Archiwum grudzień 2015


gru 29 2015 Warszawskie giganty biurowe
Komentarze: 0

 W Warszawie powstają obiekty biurowe na niespotykaną dotąd skalę    

Do końca września bieżącego roku wynajęło się w Warszawie tyle powierzchni biurowej, ile w całym roku 2014. Zgodnie z szacunkami analityków z firmy doradczej Walter Herz, w 2015 roku w stolicy może zostać wynajęte ok. 800 tys. m kw. biur. Jak zauważają specjaliści, byłby to najlepszy wynik w historii warszawskiego rynku. Specjaliści przyznają, że skala zapotrzebowania na powierzchnię biurową w Warszawie zaskakuje samych deweloperów.

- W kompleksie Warsaw Spire, którego budowa zakończy się w pierwszej połowie przyszłego roku, zostało już wynajęte 75 proc. z ponad 100 tys. mkw. powierzchni. Po oddaniu przez HB Reavis biurowca Postępu 14 najemców miało już 60 proc. powierzchni. Biorąc pod uwagę rosnącą w szybkim tempie podaż na warszawskim rynku, to duży sukces tych obiektów - uważa Bartłomiej Zagrodnik, prezes zarządu firmy doradczej Walter Herz.   

Wieże przy rondzie Dmowskiego

Jak oblicza Walter Herz w tej chwili w Warszawie powstaje ponad 600 tys. m kw. powierzchni biurowej z terminem oddania do końca 2017 roku. Według szacunkowych danych, w 2016 roku wzrost podaży na stołecznym rynku biurowym może przekroczyć 400 tys. m kw.

Zachęceni dużą chłonnością rynku inwestorzy planują realizację kolejnych projektów. Są wśród nich różne realizacje, ale niektóre inwestycje swoją wielkością przyćmią nawet największe i najnowsze, warszawskie obiekty biurowe. W przyszłym roku firma Ghelamco zakończy budowę swojej flagowej inwestycji, wspomnianego kompleksu Warsaw Spire, który liczy 109 tys. mkw. powierzchni biurowej. Do użytku oddany zostanie też plac Europejski, ogólnodostępna przestrzeń miejska przylegająca do kompleksu. A już w styczniu 2016 roku deweloper planuje rozpoczęcie budowy kolejnego, podobnych rozmiarów projektu. W sąsiedztwie Warsaw Spire stanie, składający się z trzech budynków  kompleks biurowy Sienna Towers z funkcjami handlowymi, hotelowymi i konferencyjnymi.  

Firma Ghelamco z kolejową spółką Xcity planuje też realizację spektakularnego projektu obok dworca Warszawa Gdańska. Inwestycja ma zostać oddana do użytku w ciągu najbliższych kilku lat. Dzięki niej na warszawskim rynku przybędzie ponad 300 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni.   

Kompleksy przy dworcach

Znaczący wpływ na rozwój warszawskiego rynku biurowego ma również działalność firmy HB Reavis. Deweloper realizuje teraz w Warszawie dwie inwestycje liczące w sumie ponad 120 tys. mkw., w tym kolejny etap inwestycji Gdański Business Center przy Dworcu Gdańskim. W planach ma kolejne projekty. W przyszłym roku spółka zamierza zakończyć budowę pierwszej fazy projektu West Station przy dworcu Warszawa Zachodnia, a kolejny etap inwestycji planuje zrealizować do 2018 roku. Obiekt dostarczy łącznie przeszło 63 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni.

Wśród najbardziej spektakularnych obiektów, jakie mają powstać w Warszawie znajduje się również kompleks, który będzie zlokalizowany przy Chmielnej 73, u zbiegu Chmielnej z al. Jana Pawła II. - Istnieje szansa, że budynek, który powstanie w tej lokalizacji będzie najwyższy w Warszawie i zdeklasuje najwyższy obecnie Pałac Kultury i Nauki - zauważa Bartłomiej Zagrodnik. - Wiadomo, że ratusz wydał warunki zabudowy dla kaskadowo rosnącego wieżowca, który ma mieć wysokość 230 metrów, jeśli weźmiemy pod uwagę sam budynek. Licząc z iglicą, która może mieć nawet 80 metrów, wielkością może sięgać jednak aż 310 metrów. Wtedy byłby najwyższy w Warszawie. Obiekt ma mieć połączenie podziemne z Dworcem Centralnym. Dostarczy ok. 115 tys. m kw. powierzchni - podaje prezes Walter Herz.  

