Najnowsze Wpisy

Kraków z milionem metrów kw. biur 
19. września 2017 13:51:00
linkologia.pl spis.pl

Drugi co do wielkości rynek biurowy w Polsce oferuje już ponad 1 milion mkw. nowoczesnej powierzchni

 

Kraków z zasobami przekraczającymi milion mkw. powierzchni pozostaje największym regionalnym ośrodkiem biurowym w kraju. Specjaliści Walter Herz szacują, że w drugiej połowie bieżącego roku krakowski rynek może wzrosnąć jeszcze o przeszło 100 tys. mkw., jeśli zostaną dotrzymane terminy zakończenia projektów. W budowie pozostaje około 285 tys. mkw. powierzchni biurowej w prawie 30 prowadzonych obecnie inwestycjach.   

 

Szybki przyrost podaży (ponad 80 tys. mkw. biur oddanych w pierwszej połowie br.)   wywołany jest ogromnym zapotrzebowaniem na powierzchnię biurową w stolicy Małopolski. Niemniej, jak zauważają eksperci, pomimo rosnącej oferty i wzrostu współczynnika pustostanów do ponad 9 proc., w aglomeracji krakowskiej nadal odczuwalny jest niedobór biur, szczególnie w przypadku kiedy poszukiwana jest duża powierzchnia.     

 

Największe zapotrzebowanie na biura spośród regionów

 

Popyt stale rośnie. Tylko w pierwszym półroczu bieżącego roku w Krakowie wynajęte zostało prawie 100 tys. mkw. biur. To ponad 70 proc. średniego popytu rocznego rejestrowanego w ciągu ostatnich 5 lat. Największe umowy na wynajem zawierają tu najczęściej firmy z sektora usług dla biznesu, czego przykładem może być niedawne przedłużenie kontraktu przez firmę Brown Brothers Harriman na wynajem 14,7 tys. mkw. powierzchni w kompleksie Orange Office Park.   

 

Z danych Walter Herz wynika, że Kraków odpowiada za 30 proc. całkowitego wolumenu najmu notowanego na głównych rynkach regionalnych, poza Warszawą (ponad 330 tys. mkw. w pierwszej połowie br.). Większość zawieranych na krakowskim rynku transakcji stanowią umowy typu pre-let. Stolica Małopolski jest zdecydowanym liderem, jeśli chodzi o popyt w miastach regionalnych, za nią plasuje się Wrocław i Trójmiasto.  

 

1 milion mkw. biur w budowie poza Warszawą

 

W opinii ekspertów Walter Herz, notowana obecnie na rynkach regionalnych najwyższa w historii aktywność deweloperów (łącznie około 1 mln mkw. powierzchni w budowie) nie przyniesie znaczącego wzrostu współczynnika pustostanów. Chłonność rynku jest bowiem tak duża, że nowa powierzchnia biurowa szybko znajdzie najemców. W drugiej połowie tego roku, według obliczeń Walter Herz, zasoby biurowe w miastach regionalnych mają szansę wzrosnąć łącznie o około 330 tys. mkw., w czym największy udział będzie miał Kraków, Trójmiasto i Łódź.

 

Głównym czynnikiem stymulującym rozwój regionów, w tym także rynku krakowskiego, jest sektor usług dla biznesu. Firmy z tej branży przenoszą do naszego kraju swoją działalność ze względu na dostęp do szerokich zasobów wykwalifikowanej kadry, tańszej niż w Europie Zachodniej, a także niższe stawki wynajmu powierzchni. Inwestorzy, którzy są już obecni w Polsce z kolei nieustannie rozbudowują struktury swoich centrów.

 

Sektor usług dla biznesu największym inwestorem w regionach

 

Jako przykład można tu wymienić Shell Business Operations Kraków, zatrudniające 2,7 tys. osób, które w połowie roku otworzył w Krakowie koncern petrochemiczny Shell. Niedawno inwestor uzyskał następne zezwolenie dla swojego krakowskiego ośrodka zlokalizowanego na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej, w którym zwiększy zatrudnienie o kolejne 300 osób. Centrum usług mieści się w czterech zaprojektowanych specjalnie dla firmy budynkach, w których znajduje się 26 tys. mkw. powierzchni biurowej.

