naszym przedsięwzięciu dołączyła także Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz lokalne działy obsługi inwestorów, działające przy urzędach miast. Daje nam to możliwość szerszego  doradztwa w dziedzinie inwestycji, bazującego nie tylko na komercyjnych propozycjach naszego rynku, ale także opartego na konkretnych opcjach rozwoju biznesu w wybranych lokalizacjach, oferowanych przez samorządy, co obejmuje także ulgi, jakie proponują inwestorom – przyznaje Bartłomiej Zagrodnik. 

Firma Walter Herz stale poszukuje nowych możliwości celem zwiększenia skali pomocy, przede wszystkim poprzez poszerzanie współpracy z partnerami. W inicjatywę włączyło się już kilka podmiotów, do których dołączają kolejne firmy zdecydowane bezpłatnie udzielać pomocy ukraińskim inwestorom.      

Przedsiębiorcom przenoszącym biznes z terenu Ukrainy na nasz rynek doradcy Walter Herz dostarczają wiedzę na temat ogólnej sytuacji gospodarczej w naszym kraju, potencjału poszczególnych sektorów rynku w danych lokalizacjach oraz rynku pracy i mechanizmów związanych z prowadzeniem firmy.  

- Informacje, jakie pozyskują firmy z Ukrainy dotyczą kosztów prowadzenia biznesu w Polsce, które związane są m.in. z wynajmem powierzchni, rejestracją firmy czy zatrudnieniem pracowników. Wraz z naszymi partnerami prowadzimy wideokonferencje, podczas których udzielamy praktycznych wskazówek odnośnie aktualnych uwarunkowań rynków lokalnych w naszym kraju. Rekomendujemy optymalne rozwiązania w określonych przypadkach. Dzielimy się informacjami zawartymi w naszych raportach oraz pomagamy tworzyć analizy porównawcze dotyczące różnych lokalizacji, którymi inwestorzy są zainteresowani – informuje Mateusz Strzelecki, Head of Tenant Representation/Partner w Walter Herz.     

Mateusz Strzelecki zauważa, że sporą grupą przedsiębiorców z Ukrainy, którzy korzystają z doradztwa są firmy technologiczne oraz IT, zatrudniające co najmniej kilkadziesiąt osób. – Pierwszym wyborem jest dla nich Warszawa i Kraków. Decydują się też na Wrocław albo Trójmiasto. Przede wszystkim, na początku zainteresowani są wynajmem powierzchniami coworkingowymi w danym mieście oraz aspektami, jakie niesie proces uruchomienia działalności w Polsce – dodaje Mateusz Strzelecki.    
 
Zdaniem Magdaleny Zagrodnik, Head of HR & Marketing, Partner w Walter Herz, migracje uchodźców w dłuższej perspektywie pozytywnie wpływają na rynek pracy. – Wielokrotnie potwierdziły to już analizy przeprowadzone w różnych krajach, które mierzyły się ze zjawiskiem dużej migracji. Niestety statystyki notowane aktualnie pokazują, że podmioty z Ukrainy po krótkim pobycie w Polsce w dużej mierze opuszczają nasz kraj i przenoszą się dalej, do krajów Europy Zachodniej. Musimy więc podejmować jak najszersze działania zmierzające do tego by ukraińskie marki na stałe przeniosły się do nas i miały realny, pozytywny wpływ na naszą gospodarkę, a nie tylko traktowały Polskę jak przystanek w drodze do innego kraju – mówi Magdalena Zagrodnik.

- Chciałabym również dodać, że w ramach projektu pomocowego stworzyliśmy sekcję, do której zapraszamy różne organizacje wspierające jednostki, niosące pomoc ukraińskim dzieciom, takie jak na przykład przedszkola, szkoły językowe, czy pracownie psychologiczne, itp. Mamy nadzieję, że dzięki temu przy współudziale naszych partnerów będziemy mogli oferować naprawdę wszechstronne wsparcie – informuje Magdalena Zagrodnik. 

Walter Herz
mar 17 2022

Walter Herz intensywnie rozwija dział Reprezentacji...