W pobliżu dworca swoją nową inwestycję planuje także firma BBI Development. Niedaleko Teatru Muzycznego Roma przy Nowogrodzkiej i hotelu Marriott ma stanąć Roma Tower o powierzchni użytkowej 55-60 tys. m kw. Inwestor oczekuje na objęcie rejonu, gdzie ma powstać biurowiec planem miejscowym, który pozwoliłby na rozszerzenie funkcji obiektu. 

Największy obiekt regionu CEE

Największym projektem, nie tylko w Warszawie, ale i w regionie Europy Środkowo - Wschodniej firmy Skanska Property Poland ma być Generation Park. To kolejny imponujących rozmiarów obiekt, który powstanie przy rondzie Daszyńskiego. W trzech budynkach znajdzie się ponad 80 tys. tys. m kw. powierzchni biurowej, certyfikowanej na poziomie LEED Platinum. - Dużym atutem dla najemców będzie z pewnością podziemne połączenie kompleksu ze stacją metra oraz sprzyjające aktywizacji lokalnej społeczności zagospodarowanie otoczenia budynków, które wejdą w skład kompleksu. Deweloper chce stworzyć obok biurowców, podobny do placu Europejskiego przy Warsaw Spire, dostępny dla wszystkich, zielony pasaż z kawiarniami, restauracjami i różnego rodzaju usługami - wymienia Bartłomiej Zagrodnik.

Najwyższy wieżowiec w Generation Park będzie miał wysokość 180 metrów, licząc z iglicą. Budowa kompleksu, który usytuowany jest w kwartale ulic Prostej, Towarowej, Łuckiej i Wroniej ma potrwać dwa lata. Modernistyczny w swojej estetyce obiekt, nawiązywał będzie do stylistyki budynków, które powstały już przy rondzie Dmowskiego.

Przy pobliskim skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i ul. Grzybowskiej szklane tafle 155 metrowej wieży - Q22 - firmy Echo Investment odbijają już promienie słoneczne. Budowa biurowca dobiega końca, do użytku obiekt oddany zostanie w przyszłym roku. Wysokościowiec oferuje ponad 52 tys. m kw. powierzchni. Poza biurami znajduje się w nim także powierzchnia przeznaczona m.in. pod centrum konferencyjne, klub fitness i część restauracyjną.

Jak zauważają specjaliści Walter Herz, realizacja tego typu obiektów biurowych w dużym stopniu wpływa na wygląd  miasta, a szczególnie centralnej części Warszawy. Idzie za tym zmiana postrzegania lokalizacji przez światowych inwestorów.      

 

Autor: Walter Herz

 

dompress : :
gru 16 2015 Luksusowa nisza warszawskiego rynku biurowego...
Komentarze: 0

 Luksusowa nisza warszawskiego rynku biurowego

 

Biura w butikowych budynkach to oferta dla określonej grupy firm       

Doskonale zlokalizowane, kameralne biurowce i odrestaurowane kamienice, pełniące funkcję biurową nie rywalizują o najemców z dużymi, nowoczesnymi, warszawskimi obiektami typu Warsaw Spire, czy Q22. To alternatywny segment rynku biurowego, który kieruje swoją ofertę do pewnego rodzaju najemców.

W niedużych, zazwyczaj wybijających się formą architektoniczną i często wyróżniających bogatą historyczną przeszłością budynkach z dobrym serwisem, lokują się firmy, które zainteresowane są mniejszą, ale wysokiej klasy powierzchnią w bezkonkurencyjnej lokalizacji. Firmy, które mają świadomość, że wyjątkowy charakter miejsca i dobry, biznesowy adres pozytywnie wpłyną na budowany przez nie wizerunek i rozpoznawalność na rynku.     