 

W połowie roku w okolicy ronda Mogilskiego oficjalnie otwarty został też budynek biurowy Axis, oferujący 20 tys. mkw., w którym Globalne Centrum Usług Wspólnych ma firma ABB, specjalizująca się w technologiach dla energetyki i automatyki.

 

Rozbudowa rejony ronda Mogilskiego

 

Przy rondzie Mogilskim stanie także nowe wielofunkcyjne, krakowskie centrum biznesowe - Unity Centre.  Kompleks o funkcji biurowej, usługowo - handlowej i hotelowej będzie składał się z pięciu budynków o zróżnicowanej skali zabudowy. Obiekt powstanie dzięki przebudowie istniejącej konstrukcji wieżowca NOT i budowie czterech nowych budynków. Największy z nich, 27- kondygnacyjna wieża Unity Tower (Tower A), mierząca ponad 102 metry i oferująca 16, 5 tys. mkw. powierzchni najmu brutto, będzie najwyższym budynkiem w Krakowie.

Niedawno został podpisany kontrakt na realizację obiektu. Budowa całego kompleksu ma potrwać do stycznia 2020 roku, a zakończenie prac związanych z fit-outem we wszystkich budynkach planowane jest na czerwiec 2021 roku. Kompleks, który dostarczy 46 tys. mkw. powierzchni, w tym 30-32 tys. mkw. biur i wyróżni się m.in. najwyższym w Krakowie tarasem widokowym połączonym z przeszkloną restauracją.

 

Inwestycje realizowane z rozmachem  

 

W trakcie realizacji jest również projekt Mogilska Office, który ma być gotowy na koniec 2018 roku. A inwestor obiektu ma już w planach kolejną inwestycję w Krakowie, którą chce zrealizować w okolicy hotelu Chopin. Kompleks Chopin Office ma zapewnić 21 tys. mkw. powierzchni biurowej i 5 tys. handlowo-usługowej. Inwestycja zostanie oddana w 2019 roku.

 

Przy ulicy Wielickiej trwa natomiast rozbudowa kompleksu Equal Business Park. Budowa trzeciego biurowca wchodzącego w skład inwestycji, który zaoferuje ponad 22 tys. mkw. powierzchni, ma zakończyć się w drugim kwartale przyszłego roku. Niedawno oddany do użytkowania został natomiast budynek Equal 2, który przyniósł ponad 18 tys. mkw. biur. Inwestor przygotowuje również do budowy projekt Tischnera Office, zlokalizowany przy Zakopiańskiej i ulicy Księdza Józefa Tischnera, dzięki któremu zasoby biurowe w Krakowie zwiększą się o kolejne przeszło 32 tys. mkw. powierzchni.       

 

Wśród największych, prowadzonych w Krakowie projektów jest też Podium Park, w którym w trzech budynkach znajdzie się przeszło 65 tys. mkw., w tym ponad 47 tys. mkw. powierzchni biurowej i ponad 3 tys. mkw. powierzchni usługowej. Pierwszy etap inwestycji, usytuowanej przy skrzyżowaniu alei Jana Pawła II i ulicy Izydora Stella-Sawickiego, ma być gotowy w czerwcu 2018 roku.

 

W połowie tego roku rozpoczęła się też budowa pierwszego etapu kompleksu Fabryczna Office Park, która ma dobiec końca na przełomie 2018 i 2019 roku. Obiekt złożony będzie z trzech budynków biurowych, które wejdą w skład większego projektu - Fabryczna City. Inwestycja realizowana na terenie dawnej fabryki Polmosu zakłada stworzenie małego miasta, w którym poza biurowcami powstaną budynki mieszkalne i rozbudowana część usługowa ulokowana w zabytkowych obiektach.

 

 

 

Autor: Walter Herz

dompress : :

Przestrzeń do pracy z analizą w tle  
11. września 2017 13:58:00
linkologia.pl spis.pl

Firma doradcza Walter Herz wdrożyła w swoim, nowym biurze autorski projekt aranżacji powierzchni oparty na analizie strategicznych aspektów środowiska pracy

Firma Walter Herz, która przeprowadziła się niedawno do warszawskiego biurowca Prosta Tower zaprojektowała dla siebie inspirujące miejsce pracy, wykorzystując wypracowane rozwiązania do analizy efektywności przestrzeni biurowej.     