Komentarze: 0
2021 rok był dla firmy Walter Herz, prowadzącej działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych i świadczącej kompleksowe usługi doradcze na terenie całej Polski, okresem intensywnej pracy, rozwoju nowej struktury organizacyjnej oraz firmowego zespołu

Konsekwentne poszerzanie usług oraz potrzeba dostarczania klientom holistycznej obsługi i wszechstronnego wsparcia sprawiły, że w firmie wyłoniona została nowa rola. Mateusz Strzelecki, wieloletni ekspert rynku, związany z Walter Herz od 9 lat objął stanowisko Head of Tenant Representation. Awans otworzył przed nim jeszcze większe możliwości dalszego rozwijania spektrum usług doradczych świadczonych przez firmę na rzecz klientów oraz intensywnego poszerzania jej działań w obszarze reprezentacji najemcy biurowego na największych rynkach biznesowych w kraju.    

– Rynek biurowy nadal stanowi kluczowy obszar działalności Walter Herz. Sektor stał się jednak bardziej wymagający z uwagi na intensywny proces zmian, który przechodzi oraz rysujące się nowe kierunki jego rozwoju. Wbrew niektórym przewidywaniom, stacjonarne biura zachowały swoją pozycję. Na rynku biurowym wiele się dzieje, a klienci potrzebują całościowego wsparcia. Firmy nadal sporo inwestują w przestrzeń do pracy, niektóre nawet więcej niż wcześniej. Chcąc zapewnić najwyższy poziom doradztwa oraz pełne bezpieczeństwo procesu w kontekście stałej ewolucji rynku musimy się nieustannie rozwijać, dzięki czemu ta praca jest bardzo ciekawa, a satysfakcja klientów jest dla nas ogromną motywacją. Prawa najemcy to dziedzina, w której się szczególnie specjalizuję. Z przyjemnością dzielę  się zdobytą wiedzą z naszymi partnerami biznesowymi i klientami, a także z uczestnikami Akademii Najemcy, w której jestem wykładowcą – mówi Mateusz Strzelecki, Head of Tenant Representation/Partner w Walter Herz.    

– Już od dekady doradzamy klientom inwestującym w sektorze nieruchomości komercyjnych w Polsce. Miniony rok, mimo niełatwej sytuacji na rynku, oznaczał dla firmy progres, zarówno jeśli chodzi o skalę działań, jak i wzrost zatrudnienia. Postawiliśmy na rozwój działu Reprezentacji Najemcy Biurowego. Osobą odpowiedzialną za zarządzanie zespołem doradców oraz całościowe wsparcie klientów w tej dziedzinie został Mateusz Strzelecki, który awansował na stanowisko Head of Tenant Representation – podkreśla Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner/CEO w Walter Herz.  

Ważnym wydarzeniem dla firmy było niedawne otwarcie oddziału w Łodzi. Poza Warszawą i Krakowem, Łódź jest trzecim stacjonarnym oddziałem Walter Herz w kraju. W związku z tym, do łódzkiego oddziału w roli Senior Business Development Specialist dołączyła Magdalena Góra. 

– Magda wesprze nasz zespół Reprezentacji Najemcy od strony pozyskiwania klientów. Od wielu lat pracuje na rynku nieruchomości komercyjnych. Dotąd doradzała najemcom biurowych, pracując w obszarze branży meblarskiej. W Walter Herz będzie miała okazję poznać rynek od innej strony. Wierzymy, że połączenie naszych, różnorodnych doświadczeń i kompetencji pozwoli podnieść standard i kompleksowość naszego doradztwa, dzięki szerszemu spojrzeniu na cały proces – mówi Mateusz Strzelecki, Head of Tenant Representation/Partner w Walter Herz.     

– Rozbudowujemy zakres strategicznych usług doradczych, elastycznie zmieniając strukturę zatrudnienia. Poszerzenie zespołu pozwoliło na wzbogacenie naszych kompetencji we wszystkich obszarach rynku nieruchomości komercyjnych. W ubiegłym roku zatrudnienie w firmie wzrosło o 30 proc. Nieustannie inwestujemy w rozwój naszej organizacji, m.in. poprzez cykliczne, zindywidualizowane szkolenia, które pozwalają zwiększyć kompetencje oraz obszar umiejętności pracowników. Dbamy o rozwój kadry oraz realizację zawodową wszystkich osób w zespole. Mamy wśród nich licznych wieloletnich pracowników, którzy obejmują kolejne funkcje i sukcesywnie awansują na ścieżce swojej kariery. Firma nadal intensywnie poszukuje specjalistów z doświadczeniem w doradztwie we wszystkich sektorach rynku nieruchomości do zespołów projektowych, by móc skutecznie rozbudowywać relacje partnerskie z klientami i dostarczyć im potrzebnej wiedzy – informuje Magdalena Zagrodnik, Head of HR & Business Partner w Walter Herz.      

