Archiwum grudzień 2014


gru 16 2014 Polska zieloną wyspą światowego outsourcingu...
Komentarze: 0

Polska plasuje się w czołówkach światowych rankingów, jako najlepsza lokalizacja dla sektora nowoczesnych usług dla biznesu. Branża wzrasta o jedną piątą rocznie   

 

Outsourcing to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów polskiego rynku. W ciągu ostatnich pięciu lat liczba centrów usług dla biznesu wzrosła w Polsce niemal dwukrotnie. Jak szacuje TMF Group, sektor może rosnąć nawet o 20 proc. rocznie.  

 

W Polsce działa już 470 centrów outsourcingowych z kapitałem zagranicznym. Usługi dla biznesu to segment, który charakteryzuje się bardzo szybkim przyrostem zatrudnienia. Od początku 2012 roku, liczba zatrudnionych w branży podwoiła się. Obecnie w centrach usług pracuje już 128 tys. osób, a prognozy mówią o zatrudnieniu 150-170 tys. osób do końca 2015 roku.  

 

- Kluczowa dla rozwoju polskiego rynku outsourcingu jest wysoka ocena kraju w globalnych klasyfikacjach. Polska zajmuje obecnie czołowe pozycje w światowych rankingach, które wskazują najatrakcyjniejsze miejsca do lokowania nowoczesnych usług dla biznesu. Najwyżej notowany jest Kraków, a za nim Warszawa i Wrocław - zauważa Mikołaj Pluciński, prezes zarządu TMF Poland.

 

W raporcie - Tholons Top 100 Outsourcing Destinations 2014 - Kraków sklasyfikowany został na 9 miejscu na mapie światowego outsourcingu. Wyżej na liście uplasowało się tylko sześć miast w Indiach, które są globalnym liderem w branży i dwie lokalizacje na Filipinach. W wyścigu o palmę pierwszeństwa Polska pokonała drugą światową potęgę - Chiny z topowym w tym kraju Szanghajem. W zestawieniu Warszawa znalazła się na 32 miejscu (awansując o 4 pozycje), a Wrocław, który poprawił wynik aż o 10 oczek, na 65 pozycji.  

 

Tak wysoka ocena naszego kraju przekłada się na wymierne korzyści. Największa liczba inwestycji zagranicznych w Polsce lokowana jest obecnie właśnie w segmencie nowoczesnych usług dla biznesu. Mamy spory potencjał. W ciągu ostatnich lat w polskich firmach wykształciło się wielu specjalistów, którzy nie zajmują się już podstawowymi zadaniami, ale obsługują zaawansowane procesy biznesowe i operacje strategiczne dla największych światowych firm.

 

Przykładem ewolucji, jaką przeszedł w ostatnich latach polski sektor nowoczesnych usług dla biznesu jest proces rozwoju firmy TMF Poland, wchodzącej w skład TMF Group, która jest globalnym dostawcą usług biznesowych i prowadzi działalność w 80 krajach na świecie. – Jakość ofe­rowanych obecnie usług w Polsce nie odbiega od światowych standardów. Globalne marki doceniając wysokie kwalifikacje i wiedzę polskich specjalistów i powierzają nam obsługę międzynarodowych projektów - przyznaje Mikołaj Pluciński.

 

- Niedawno w TMF Poland powstał dział, którego zadaniem jest kontrola usług biznesowych, świadczonych w różnych krajach na rzecz globalnych klientów TMF Group. Dzięki temu nasze biuro w Warszawie zapewnia firmom działającym na różnych rynkach scentralizowaną kontrolę procesów biznesowych z jednym punktem kontaktu - informuje z satysfakcją prezes zarządu TMF Poland.   

 

Polską specjalnością stała się obsługa firm w zakresie usług finanso­wych i księgowych oraz outsourcing IT. Jeśli segment będzie rozwijał się w dotychczasowym tempie, Polska stanie się globalnym dostawcą outsourcingu, szczególnie w dziedzinie księgowości i controllingu finansowego.  

 

 

 

Informacje o TMF

TMF Poland, obecna w Polsce od 1995 roku, w swoich biurach w Warszawie i Katowicach zatrudnia ponad 150 wysokiej klasy specjalistów, którzy pomagają firmom sprawnie funkcjonować w wielu krajach, jak również koordynują obsługę firm prowadzących działalność w środowisku międzynarodowym (Globalizing Business). Profesjonalny zespół ekspertów świadczy usługi administracyjne w zakresie: księgowości, usług kadrowo-płacowych, usług bankowych, usług sekretarsko-korporacyjnych, sprzedaży gotowych spółek typy shelf-companies oraz wynajmu powierzchni biurowej. TMF Poland  jest przygotowana do obsługi firm zatrudniających nawet 10 tysięcy pracowników.