- Planując kształt nowego biura wyszliśmy od określenia sposobu pracy i potrzeb całego zespołu. Chcieliśmy stworzyć miejsce pracy, które byłoby przyjazne i komfortowe dla wszystkich, wspierające kreatywność i produktywność teamu, a jednocześnie pozwalające w maksymalnie efektywny sposób wykorzystywać przestrzeń biurową. Położyliśmy nacisk na usprawnienie ścieżek komunikacji i udoskonalenie współpracy pomiędzy działami. Zastosowaliśmy także atrakcyjne rozwiązania przestrzenne i zaawansowane nowinki technologiczne, które w naturalny sposób wpłynęły na podniesienie jakości pracy - mówi Bartłomiej Zagrodnik, partner zarządzający w Walter Herz.

Bartłomiej Zagrodnik przyznaje, że kluczowe było przy tym wcześniejsze opracowanie kompleksowej analizy środowiska pracy, na podstawie której profil aranżacji powierzchni biurowej dostosowany został dokładnie do specyficznych wymagań firmy oraz dynamiki i trybu pracy zespołu. - To usługa, z której od dawna korzystają również nasi klienci – dodaje Bartłomiej Zagrodnik.

Tym razem firma Walter Herz przeprowadziła u siebie całościowy proces optymalizacji środowiska pracy. Analiza oparta została standardowo na badaniach wykorzystania przestrzeni biurowej i powierzchni pomocniczej oraz wydajności miejsc pracy, a także ankietach i wywiadach przeprowadzanych wśród pracowników i kadry zarządzającej.  

Projekt nowego biura został zoptymalizowany do różnych modeli pracy w firmie i podziału stanowisk oraz rozmieszczenia poszczególnych działów. W nowej siedzibie Walter Herz stworzona została zarówno przestrzeń przeznaczoną do pracy w większych i mniejszych grupach, jak również pracy koncepcyjnej i projektowej, pokoje do indywidualnej pracy w skupieniu, a także miejsca przeznaczone do spotkań wewnętrznych i sale konferencyjne dla gości.

Zróżnicowanie przestrzeni, zgodnie z zasadami koncepcji Activity-Based Working, wpłynęło na zwiększenie swobody wyboru sposobu pracy i rozszerzyło okazję do wymiany doświadczeń i integracji. Pracownicy mają także możliwość regenerowania sił w strefach chillout’u i miejscach przewidzianych do odpoczynku.  

Głównym założeniem projektu było stworzenie pracownikom Walter Herz środowiska zachęcającego do działania, wspierającego inicjatywę i interaktywną komunikację zespołów projektowych. Wśród nowych elementów aranżacyjnych w nowym biurze znalazły się m.in. budynki telefoniczne, strefy ciszy, czy elektryczne biurka.      

 

Autor: Walter Herz

 

dompress : :

linkologia.pl spis.pl

Atrakcyjność warszawskich biurowców podnoszą lokowane w nich luksusowe restauracje i kluby    

Dobry adres, ciekawe rozwiązania architektoniczne, techniczne, czy ekologiczne w biurowcu to za mało by obiekt był konkurencyjny na dzisiejszym rynku. Firmy nie przyciągną najlepszych pracowników, jeśli młodzi ludzie w miejscu pracy nie będą mogli czuć się tak dobrze, jak w domu i nie będą chcieli chętnie w nim pozostawać także poza godzinami pracy. Dlatego, obok parametrów technicznych i oferowanych udogodnień ważna jest realna funkcjonalność budynków, w tym również tzw. czynniki miękkie.    

 

Najemcy oczekują w obrębie obiektu rozwiniętej oferty gastronomicznej i usługowej, a także sportowo-rekreacyjnej. Chętniej decydują się na wynajem w budynkach, w których można dobrze zjeść, spotkać się, czy zrelaksować. Najlepiej też, jeśli pracownicy mogą na terenie kompleksu załatwić drobne sprawy i zrobić podstawowe zakupy.   