W codziennej pracy z klientami firmie przyświeca hasło - We care & We share. Ten cel jest wytyczną również w dalszej realizacji Akademii Najemcy Walter Herz, autorskiego projektu szkoleniowego, stworzonego w celu edukowania najemców powierzchni komercyjnych w całym kraju. W ubiegłym roku, podczas 5. edycji wydarzenia zorganizowanych zostało pięć specjalistycznych webinarów i jeden panel hybrydowy, na które zarejestrowało się niemal 1000 uczestników.   

 

Walter Herz
mar 14 2022

Rynek biurowy zaczyna wychodzić na prostą...


Komentarze: 0
Wynajmowanych i budowanych jest wciąż mniej biur niż przed dwoma laty, ale w sektorze biurowym widać tendencję wzrostową. W ubiegłym roku niektóre rynki regionalne odnotowały spory wzrost popytu, nawet w porównaniu do 2019 roku

W 2021 roku na warszawski rynek trafiło 325 tys. mkw. powierzchni biurowych. Tak wysoki wynik ostatnio notowany był w 2016 roku. Oddanych zostało między innymi kilka spektakularnych obiektów, których realizacja rozpoczęła się przed pandemią. Ukończony został zlokalizowany w okolicy ronda Daszyńskiego Skyliner, Warsaw Unit, Generation Park Y i Fabryka Norblina. Na Mokotowie zakończyła się budowa budynku X20 oraz Moje Miejsce II. Warszawskie zasoby biurowe, które przekraczają już 6,15 mln mkw. powierzchni, wzbogaciły też dwa biurowce w kompleksie Centrum Praskie Koneser oraz budynek EQ2 i Baletowa Business Park.   

Warszawa ze znikomą ilością nowych projektów    

W budowie w Warszawie jest natomiast o ponad połowę biur mniej niż w ostatnich latach, kiedy rocznie powstawało około 700-800 tys. mkw. powierzchni. W realizacji, jak podaje Walter Herz, pozostaje niespełna 330 tys. mkw. biur. Tak niewiele budowało się ich w mieście ostatnio przed dekadą. Większość z inwestycji zostanie ukończonych w tym i przyszłym roku. Wśród biurowców w budowie jest między innymi Varso Tower, SkySawa, The Bridge, P180, czy Bohema.

Wysoki poziom nowej podaży w 2021 roku i niższy popyt spowodował, że współczynnik pustostanów podskoczył na warszawskim rynku o 2,8 pp. do 12,7 proc. i jest najwyższy od sześciu lat. 

- Aktywność najemców na rynku biur jest nadal mniejsza niż przed pandemią, jednak zauważalny jest jej stopniowy wzrost. Całkowity wolumen najmu w sektorze biurowym w Polsce w 2021 roku był o kilka procent większy w porównaniu z rokiem poprzednim. W Warszawie wielkość transakcji najmu wzrosła rok do roku o ponad 7 proc. Wynajęte zostało 646 tys. mkw. powierzchni. To wynik znacząco niższy niż w latach 2015-2019, kiedy do najemców trafiało średnio około 830 tys. mkw. biur – mówi Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner/CEO w Walter Herz. – Biura wciąż pozostają jednak ważnym elementem działalności biznesowej firm oraz interesującymi aktywami dla inwestorów. Stawki czynszowe jak dotąd kształtują się na takim samym poziomie, jak wcześniej, ale poważny wzrost kosztów budowy powoduje presję na podwyżki – dodaje Bartłomiej Zagrodnik.  

Trójmiasto z największą ilością nowych biur

W regionach największy przyrost zasobów zarejestrowany został w Trójmieście. Dzięki ukończeniu budowy 73 tys. mkw. biur w projektach 3T Office Park, Palio, LPP Fashion Lab i Gato, oferta czwartego w kraju, trójmiejskiego rynku biurowego sięgnie niedługo 1 mln mkw. powierzchni.  