Butikowa jakość

Butikowych biurowców nie ma w Warszawie wiele. Analizy wskazują, że tego typu budynków zlokalizowanych w centrum miasta jest ponad 70. Z uwagi na kameralny charakter, dostarczają niewielki odsetek powierzchni biurowej w skali warszawskiego rynku. Obowiązują w nich jednak często wyższe stawki czynszu niż w wysokościowcach, dostarczających powierzchnię biurową na kilkudziesięciu piętrach . Składa się na to prestiżowa lokalizacja budynków i ich ekskluzywny charakter, a nierzadko także znaczenie związane z położeniem i historią obiektów. Do tej grupy biurowców należą zarówno zrewitalizowane kamienice i pałace oraz inne odrestaurowane obiekty, które powstały na wzór nieistniejących budynków, jak również kameralne, nowoczesne biurowce, wyróżniające się stylem, nad których przebudową czuwa zwykle miejski konserwator zabytków.  

Sztandarowymi przykładami odnowionych, warszawskich kamienic, w których oferowana jest powierzchnia biurowa jest Dom pod Gryfami i Dom Dochodowy o Trzech Frontach przy placu Trzech Krzyży. O udanej rekonstrukcji historycznej zabudowy możemy mówić też w przypadku np. budynku Le Palais Offices przy ulicy Próżnej, Pałacu Młodziejowskich przy Miodowej, czy budynku przy Placu Bankowym 1. W te samą biurową niszę wpisują się również obiekty o bardziej modernistycznych bryłach, jak choćby oddany niedawno Foksal City, Plac Zamkowy - Business with Heritage, czy budynek Chmielna 25.       

Atrakcyjny produkt inwestycyjny

Właściciele butikowych biurowców należących do warszawskiej czołówki nie mogą skarżyć się na brak zainteresowania tak ze strony najemców, jak i inwestorów, którzy na ogół nie zwlekają z decyzją o zakupie, kiedy tylko najlepiej zlokalizowane obiekty pojawiają się na rynku. Tego rodzaju budynki to pewny produkt inwestycyjny, bezpieczna lokata kapitału i pewność stabilnego dochodu.

Gwarantują dobrą rentowność, dzięki małej rotacji najemców i obowiązującym w nich stawkom czynszowym, które plasują się w najwyższym przedziale cenowym w Warszawie. Duża lojalność firm, które zwykle mocno identyfikują się z miejscem, nie tylko wpływa na niski poziom pustostanów w budynkach, ale także podnosi atrakcyjność obiektów w oczach potencjalnych najemców.

Walor prourbanistyczny  

Ze względu na duże zainteresowanie takimi projektami, specjaliści Walter Herz przewidują, że rynek inwestycji butikowych będzie się rozwijał. Ograniczenie jego wzrostu upatrują w słabej dostępności terenów inwestycyjnych w najlepszych rejonach Warszawy. Podkreślają jednocześnie, że rozwój tego segmentu jest istotny w kontekście tworzenia się nowej i odbudowy istniejącej tkanki miejskiej, co w konsekwencji wpływa na ewolucję urbanistyczną miasta.  

Inwestorzy, którzy podejmują się realizacji projektów biurowych w nielicznych, niezagospodarowanych dotąd, centralnych lokalizacjach w Warszawie, starają się zwykle zabudować przestrzeń w sposób odwzorowujący dawny porządek urbanistyczny.

Doradcy z firmy Walter Herz, których zadaniem jest komercjalizacja obiektu przyznają, że najemcy, którzy poszukują powierzchni biurowej w tego typu, kameralnych budynkach w najlepszych lokalizacjach liczą się z adekwatnymi do ich jakości i położenia stawkami czynszowymi. Jeśli jednak miejsce ma wyjątkowy klimat, wybierają je na swoją siedzibę.  