Portfolio klientów TMF obejmuje wiodące firmy m.in. z branży energetyczej, farmaceutycznej, handlowej, IT, lotniczej, motoryzacyjnej, nieruchomości, produkcyjnej, telekomunikacyjnej, technologicznej, ubezpieczeń i wielu innych. TMF współpracuje z ponad 40% firm z listy S&P oraz Fortune 500.

TMF Group założona została w Holandii w 1988 roku. W październiku 2008 roku TMF Group została zakupiona przez brytyjską firmę private equity Doughty Hanson & Co, co otworzyło drogę do fuzji z Equity Trust, która została sfinalizowana w czerwcu 2011 roku . Dzięki temu TMF Group zwiększyła swoją globalną obecność. Zatrudnia dziś ponad 5.000 pracowników w biurach na całym świecie. 

 

Więcej na http://www.tmf-group.com/ i http://www.tmf-poland.pl/pl/

dompress : :
gru 02 2014 Outsourcing to nie tylko oszczędności
Komentarze: 0

Outsourcing procesów biznesowych to już nie tylko sposób na redukcję kosztów operacyjnych firmy. To dziś w wielu przypadkach konieczność. Firmy nie mogą pozwolić sobie na zwolnienie tempa i niższą wydajność. Dlatego przedsiębiorcy sięgają po obsługę zewnętrzną. W ten sposób mogą uzyskać dostęp do specjalistycznej wiedzy i najnowszych rozwiązań, jakie oferują dostawcy usług dla biznesu. Dzięki firmom oferującym usługi, przedsiębiorcy mogą skoncentrować się na swoich zasadniczych celach, co prowadzi do uzyskania przewagi rynkowej.      

Według analiz przeprowadzonych przez TMF Group, w outsourcingu nastąpił zwrot. Jedynie dla trzech z dziesięciu badanych firm czynnikiem decydującym o podjęciu decyzji o obsłudze zewnętrznej jest cięcie kosztów. Jedna trzecia analizowanych przedsiębiorstw chce w ten sposób poprawić swoją efektywność, a dla co czwartej firmy ważna jest fachowa wiedza i narzędzia, jakie oferują usługodawcy.   

Przedstawiciele TMF Poland, wchodzącej w skład TMF Group, która jest globalnym dostawcą usług dla biznesu, działającym w 80 krajach obserwują zmiany w nastawieniu firm do zewnętrznej obsługi procesów biznesowych. - Aspekt ekonomiczny wciąż odgrywa istotną rolę przy podejmowaniu przez naszych klientów decyzji o zleceniu zewnętrznej obsługi administracyjnej firmy. Od kilku lat widać jednak coraz wyraźniej, że firmy poza ceną, zwracają także szczególną uwagę na jakość usług. Poszukują specjalistów w danej dziedzinie. I to poziom obsługi staje się powoli czynnikiem, który ma decydujący wpływ przy wyborze firmy do obsługi - zauważa Mikołaj Pluciński, prezes zarządu TMF Poland.   

Analizy rynkowe mówią, że już połowa spośród firm działających na polskim rynku regularnie korzysta z usług outsourcingowych. Paradoksalnie, duży wzrost sektora nowoczesnych usług dla biznesu w naszym kraju przypada na okres ostatniego spowolnienia gospodarczego. Wielu przedsiębiorców zmuszonych było wtedy poszukiwać efektywnych rozwiązań biznesowych w celu zmniejszenia wydatków firmy. A ile można zaoszczędzić dzięki outsourcingowi?      

- Firmy zaczynają rozważać obsługę zewnętrzną, jeśli pojawia się możliwość redukcji kosztów. Korzyści mogą być znaczne. Pokazuje to przykład firmy z branży detalicznej, działającej w 22 krajach na różnych kontynentach i zatrudniającej pracowników administracyjnych w każdej lokalizacji, która zleciła prowadzenie rachunkowości TMF Group. Przejęcie przez TMF obowiązków księgowych w tych krajach pozwoliło firmie zmniejszyć koszty związane z utrzymaniem działu księgowości o jedną czwartą oraz zwiększyć efektywność pracy poprzez skupienie się na kluczowych czynnościach firmy. Później klient zdecydował się również na outsourcing usług płacowych i HR od Grupy TMF - informuje prezes zarządu TMF Poland. 