Krakowski, drugi co do wielkości rynek biurowy w Polsce zwiększył w minionym roku ofertę do przeszło 1,6 mln mkw. powierzchni. Podaż wzrosła o ponad 60 tys. mkw. powierzchni za sprawą oddanych budynków Equal Business Park D, Ocean Office Park A, Tertium Business Park B i Aleja Pokoju 81.

Na poznański rynek biurowy trafiło ponad 37 tys. mkw. biur w budynku Nowy Rynek D, dzięki czemu zasoby przekroczyły poziom 620 tys. mkw. powierzchni. 

We Wrocławiu oddane zostały inwestycje Krakowska 35 i Nowa Strzegomska łącznie z 22 tys. mkw. powierzchni, w wyniku czego oferta wzrosła do 1,25 mln. mkw. W Katowicach (600 tys. mkw.) na rynek weszło w zeszłym roku ponad 13 tys. mkw. powierzchni, a w Łodzi (583 tys. mkw.) - 3,6 tys. mkw. 

Katowicki rynek w największej rozbudowie

Katowice wyraźnie wybijają się w regionach ilością biur pozostających w budowie. Na katowickim rynku w realizacji jest aż 200 tys. mkw. powierzchni, co stanowi blisko jedną trzecią zasobów, jakimi dysponuje miasto. Większość projektów ma zostać ukończonych w tym roku. 

Wzrasta też rynek krakowski, na którym w budowie znajduje się 165 tys. mkw. powierzchni biurowych. – Jeśli warunki makroekonomiczne i sytuacja gospodarcza będzie sprzyjająca, wartość ta może się jeszcze zwiększyć w nadchodzących kwartałach o projekty, które w Krakowie przygotowywane są do realizacji – zauważa Mateusz Strzelecki, Head of Tenant Representation/Partner w Walter Herz. – Kolejnymi rynkami biurowymi, które również się rozbudowują jest Wrocław z 150 tys. mkw. powstającej powierzchni m.in. w projekcie Brama Oławska, Quorum Office Park i kolejnym budynku w kompleksie Centrum Południe oraz Trójmiasto ze 120 tys. mkw. biur, które realizowane są głównie na terenie w Gdańska – informuje Mateusz Strzelecki.       
W Poznaniu w fazie budowy jest blisko 80 tys. mkw. powierzchni biurowych, a w Łodzi prawie 90 tys. mkw. biur. Największą inwestycją na poznańskim rynku jest Andersia Silver, która po ukończeniu dostarczy najwyższy budynek w mieście. Łódź zaoferuje natomiast w najbliższym czasie nowoczesne powierzchnie w Manufakturze Widzewskiej, Fuzji i projekcie React. 

Popyt w regionach na niezłym poziomie

Poziom najmu na rynkach regionalnych, jak podaje Walter Herz, był w zeszłym roku o kilkanaście procent niższy od notowanego w 2019 roku. – Choć w drugiej połowie 2021 roku w sektorze biurowym widać było znaczne ożywienie, roczna wartość transakcyjna plasuje się nadal poniżej średniej sprzed pandemii. Na uwagę zasługuje jednak wysoki popyt na biura zarejestrowany w ubiegłym roku we Wrocławiu, Trójmieście i Poznaniu, gdzie zakontraktowanych zostało więcej powierzchni niż w 2019 roku – podaje Mateusz Strzelecki. 

Największe zapotrzebowanie na biura w minionym roku mogliśmy obserwować w Krakowie, gdzie wynajęte zostało około 156 tys. mkw. powierzchni oraz we Wrocławiu, który wykazał chłonność na poziomie 153 tys. mkw. O ile na rynku krakowskim popyt był nieco niższy niż w latach poprzednich, we Wrocławiu wynik był o kilka procent wyższy, tak w porównaniu z 2020, jak i 2019 rokiem. 

Ubiegłorocznym wzrostem popytu wykazał się również rynek trójmiejski i poznański. W Trójmieście wolumen najmu wyniósł 108 tys. mkw. powierzchni biurowych i był o 23 proc. wyższy niż rok wcześniej oraz o blisko 7 proc. niż w 2019 roku. Poznań natomiast, gdzie podpisane zostały umowy najmu na 73 tys. mkw. biur, odnotował aż ponad 80 proc. wzrost zapotrzebowania na biura w porównaniu z 2019 rokiem.   