Oddziaływanie wizerunkowe

-Kiedy przeanalizujemy grupę najemców tego rodzaju budynków nie trudno będzie zrozumieć, dlaczego ważna jest dla nich atmosfera pracy. Są to najczęściej spółki z sektora usług biznesowych, firmy finansowe, ubezpieczeniowe, kancelarie prawne, firmy doradcze i marketingowe. Ich klienci oceniają biura w kontekście wizerunkowym. To powód, dla którego poszukują oryginalnych budynków, oferujących plastyczną przestrzeń do indywidualnej aranżacji, która zapewni odpowiednie warunki do prowadzenia rozmów - konkluduje Bartłomiej Zagrodnik z firmy doradczej Walter Herz.

Bartłomiej Zagrodnik podkreśla jednocześnie, że poza estetyką i aurą miejsca, kluczowym czynnikiem przy wyborze jest również lokalizacja, umożliwiająca sprawny dojazd do budynku różnymi środkami lokomocji.   

Luksus kosztuje 

Analitycy szacują, że zlokalizowane na terenie warszawskiego Śródmieścia butikowe budynki biurowe oferują ponad 250 tys. m kw. biur. Powierzchnia, jaką dysponują poszczególne obiekty jest różna, waha się od 500 m kw. do 15 tys. m kw.   

Koszt wynajmu metra kwadratowego w topowych, kameralnych obiektach jest o ok. 10 proc. wyższy niż w najlepszych, nowoczesnych obiektach biurowych. W centralnie usytuowanych kompleksach stawki wywoławcze kształtują się w przedziale od 22 do 24 euro/mkw./m-c, w najciekawszych butikowych budynkach wahają się od 23 do 28 euro/mkw./m-c.

 

Autor: Walter Herz

dompress : :
gru 08 2015 Biurowce z fitness klubem w tle
Komentarze: 0

 Usługi związane ze sportem w budynku to dobry sposób na promocję obiektu 

 

Rosnące zainteresowanie różnymi formami aktywności fizycznej, związane ze świadomością znaczenia zdrowego stylu życia, powoduje, że zwiększa się liczba różnego rodzaju placówek treningowych. Operatorzy sportowi lokują fitness kluby także w budynkach biurowych, na co chętnie przystają ich właściciele. Siłownia w budynku to atut dla najemców, którzy mogą zagwarantować swoim pracownikom bezpośredni dostęp do profesjonalnego miejsca ćwiczeń. Dzięki temu mają szansę na przyciągnięcie do firmy najlepszej kadry.   

 

W Warszawie współczynnik pustostanów biurowych sięga niemal 13 proc. Oznacza to, że ok. 600 tys. m kw. biur czeka na najemców. Z miesiąca na miesiąc przybywa nowych powierzchni do wynajęcia. Stołeczny rynek biurowy rozwija się jak nigdy dotąd, ale dla właścicieli budynków oznacza to konieczność działania strategicznego, by wyróżnić swój obiekt. Dodatkowa funkcjonalność biurowca, jak bezpośredni dostęp do usług związanych ze sportem, wpływa na podniesienie konkurencyjności rynkowej oferty.    

    

W jakim biurowcu może powstać klub sportowy

Hubert Biarda z firmy doradczej Walter Herz przyznaje, że fitness kluby w warszawskich biurowcach nie należą już do wyjątków. Inwestorzy chętnie się na nie decydują, bo tego typu usługi w budynku stanowią wartość dodaną i pozytywnie wpływają na pozycjonowanie obiektu na rynku. Zwraca jednak uwagę, że nie w każdym miejscu możliwe jest ulokowanie profesjonalnego centrum treningowego.  

–Uruchomienie klubu fitness w budynku biurowym wiąże się z dość rygorystycznymi wymaganiami ze strony najemców, co do usytuowania obiektu, jak i samej powierzchni. Najemcy, których reprezentujemy stawiają na budynki z dobrym dostępem do środków transportu publicznego. Powinny być też dogodnie zlokalizowane, jeśli chodzi o komunikację samochodową i oferować wygodny parking. Ich usytuowanie musi zapewniać również optymalny przepływ ruchu pieszego, bo oferta kierowana jest także do klientów zewnętrznych –wyjaśnia Hubert Biarda.  