 

Jedną z najbardziej popularnych dziedzin outsourcingowych w Polsce jest księgowość. Na kompleksową obsługę procesów biznesowych decydują się najczęściej firmy z branży ubezpieczeń, bankowości i finansów oraz telekomunikacji. Do listy odbiorców usług outsourcingowych w naszym kraju dołączają również ostatnio coraz częściej firmy z branży handlowej i dystrybucyjnej.   

 

Outsourcing daje możliwość wykorzystania najmocniejszej strony firmy i skupienia się tylko na podstawowym obszarze jej działalności. Co więcej, przekazanie pewnych czynności firmy pozwala zminimalizować ryzyko popełnienia błędów związanych ze znajomością zagadnień administracyjno-prawnych, czy z terminowością podczas zarządzania procesem biznesowym.

 

- Stałe śledzenie zmieniających się przepisów i ich interpretacja jest kłopotliwa dla większości przedsiębiorców, szczególnie małych i średnich firm. To właśnie zadanie TMF Poland. Ciągłe poszerzanie wiedzy na temat nowych przepisów i regulacji wpisane jest w działanie firm outsourcingowych. Doradcy TMF Poland dysponują wiedzą na temat wprowadzanych nowelizacji, a dzięki temu nasi klienci mają również automatycznie dostęp do najnowszych informacji - zauważa Mikołaj Pluciński, prezes TMF Poland.

 

- Ponadto w TMF Poland regularnie wprowadzamy i stale udoskonalamy procedury dla poszczególnych zakresów usług, co pozwala nam utrzymać wysoki poziom obsługi klientów. Bazujemy na specjalnie opracowanych rejestrach oraz harmonogramach. Chcemy, żeby obsługa była dla naszych klientów możliwie najbardziej czytelna. Dlatego firmy w każdym momencie mają możliwość wglądu w prowadzoną dokumentację - podkreśla Mikołaj Pluciński.   

 

TMF Poland zajmuje się również scentralizowaną obsługą firm międzynarodowych w zakresie usług księgowych i płacowych. - Dział Service Delivery Coordination, który uruchomiliśmy w Warszawie zapewnia koordynację usług biznesowych świadczonych na lokalnych rynkach na rzecz globalnych klientów. Zapewniamy przy tym jednolite normy jakości usług, przyjęte na całym świecie oraz jeden punkt kontaktu - wyjaśnia Mikołaj Pluciński.

 

 

Informacje o TMF

TMF Group jest globalnym dostawcą usług biznesowych, poprzez sieć 120 biur prowadzi działalność w 80 krajach na świecie. Firma założona została w Holandii w 1988 roku. W październiku 2008 roku TMF Group została zakupiona przez brytyjską firmę private equity Doughty Hanson & Co, co otworzyło drogę do fuzji z Equity Trust, która została sfinalizowana w czerwcu 2011 roku. Dzięki temu TMF Group zwiększyła swoją globalną obecność. Zatrudnia dziś ponad 5.000 pracowników w biurach na całym świecie. 

TMF Poland, obecna w Polsce od 1995 roku, w swoich biurach w Warszawie i Katowicach zatrudnia ponad 150 wysokiej klasy specjalistów, którzy pomagają firmom sprawnie funkcjonować w wielu krajach, jak również koordynują obsługę firm prowadzących działalność w środowisku międzynarodowym (Globalizing Business). Profesjonalny zespół ekspertów świadczy usługi administracyjne w zakresie: księgowości, usług kadrowo-płacowych, usług bankowych, usług sekretarsko-korporacyjnych, sprzedaży gotowych spółek typy shelf-companies oraz wynajmu powierzchni biurowej. TMF Poland jest przygotowana do obsługi firm zatrudniających nawet 10 tysięcy pracowników.

Portfolio klientów TMF obejmuje wiodące firmy m.in. z branży energetyczej, farmaceutycznej, handlowej, IT, lotniczej, motoryzacyjnej, nieruchomości, produkcyjnej, telekomunikacyjnej, technologicznej, ubezpieczeń i wielu innych. TMF współpracuje z ponad 40% firm z listy S&P oraz Fortune 500.

Więcej na http://www.tmf-group.com/ i http://www.tmf-poland.pl/pl/

dompress : :