Popyt na rynku katowickim spadł do poziomu 53 tys. mkw. powierzchni, był niższy niż rok wcześniej o 16 proc. W Łodzi zakontraktowane zostało 51 tys. mkw. biur, także mniej niż w latach poprzednich. 

W ciągu minionego roku współczynnik pustostanów na rynkach regionalnych nieznacznie wzrósł, tylko w Poznaniu ze względu na skok popytu lekko się obniżył. Kształtuje się obecnie na poziome od 10,5 proc. w Katowicach do 16,7 proc. we Wrocławiu. 

Eksperci zwracają uwagę, że zmianie ulega model aranżacji przestrzeni biurowej. Projektowanych jest teraz więcej sal do spotkań i organizowania wideokonferencji. Większa ilość biurek funkcjonuje też jako stanowiska pracy, które w zależności od potrzeb mogą być wykorzystywane przez różne osoby w systemie hybrydowym.  

 

Walter Herz
lut 24 2022

Warszawska Izba Administracji Skarbowej przenosi...


Komentarze: 0

Izba Administracji Skarbowej w Warszawie wynajęła dla podległej jednostki ponad 640 m2 powierzchni biurowej oraz plac o powierzchni 2000 m2 położony przy biurowcu w inwestycji firmy OKAM na warszawskim Żeraniu.

Izba poszukiwała lokalizacji, która umożliwiałaby wynajem, zarówno przestrzeni biurowej, jak i odpowiedniego terenu do odpraw celnych dla Oddziału Celnego VI w Warszawie,  zlokalizowanego aktualnie na Targówku.

Te warunki, spełnia kompleks magazynowo-produkcyjno-biurowy, usytuowany na terenie dawnej fabryki samochodów przy ulicy Jagiellońskiej 88 w Warszawie.  

- Izba planowała relokacje do nowego biura. Obiekt musiał jednak zagwarantować także sprawną logistykę związaną z odprawą celną towarów. Infrastruktura wielofunkcyjnego kompleksu na Żeraniu, jego niepowtarzalny charakter na skalę całej aglomeracji warszawskiej, pozwolił całkowicie zaspokoić wymagania najemcy. Profil inwestycji umożliwił pełne skonsolidowanie i skupienie w jednym miejscu działalności instytucji oraz jej administracji – informuje Piotr Szymoński, Director Office Agency w firmie Walter Herz, która podczas transakcji reprezentowała wynajmującego.            

Nowa siedziba Oddziału Celnego VI w Warszawie i dwóch komórek organizacyjnych MUCS, do której planują przenieść się w przyszłym miesiącu, mieści się w czterokondygnacyjnym budynku o łącznej powierzchni ponad 3100 m2 .

- Warszawa oferuje bardzo wiele atrakcyjnych przestrzeni, dlatego tym bardziej czujemy się wyróżnieni faktem, że wybór Warszawskiej Izby Administracji Skarbowej padł na naszą inwestycję na Żeraniu. Mamy nadzieję, że wynajęty przez Izbę budynek wraz z przylegającym placem, spełni wszelkie aktualne, jak i przyszłe oczekiwania organizacji. Nasz projekt na Żeraniu będzie aktywnie rozwijał się także z myślą o naszych najemcach i ich potrzebach - podkreśla Arie Koren, CEO OKAM City.

Inwestycja OKAM na Żeraniu zapewnia, zarówno powierzchnie biurowe i usługowo-handlowe, jak i powierzchnie magazynowe, których wysokość przekracza nawet 20 metrów. Dysponuje także terenami utwardzonymi o wysokiej nośności, przeznaczonymi pod place ekspozycyjne i parkingi.

Większość powierzchni najmu w kompleksie cechuje duża różnorodność, jeśli chodzi o oferowane parametry. - To decyduje, że lokalizacja jest świetnym wyborem dla klientów poszukujących w jednej inwestycji powierzchni o różnych funkcjach i niestandardowych wymiarach – zapewnia Piotr Szymoński.

Lokalizacja zapewnia bezpośredni dostęp do trasy S8. Z inwestycji OKAM do centrum Warszawy można dojechać w ciągu 20 min. Przystanki komunikacji autobusowej i tramwajowej oraz ścieżki rowerowe znajdują się 250 m od wjazdu na teren kompleksu.