Doradca Walter Herz tłumaczy, że klub fitness musi mieć zapewnione osobne wejście, żeby jego klienci nie musieli korzystać z bramek wejściowych dla pracowników biurowca, znajdujących się w holu głównym. Wymienia również wymagania techniczne, jakie musi spełniać projekt biurowy. –Pomieszczenia pod siłownię w większości przypadków muszą mieć minimalną nośność stropów - 5kN, a lokal powinien mieć wysokość co najmniej 3,5 metra w prześwicie ze względu na wykorzystywany w nim specjalistyczny sprzęt do ćwiczeń. Z uwagi na charakter działalności wymiana powietrza w pomieszczeniach musi wynosić minimum 50 m3/h/osobę. Przepisy mówią także o odpowiednio wykonanej izolacji ścian. Specjalne wymogi przeciwpożarowe i BHP muszą spełniać te kluby, w których operatorzy planują uruchomić saunę, jacuzzi, albo usługi SPA –wyjaśnia specjalista z firmy Walter Herz.

 

Ekspansja klubów treningowych

 

Hubert Biarda podkreśla, że dla najemców ważna jest ekspozycja lokalu. –Pod klub fitness preferowany jest parter lub pierwsze piętro z wejściem z parteru, choć zdarza się, że najemcy wybierają także ostatnie piętra w budynku. Ważna jest także możliwość dobrego oznakowania klubu na budynku –podkreśla. Doradca przyznaje, że klienci chętnie podpisują umowy typu pre-lease, ponieważ mają wówczas większą możliwość wprowadzania zmian w pomieszczeniach według własnych potrzeb.

 

W ostatnim czasie Walter Herz często pośredniczy w wynajmie powierzchni w warszawskich biurowcach pod usługi związane z aktywnością fizyczną. –Jesteśmy wyłącznym agentem odpowiedzialnym za wynajem powierzchni dla firmy Gaca System, która w swoich placówkach posiada m.in. profesjonalny sprzęt treningowy dla osób z nadwagą i otyłością. Wspieraliśmy firmę w wynajmie lokalu (1.700 m kw.) w biurowcu VIPOL Plaza II zlokalizowanym przy ulicy Młynarskiej, w którym w styczniu 2016 roku otwarty zostanie ich drugi warszawski ośrodek. Reprezentowaliśmy Gaca System również podczas wynajmu powierzchni (ponad 1.900 m kw.) w poznańskim Centrum Biurowym Podwale. Obecnie poszukujemy lokali pod kolejne centra Gaca System –informuje Mateusz Strzelecki, Senior Associate w Walter Herz, odpowiedzialny za współpracę z klientem.      

 

Moda na fit

 

Planowany rozwój placówek Gaca System w największych miastach kraju to efekt rosnącej potrzeby Polaków radzenia sobie z problemem otyłości w sposób świadomy i mądry oraz związanego z tym zainteresowania byciem fit. Konrad Gaca, twórca metody i platformy Gaca System podkreśla, że dbałość o jakość odżywiania i kondycję fizyczną to nie tylko obowiązująca moda, ale dla wielu osób po prostu konieczność. Według badań przeprowadzonych przez SW Research na zlecenie Gaca System, w Polsce problem dodatkowych kilogramów dotyczy aż 61 proc. mężczyzn i 42 proc. kobiet, co stanowi 51 proc. populacji. – Obecnie ludzie mniej się ruszają niż dawniej, żyją w większym stresie, gorzej śpią i jedzą nieregularnie. Czynników sprzyjających tyciu jest sporo, a dotyczą niemal każdego. Szczęśliwie stale zwiększa się liczba osób, które chcą funkcjonować w sposób bardziej świadomy, poprawić jakość swojego życia i zdrowia poprzez aktywność fizyczną oraz odpowiednio zbilansowaną dietę. Gaca System pomaga w tym w sposób kompletny i systemowy. Zainteresowanie ofertą naszej firmy jest bardzo duże, dlatego zamierzamy rozszerzać sieć ośrodków –mówi Konrad Gaca.  