  

Biurowiec miejscem spotkań

 

Odpowiednio zaprojektowany obiekt musi stwarzać dobre warunki do spotkań, nie tylko biznesowych, ale także tych odbywających się w mniej oficjalnej atmosferze. Stąd deweloperzy chętnie lokują teraz w biurowcach dobre kluby fitness i ekskluzywne lokale gastronomiczne, które niejednokrotnie stają się wizytówkami budynków. Obok stref konferencyjnych i przestrzeni coworkingowych, w prestiżowych obiektach biurowych coraz liczniej aranżowane są wysokiej klasy restauracje, renomowane kawiarnie i siłownie, a nawet luksusowe night kluby.   

 

O rosnącej roli gastronomii w kompleksach biurowych mówi Hubert Biarda, Senior Leasing Consultant w firmie doradczej Walter Herz. - Właściciele restauracji, kawiarni i klubów to grupa najemców, która coraz mocniej zaznacza swoją obecność w segmencie biurowym. Gastronomia ma już znaczący udział w generowaniu popytu na powierzchnię na rynku warszawskim – informuje Hubert Biarda.

 

Restauracja w biurowcu wyzwaniem aranżacyjnym

- Po operatorach fitness, którzy dziś już standardowo lokują kolejne kluby w budynkach biurowych, przyszedł czas na ekskluzywne lokale gastronomiczne. Teraz wyraźnie widać znacznie większe niż kilka lat temu zainteresowanie właścicieli renomowanych placówek gastronomicznych lokalizacjami w biurowcach. Atrakcyjne obiekty w lokalizacjach high-streetowych zapewniają stałą ilość klientów wewnątrz samego budynku, a także dużą liczbę gości z zewnątrz – wyjaśnia przedstawiciel Walter Herz.    

 

Hubert Biarda przyznaje jednak, że zaaranżowanie restauracji, czy klubu w biurowcu jest dużym wyzwaniem, przede wszystkim technicznym. – W przypadku gastronomii wymagane jest zapewnienie odpowiedniej ilości nawiewanego i wywiewanego powietrza, doprowadzenia do lokalu określonego zasilania, zapewniającego możliwość podłączenia specjalistycznych urządzeń, których montaż wymaga także często przewiertów przez strop. Istotna jest również uprzednia kontrola możliwości uzyskania zgody na sprzedaż alkoholu, czy dokonanie wcześniejszej analizy pod kątem odbioru przez Sanepid – wymienia ekspert Walter Herz.

 

Zaznacza, że nie we wszystkich budynkach możliwe jest przygotowanie odpowiedniej powierzchni pod gastronomię, a cały proces aranżacji wymaga dużego zaangażowania i współpracy z różnymi specjalistami.    

 

Lunch z widokiem miasta z lotu ptaka

 

Specjalista zauważa, że branża gastronomiczna wykazuje duże zainteresowanie, nie tylko lokalami usytuowanymi na parterze, ale również powierzchniami położonymi na najwyższych piętrach w budynkach z uwagi na panoramiczne widoki, jakie zapewniają.   

 

Doradca Walter Herz wspomina pierwszy w Polsce roof-top bar - The View z tarasem widokowym i panoramą 360 stopni na odkrytym dachu położonym na wysokości 122 metrów, który został otwarty w warszawskim budynku Spektrum Tower. – Doradzaliśmy przy wynajmie powierzchni pod ten jeden z najpopularniejszych dziś w Warszawie klubów, który usytuowany jest na dwóch poziomach na powierzchni około 1000 mkw. Projekt wymagał rozwiązania wielu technicznych łamigłówek i zdobycia licznych pozwoleń, zważywszy na to, że wcześniej była tam płyta lądowiska– mówi Hubert Biarda.