 

Wśród innych sfinalizowanych ostatnio przez Walter Herz transakcji, w których najemcę reprezentował Hubert Biarda, jest też umowa podpisana przez Zdrofit na powierzchnię (1.800 m kw.) w budynku Robyg Business Center w warszawskim Wilanowie. Firma Walter Herz reprezentowała również szwedzką sieć całodobowych klubów fitness - Fitness24Seven, która wynajęła powierzchnię w budynku Eqlibrium, rozpoczynając od Polski swoją ekspansję poza kraje półwyspu Skandynawskiego. 

 

 

Autor: Walter Herz

gru 02 2015 Warszawski biurowiec - KOPERNIKA 21 - odsłonił...
Komentarze: 0

W kameralnym budynku biurowym o butikowym charakterze, który stanął u zbiegu ulic Kopernika i Odynackiej trwają już prace wykończeniowe. Oddanie obiektu planowane jest na 30. stycznia 2016 roku

Firma doradcza Walter Herz, która jest wyłącznym agentem, odpowiedzialnym za komercjalizację budynku, poinformowała że prace budowlane nad elewacją biurowca zostały zakończone. Obecnie trwają roboty wykończeniowe wewnątrz obiektu, które potrwają do stycznia przyszłego roku. Pierwsi najemcy będą mogli wprowadzić się do budynku w pierwszym kwartale 2016 roku.   

KOPERNIKA 21 oferuje powierzchnię biurową i lokale handlowo-usługowe firmom poszukującym prestiżowej lokalizacji. Doradcy Walter Herz potwierdzili, że prowadzone są rozmowy i zaawansowane negocjacje ze spółkami zainteresowanymi wynajmem biur i podmiotami planującymi wejść do budynku z działalnością gastronomiczną, salonem z ekskluzywną marką kosmetyków i perfum oraz operatorem, chcącym otworzyć atelier jednej z najbardziej znanych marek fryzjerskich.   

Ze względu na ekskluzywny charakter obiektu, umożliwiający wysoką identyfikację najemców, wynajmem powierzchni biurowej przy Kopernika 21 szczególnie zainteresowana jest grupa firm reprezentujących sektor usług biznesowych i doradczych. Dzięki swojej lokalizacji, tuż obok warszawskiego Nowego Światu biurowiec zapewnia wyjątkowo atrakcyjne otoczenie, sprzyjające działalności związanej ze spotkaniami z klientami. Usytuowanie budynku daje bezpośredni dostęp do szybkich środków komunikacji miejskiej, w tym stacji metra, do której można dojść w ciągu 4 minut.     

Przestrzeń biurowa w budynku zaprojektowana została w systemie open space, jednak jak zapewniają przedstawiciele Walter Herz, istnieje możliwość podziału na mniejsze jednostki i zmianę formy powierzchni na gabinetową.   

Projekt architektoniczny przyciągającego wzrok biurowca powstał w pracowni Grupa 5 Architekci. Bryła budynku ukształtowana została w podziale na dwie części: dwukondygnacyjny, kamienny cokół, nawiązujący formą do sąsiednich budynków oraz ustawioną na nim czterokondygnacyjną część w formie wieży.  Jej ostatnia kondygnacja jest przeszklona i lekko cofnięta  stosunku do głównego frontu.

Do wykończenia półokrągłej elewacji, na której widoczne są wyraźne podziały pionowe oraz wycofane w stosunku do nich podziały poziome, wykorzystane zostało szkło, jasny piaskowiec oraz ciemno-szary granit. W celu spotęgowania efektu wprowadzony został kamień o zróżnicowanej fakturze i zestawione płyty gładkie z ryflowanymi. Budynek ma jednokondygnacyjny podcień wzdłuż południowej elewacji, od ulicy Ordynackiej, który akcentuje wejście do części przeznaczonej pod usługi na parterze.

Budynek wpisuje się w pierzeję ulic Kopernika i Ordynackiej, nawiązując do przedwojennej zabudowy tego miejsca, w którym stała podobna kamienica. Inwestorem obiektu jest spółka celowa Kopernika 21 Sp. z o.o.