 

Także lokale certyfikowane przez Michelina

 

Przykładem udanej symbiozy budynku biurowego z luksusową gastronomią zdaniem specjalisty jest także restauracja Fat Buddha Restaurant and Lounge, mieszcząca się w zabytkowej kamienicy biurowej przy ulicy Mazowieckiej2/4w Warszawie. – To kolejna spektakularna realizacja, w przypadku której mieliśmy okazję zarządzać kompleksowym procesem wdrożenia. Aranżacja dwupoziomowej restauracji, zajmującej powierzchnię około 800 mkw., wymagała sprawnego planowania, przygotowania i koordynacji prac wielu podwykonawców– tłumaczy przedstawiciel Walter Herz.


Wśród ciekawych przykładów mariażu gastronomii i segmentu nieruchomości biurowych w Warszawie Hubert Biarda wymienia m.in.: The Place Food&Events, STIXX Bar & Grill i Wabu Sushi Bar & Japanese Tapas w Warsaw Spire, Der Elephant w biurowcu przy Placu Bankowym, posiadająca gwiazdkę Michelina Senses Restaurant w budynku Senator i Halę Koszyki.

 

 

Autor: Walter Herz

dompress : :

linkologia.pl spis.pl

W Łodzi powstaje kilka razy więcej powierzchni biurowej niż na nieco większych rynkach - katowickim i poznańskim, a strukturalna rewitalizacja miasta przyciąga kolejnych inwestorów

Obok Krakowa i Trójmiasta aglomeracja łódzka jest obecnie regionalnym liderem, jeśli chodzi o planowany jeszcze w tym roku wzrost podaży i rozbudowę w segmencie biurowym.

Realizowane i planowane łódzkie inwestycje wykreują zupełnie nową przestrzeń publiczną przede wszystkim w obszarze dwóch największych arterii miasta - Alei Piłsudskiego i Rydza-Śmigłego oraz w rejonie najnowocześniejszego obecnie w Polsce dworca Łódź Fabryczna i elektrowni EC1, gdzie realizowany jest projekt Nowe Centrum Łodzi.

Jak obliczają analitycy Walter Herz, w połowie tego roku zasób nowoczesnej powierzchni biurowej w Łodzi sięgnął niemal 400 tys. mkw. W pierwszym półroczu do użytku weszło około 34 tys. mkw. biur, a do końca roku wolumen nowej podaży zostanie co najmniej podwojony, szacują specjaliści. Tym samym, przyrost zasobów biurowych będzie o połowę większy niż w zeszłym roku (36 tys. mkw.). 

Rekordowa ilość biur w budowie

Z danych Walter Herz wynika, że na rynku łódzkim w budowie znajduje się 155 tys. mkw. powierzchni biurowej, co jest wyjątkowym wynikiem, nie notowanym nigdy wcześniej.  Doradcy podkreślają, że poprawa wizerunku miasta, dzięki przebudowie infrastrukturalnej i duży potencjał ludzki jakim dysponuje, a także położenie aglomeracji w odległości 130 km od Warszawy przyciąga do Łodzi biznes.   

Największymi, nowymi projektami biurowymi są m.in. Ogrodowa Office, Przystanek mBank, czy Symetris Business Park. A inwestycje oparte na rewitalizacji istniejącej, często zabytkowej tkanki miejskiej, prowadzone obecnie w Łodzi, należą do największych w Europie. W ramach realizowanego programu Nowe Centrum Łodzi został przebudowany już dworzec Łódź Fabryczna i zrewitalizowana elektrownia EC1, położona w jego sąsiedztwie.

Dzięki temu powstała nowoczesna przestrzeń miejska, w którą wpisuje się oddany niedawno  kompleks Nowa Fabryczna i budowany od kilku miesięcy projekt Brama Miasta. Pierwszy budynek powstający w ramach tej inwestycji z ponad 27 tys. mkw. powierzchni biurowej ma zostać oddany do użytkowania w drugim kwartale 2019 roku.

Łódź z nowym centrum biznesowym i kulturalnym

Nowe Centrum Łodzi zaoferuje atrakcyjną i w pełni funkcjonalną przestrzeń biznesowo-rozrywkową, licznie odwiedzaną przez turystów, dzięki poprawie dostępności komunikacyjnej poprzez wprowadzenie linii kolejowej oraz dworca pod ziemię. Szczególnie, że planowana jest jeszcze budowa tunelu, który połączyć ma Łódź Fabryczną z Kaliską i uruchomienie nowych połączeń szybką koleją z Wrocławiem, Poznaniem, a także Berlinem, Wiedniem i Amsterdamem.

Na terenie NCŁ znajdą się nie tylko biurowce, ale i restauracje, kawiarnie, placówki handlowo-usługowe oraz  obiekty kulturalne i rozrywkowe. Rewitalizacja obejmie budynki mieszkalne i komercyjne, infrastrukturę rekreacyjną i kulturalną oraz komunikacyjną, w tym podłączenia do autostrad i dróg szybkiego ruchu oraz utworzenie wewnętrznej obwodnicy śródmieścia oraz budowę mieszkań.

Walka o organizację EXPO 2022

Wykorzystanie zabytkowej zabudowy z przełomu XIX i XX wieku oraz zmiana funkcji terenów poprzemysłowych i kolejowych ma doprowadzić do wykreowania w Łodzi wyjątkowego systemu przestrzeni miejskiej. Podstawą programu jest osiem projektów związanych z rewitalizacją obszarową, finansowanych m.in. ze środków UE, która obejmie także teren śródmiejski o powierzchni 100 ha, gdzie powstaje Nowe Centrum Łodzi. To właśnie na jego obszarze miałoby odbywać się Expo 2022, o którego organizację miasto rywalizuje z Buenos Aires i Minneapolis.

Charakterystyczny dla łódzkiego rynku biurowego jest spory udział projektów postindustrialnych, które dostosowane zostały do obowiązujących obecnie standardów.  Kolejne inwestycje oparte na rewitalizacji historycznych obiektówsą już realizowane i zapowiadane.

Monopolis i OFF Piotrkowska na zabytkowej bazie

Jednym z takich projektów jest Monopolis, który ma powstać w zabytkowych budynkach pofabrycznych Polmosu. W kompleksie zlokalizowanym u zbiegu alei Piłsudskiego i ulicy Kopcińskiego znajdzie się ponad 23 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej, usytuowanej w głównym gmachu dawnej rozlewni wódki i dwóch nowych budynkach.

Na terenie obiektu będą także restauracje, kawiarnie, placówki usługowe i muzeum poświęcone historii Monopolu Wódczanego, galeria sztuki, teatr, SPA z basenem i przedszkole. Rozpoczęcie realizacji inwestycji ma nastąpić jeszcze w tym roku, a cały projekt będzie gotowy w 2020 roku.

Oparta na zabytkowej zabudowie jest też OFF Piotrkowska Center. W rozbudowywanym kompleksie przy ulicy Piotrkowskiej dwa nowe biurowce wkomponowane zostaną w architekturę przemysłową starej fabryki bawełny.

Największy odsetek wynajętej powierzchni w budowie i najniższy współczynnik pustostanów w kraju

Zainteresowanie powierzchnią biurową w Łodzi jest ogromne. Nowa podaż jest szybko wchłaniana przez rynek. Popyt na powierzchnię biurową na rynku łódzkim wykazuje tendencję wzrostową od czterech lat. Rok 2016 zamknął się rekordowym wolumenem transakcji najmu na poziomie prawie 68 tys. mkw. powierzchni. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku popyt na biura w Łodzi sięgnął prawie 30 tys. mkw., podają analitycy Walter Herz.

Dominującą część transakcji stanowią nowe umowy, najczęściej typu pre-let. Według analizy specjalistów, większość popytu generują firmy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu. W minionym roku reprezentujące branżę Fujitsu Technology Solutions i Ericsson podpisały jedne z największych umów na wynajem powierzchni biurowej na rynku łódzkim, które przekraczały 5 tys. mkw.

Dzięki ogromnemu zainteresowaniu ze strony inwestorów od końca ubiegłego roku Łódź jest miastem z  najniższym współczynnikiem niewynajętej powierzchni biurowej w kraju, który według obliczeń Walter Herz, kształtuje się na poziomie 5,9 proc. Ponadto, aglomeracja może pochwalić się najwyższym w Polsce odsetkiem wynajętej powierzchni w budowie.