 

Autor: Walter Herz 

dompress : :
gru 01 2015 Walter Herz agentem warszawskiego kompleksu...
Komentarze: 0

Firma doradcza Walter Herz została wiodącym agentem, odpowiedzialnym za proces wynajmu powierzchni w kompleksie VIPOL Plaza

 

Obiekty VIPOL Plaza, zlokalizowane przy ulicy Młynarskiej na warszawskiej, bliskiej Woli, oferują łącznie ponad 20 000 m kw. powierzchni. Kompleks usytuowany jest w spokojnym, zielonym otoczeniu, a jego położenie zapewnia jednocześnie bezpośredni dostęp do rozbudowanej infrastruktury miejskiej i daje możliwość szybkiego dojazdu do centrum miasta różnymi środkami komunikacji. Niedaleko, przy ulicy Okopowej znajduje się Dom Mody Klif.

 

Biurowce VIPOL Plaza oferują powierzchnię biurową klasy B+ oraz zaplecze konferencyjne, wyposażone w wysokiej klasy systemy audio-wizualne i prezentacyjne. Najnowszy, flagowy budynek - VIPOL Plaza II - o modernistycznej konstrukcji kolumnowej, usytuowany jest przy Młynarskiej 42, niedaleko skrzyżowania z ulicą Żytnią. Do wykończenia obiektu, w tym eleganckiego holu głównego z recepcją wykorzystany został kamień naturalny. Najemcy budynku mają na miejscu restaurację z ogródkiem letnim, salonik prasowy, a poza salami konferencyjnymi, także lożę VIP. Mogą korzystać z 60 miejsc parkingowych w garażu podziemnym oraz myjni samochodowej.   

 

W przyszłym roku biurowiec zyska jeszcze jedną funkcjonalność. Na terenie budynku zacznie działać profesjonalne centrum treningowe - Gaca Centrum, które zostanie otwarte w styczniu przyszłego roku. Będzie to druga taka placówka w Warszawie, a czwarta w Polsce. Walter Herz, jako wyłącznyagent ds. wynajmu powierzchni, wspierała firmę Gaca System w procesie negocjacji warunków umowy. Klub usytuowany będzie na 5 i 6 piętrze w budynku, gdzie zajmie powierzchnię ponad 1700 m kw. Centrum treningowe będzie niewątpliwie dużym atutem obiektu. Już teraz przyciąga kolejnych najemców. Wyróżnia kompleks na rynku biurowym i daje mu przewagę konkurencyjną - mówi Mateusz Strzelecki, Senior Associatew Walter Herz.

 

Jak informuje, w budynkach VIPOL Plaza I i VIPOL Plaza II są jeszcze wolne powierzchnie biurowe.  - Do wynajęcia pozostało powierzchnie o metrażu od 130 do 3000 m kw., w tym zarówno moduły typu open-space, przeznaczone do dowolnej aranżacji, jak i gotowe pomieszczenia biurowe - podaje Mateusz Strzelecki. Doradca Walter Herz zwraca jednocześnie uwagę, że wielofunkcyjność obiektu sprawia, że jest to idealne miejsce spotkań biznesowych. - Bogato wyposażone centra konferencyjne, rozwinięte zaplecze gastronomiczne oraz praktycznie nieograniczona liczba miejsc parkingowych wraz dodatkowymi usługami czynią VIPOL Plaza doskonałą lokalizacją do organizowania różnego rodzaju meetingów, czy szkoleń nie tylko przez firmy będące najemcami obiektu - podkreśla Mateusz Strzelecki.           

 

Kompleks zapewnia duży komfort użytkowania. Budynki wyposażone są w BMS, wysokiej klasy klimatyzację, nowoczesne windy, a także system kontroli dostępu, umożliwiający weryfikację personalną poprzez dane biometryczne wraz z całodobowym system monitoringu i ochrony osobistej. Firma VIPOL, która jest właścicielem kompleksu ma w planach jego dalszą rozbudowę.

 

 

Autor: Walter Herz 

dompress : :