 

Autor: Walter Herz

dompress : :

linkologia.pl spis.pl

 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji wybrała na nową siedzibę kompleks biurowy West Station zrealizowany przez HB Reavis przy Dworcu Zachodnim w Warszawie.

W transakcji doradzała fundacji firma Walter Herz.

Nowe biuro FRSE zajmuje około 3500 mkw. powierzchni na dwóch kondygnacjach budynku West Station I. Fundacja przeprowadziła się tu pod koniec czerwca br., konsolidując tym samym wszystkie oddziały edukacyjne i zarządcze w jednym miejscu.

– West Station przyciągnęło nas świetną lokalizacją i łatwym dostępem do komunikacji publicznej. Dysponujemy tu nowoczesną i elastyczną powierzchnią biurową, która sprzyja jeszcze efektywniejszej współpracy pomiędzy naszymi departamentami. Jako instytucja publiczna doceniliśmy również profil inwestorów kompleksu, którego współudziałowcem, obok doświadczonego dewelopera, jest spółka należąca do Skarbu Państwa – komentuje Paweł Poszytek, dyrektor generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji.

– Jesteśmy dumni, że nowoczesna instytucja publiczna, jaką jest FRSE, doceniła biura zorientowane na pracowników, które stworzyliśmy w West Station. Nasze budynki to znakomity wybór dla organizacji, które potrzebują siedziby dobrze skomunikowanej z centrum i innymi dzielnicami Warszawy. Jakość tego miejsca potwierdza zainteresowanie ze strony najemców – pierwszy ukończony budynek West Station jest już w całości wynajęty. To bez wątpienia wizytówka tej szybko rozwijającej się części stolicy – mówi Karol Wyka, dyrektor ds. wynajmu w HB Reavis Poland.

– W kontekście dużej podaży powierzchni biurowej w Warszawie oraz różnorodnych pakietów zachęt oferowanych przez inwestorów, najemcy stają przed trudnym wyborem spośród dużej liczby propozycji i czynników związanych z poszczególnymi ofertami. Rolą doradców jest przekazanie rzetelnych informacji o wszystkich dostępnych opcjach rynkowych, rekomendacja najlepszego rozwiązania, które najlepiej wspiera strategiczne założenia klienta. W celu wyselekcjonowania najlepszej oferty przeanalizowaliśmy wiele możliwości zwracając szczególną uwagę przy wyborze biura dla FRSE m.in. na kwestię komfortu pracy oraz bezpieczeństwa. Kolejna transakcja z udziałem instytucji państwowej oraz prowadzone przez nas obecnie projekty mogą być potwierdzeniem kompetencji naszych doradców w tym zakresie – informuje Bartłomiej Zagrodnik, prezes zarządu Walter Herz.

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji zarządza inicjatywami, które dają możliwość zdobycia podstawowej i specjalistycznej wiedzy z różnych dziedzin w sposób formalny i akademicki oraz praktyczny. Instytucja funkcjonuje od 1993 roku i jest jedyną w Polsce organizacją z tak dużym doświadczeniem w zarządzaniu kilkunastoma edukacyjnymi programami europejskimi. FRSE zyskała funkcję Narodowej Agencji Programu Erasmus+ na lata 2014-2020. Fundacja realizuje europejskie inicjatywy informacyjno-edukacyjne i wspiera współpracę z krajami Wschodu, jest także operatorem Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego działającego w ramach EOG i organizatorem wielu wydarzeń o charakterze edukacyjnym.

West Station to wspólna inwestycja HB Reavis, PKP S.A. oraz Xcity Investment zlokalizowana przy Alejach Jerozolimskich. W jej skład wchodzi nowy budynek dworca kolejowego Warszawa Zachodnia oraz dwa czternastokondygnacyjne budynki biurowe. Budowa drugiego z nich zakończy się w III kwartale 2017 roku. Całość inwestycji oferuje
68 000 mkw. powierzchni do wynajęcia. Projekt posiada certyfikat ekologiczny BREEAM Interim na poziomie „Excellent”.

dompress : :

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345

Ksiega gości

Księga gości

Kategorie postow

Brak kategorii

malenka | werewolf836 | martusiawerusia | kassiunia | amfa | Mailing